[FOTO] Joeke.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Faux

[FOTO] Joeke.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-09 07:33

Afbeelding

En afblijven. ;) Is van mij.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 10:04

Wauw! Vind het een super mooie foto. Erg sterke blik en lekkere scherpte.
Plaatje wordt lekker gevuld met al dat haar, mooie meid. :j

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 10:44

Erg mooie foto, gaaf model ook :j.

Jammer vind ik dat de scherpte niet ligt op de ogen, maar op het haar en de rest van haar gezicht.
Verder stoor ik me ook een beetje aan het rode in haar oog.

Voor de rest gewoon helemaal top - die blik, de uitsnede en kleuren - +:)+!

Faux

Re: [FOTO] Joeke.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-09 10:58

Haar linkeroog is gewoon scherp? :)
En welk rode bedoel je? De ooghoekjes? Die zijn toch bij iedereen rood/roze?

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 11:03

De ogen zijn ook wel scherp, maar de rest lijkt NOG scherper :j. Dat is zonde.
En van de ooghoekjes klopt, dat heeft iedereen, maar het leidt wel af ;).

Brookers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 13:23

Wauw! Mooie foto, mooie blik, en een mooie meid!
Ik weet alleen niet wat het is, maar het lijkt inderdaad of het oog zelf (dus alleen het oogwit en de iris etc) weerspiegeld ofzo, en dus minder scherp lijkt dan de rest.
Maar verder een heerlijke plaat!

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 15:16

het oog lijkt idd wat softer.
Maar dat vind ik mierenne*kerij want het is een geweldig gaaf portret! :D vind het heel gaaf hoe het haar het gezicht omkadert.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 15:35

Jammer inderdaad dat de ogen wat zachter zijn dan de rest, ze ''springen er niet uit'' om het zomaar te zeggen. Verder vind ik het een toffe foto! :)

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 16:29

Prachtige eenvoudige foto, maar toch zo sterk! Blijf er naar kijken, goed gedaan Jet en model! Ogen zijn volgens mij gewoon scherp hoor?

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 17:31

Mwah.. ik vind het een zeer matige foto Jet.
Ook ik vind het erg jammer van de ogen, als die nou scherp waren geweest had het model ook niet iets meer gesproken. Ik vind het nu zo'n saaie nietszeggende blik.
De gesmoothe huid vind ik vreselijk := Ik heb er niks mee. En op deze foto vind ik het ook niet mooi uitkomen. Het haar steekt er heel raar van de huid af.. Ik weet niet precies hoe ik het moet uitleggen, maar het is zal maar zeggen niet echt een geheel. Het neustopje ziet er ook vreselijk plat uit.
Laatste ding; Des te langer dat ik naar de foto kijk, hoe meer ik me aan het witte shirtje ga ergeren. Net tegen overbelichting aan.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 21:09

Ik vind het een prachtige foto. Niet al het foto werk hoeft hoogstaand te zijn. Ik vind deze eenvoudige foto rust uitstralen ondanks de grote bos met haar.
Met het vergroten van mijn beeld zag ik inderdaad wat andere bokkers bedoelen met de scherpte op het oog. Maar dat is in mijn ogen met dit formaat niet storend..

nee hoor Faux, niets mis mee. Ik kijk nu al uit naar je volgende plaat :D

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-09 23:08

Tsjah, ik heb de foto op origineel (huge) formaat hier voor mijn neus op mijn prrrrrrima-(zegmaarperfect)-werkende iMac, en ik zie echt NIETS dofs of onscherps aan de ogen. Maargoed, dat zal wel aan mij liggen dan. :+ De huid is trouwens helemaal niet veel gesmooth, heb vooral gewoon oneffenheidjes weggehaald met een layer en verder issie gewoon van haarzelf al mooi glad. :j

Al met al, ikzelf vind het een érg fijne foto en ben er dan ook zeker tevreden over! :D Bedankt voor de reacties allemaal!

Xeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 00:21

prachtig
je bent gewoon goed

mooie bewerking/compo ook

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 07:23

mooi plaatje mooie houding en mooie uitsnijding,
maar ook hier zeg ik niet wauw, er springt niets uit dat is jammer
heb betere foto's van je gezien

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-09 07:55

Het vervelende van veel supergave knallende wauw-foto's plaatsen is dat daarna iedereen alleen nog maar dat van je verwacht. Wat ik merk is dat hier op bokt mensen vooral vallen voor van die enorm contrasterende knallende ogen maar dat past gewoon niet in elke foto, niet bij elk model.

Nu heb ik eens een wat 'simpelere' foto waar ik juist qua perfectionering weer veel werk in heb gestopt, en zijn mensen toch gelijk een stuk minder enthousiast. :) Waarschijnlijk ook omdat er geen idee is van het werk wat erin zit, en waarom, en hoe.. En dat geeft natuurlijk ook niets, maar wat ik bedoel te zeggen; ik blijf niet altijd dezelfde foto's plaatsen. Ook wel eens wat anders. En soms ook voor andere doelen, die ik dan toch hier laat zien. Maar dan merk ik gewoon dat bokt een bepaalde smaak heeft (over 't algemeen natuurlijk) en niet echt openstaat of goed kijkt naar andere punten.

En dat mensen een andere mening hebben zal altijd blijven, dat mag ook. Al vind iemand mijn foto's spuuglelijk, moet hij lekker zelf weten. :') Maar bijv. opmerkingen over een shirtje wat irriteert 'omdat het bijna tegen overbelichting aan zit'.. Tsjah, dan ga je een foto bekijken en zoeken naar kritiekpunten. Mág hoor, maar zo ga ík er niet mee om en daarom heb ik aan zo'n opmerking niets. (No offense Escha)

Opzich niet erg, maar wel grappig om te zien hoe dat zich ontwikkeld.
Verder no offense natuurlijk, ik sta er als maker van deze foto uiteraard heel anders in dan jullie.
En momenteel heb ik 't niet alleen over deze foto maar over 't algemeen. :)
Laatst bijgewerkt door Faux op 27-09-09 08:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 08:00

Ik vind hem juist wel netjes. Ik ben geen expert, bij lange na niet, maar ik weet wel wat ik mooi vind en ik vind deze foto erg fijn om naar te kijken. Mooie blik in de ogen en ik vind de halslijn mooi uitkomen. Foto is heel naturel en daarom imo erg mooi. :) Ik ben normaal ook van wat meer contrast in de foto maar misschien moet ik daar eens van afstappen. ;)

Ik vind je altijd al mooie plaatjes schieten en dat is met deze niet anders. :)

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-09 08:01

Thanks. :D

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 08:23

Ik vind het ook een onwijs gave plaat.
De foto heeft iets ''simpels'', natuurlijks en zacht wat hem weer eens anders maakt.
Ik vind de kleuren echt prachtig en daarom kijkt de foto ook zo lekker weg.
Met de scherpte is niks mis, maar als ik een tijdje naar de foto kijk zie ik wel wat dingetjes (bijv: voor ons de rechter oog had wat scherper mogen zijn, plukje haar onder dr kin.)
maar bij welke foto zie je dat niet? Dan zit ik/we echt naar ''foutjes'' te zoeken.
Het shirtje stoort mij ook niet, maakt de foto juist lekker fris!
Ik heb meestal ook niks met vierkante foto's, maar dit is volgens mij de eerste keer dat ik het echt knap vind staan!
Het is gewoon een top foto +:)+

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 08:51

Wauw wat een prachtige foto! De scherpte is zoals anderen ook al zeiden heel mooi, al mis ik net als Aims hier en daar net een klein beetje scherpte.

Shirtje past er heel erg goed bij, net als de lippenstift. Lekker nude :)

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 09:18

Mooie plaat!
Alleen wat heb je bewerkt aan de ogen? Daar boven bij de wimpers, dat lijkt wat 'nep', alsof je de wimpers er zelf bijgetekend hebt :+ ?

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-09 09:55

Ik heb geen wimpers bijgetekend, haha. :D
En inderdaad, haar linker (voor de kijkers rechter) oog is niet scherp.. Dat is wel bewust gedaan maar ik kan me er ook wel in vinden dat 't storend is.

Die lijn onder haar kin.. Ik weet niet of dat een haartje is. Ik weet eigenlijk wel bijna zeker van niet, aangezien Joyce d'r haar zo wild en krullend is dat het onmogelijk is dat er zo'n rechte lijn ineens tussen zit. Ik ben er nog niet over uit wat het is en of ik het weg wil halen.. Ik vind het het vlak van haar schouder wel een beetje breken eigenlijk.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 09:57

ja een heel knap plaatje!!!

ik zou alleen haar rode ooghoek (adertjes ) nog even wegshoppen en dan zou ik als klant of fotograaf al dik tevreden zijn :j

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-09 10:00

Ik zal vanmiddag eens kijken of ik tijd heb om voor de gein dat ooghoekje weg te shoppen. Je zult zien dat het dan een héél onnatuurlijk en vlak oog wordt. :) Ik kan het hooguit wat verminderen, maar echt weghalen is voor MIJ geen optie.

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 11:34

Faux schreef:
Het vervelende van veel supergave knallende wauw-foto's plaatsen is dat daarna iedereen alleen nog maar dat van je verwacht.

Grappig, ik vind altijd dat jij ook zo snel met de opmerking;'Ik ben beter van je gewend' komt.. :)

Faux schreef:
Maar bijv. opmerkingen over een shirtje wat irriteert 'omdat het bijna tegen overbelichting aan zit'.. Tsjah, dan ga je een foto bekijken en zoeken naar kritiekpunten. Mág hoor, maar zo ga ík er niet mee om en daarom heb ik aan zo'n opmerking niets. (No offense Escha)

Bij sommige foto's vind ik dat helemaal niet storen, maar bij deze foto vind ik het gewoon niet passen. En dan meld ik het er gewoon bij. Lijkt mij veel beter dan dat ik zeg; 'Ooh wauw! Wat een mooie foto! Slijm slijm.' Of dat ik mijn mond helemaal dicht houd. Ik geef mijn mening en dan moet je zelf maar kijken wat je er mee doet. Je kunt, zoals je zelf al zegt, er niks mee doen, of je houd het in je achterhoofd ;).

Máár ik zou graag het orgineel willen zien. Zonder dat er maar ook iets bewerkt is als het kan :).

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-09 11:38

Ik verwacht niet alleen maar slijmslijm reacties, maar zoals ik al zei kan ik met die opmerking niets anders dan denken; Oké, dat is haar mening. Dat kan. En dat mág ook, zoals ik al zei, maar ik deel die mening niet. Ik kijk er zo niet naar dus ik ga het ook niet veranderen in mijn werk, want mijn werk moet zijn en is zoals ik het zie en wil zien. ;) Dat bedoelde ik ermee.

En dat over die opmerking:
Ten eerste reageer ik bijna nóóit in topics van anderen (zou ik misschien eens vaker moeten doen), dus hoe je daar aan komt weet ik niet. :)
Ten tweede, natuurlijk, en tegen mij mag er ook gezegd worden als mijn werk onder de maat is.. Maar ikzelf kan gewoon niet anders dan het er NIET mee eens zijn dat deze foto onder de maat is vergeleken met mijn andere werk. Dat je hem minder móói vindt kan, dat is een mening, maar dat is wat anders dan onder de maat. :)

Overigens ga ik het origineel niet plaatsen.
Dan had ik beter een WIP topic kunnen maken, ik heb dit topic geopend om het uiteindelijke resultaat te laten zien.
Ik wil best uitleggen wat ik eraan gedaan heb in korte lijnen, maar ik ga niet het origineel plaatsen.