[FOTO] Van alles

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Renee

[FOTO] Van alles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-09 21:31

Mijn moeder heeft een nieuwe spiegelreflex en die moest natuurlijk worden uit getest worden :) Hier het resultaat, en tips zijn zeer gevraagd en ik ben niet van suiker en smelt niet van flink wat commentaar ;) De foto's zijn gemaakt met een Sony Alpha 200. Er staat © op die ik er vergeten op te zetten ben :')

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 21:48

1. Deze vind ik iets te licht op het lichte gedeelte. :+
Daardoor valt het licht op de bomen op zo'n manier dat de bomen niet meer een normale kleur hebben zeg maar...:')
Snap je? :=

2. Wat probeer je bij 2 vast te leggen? Wat wil je laten zien precies? Ik ziet iets wat op een altaar lijkt en sneeuw maar mijn aandacht word nou niet bepaald naar 1 ding getrokken ofzo. Ik vind de scherpte ook niet zo.

3. Hier vind ik de compositie niet mooi, ik zie 2 kaarsjes in het midden en nog de helft van een kaarsje links en dan weer niets rechts. :+ Daar komt bij dat ie niet scherp is en ik mis wat contrast.

4. Bij deze vind ik je scherpte beter maar de foto is nog niet je van het. Ook de kleuren vind ik wat flauwtjes...Is de foto binnen gemaakt? Met flits? Probeer eens vanaf een andere hoek je fotograferen en kijk of je het onderwerp niet zo centraal kan stellen.

5. Hier had ik iets meer uitgezoomd want je mist kleine stukjes van de bloem. Scherpte kan beter maar misschien ligt het aan je uploadsite. Kleur mag ook spetterender. Compositie is hier al beter. :j

6. Deze vind ik al weer een stuk beter. :) Ik had hem alleen anders gecropt zodat het onderwerp dus niet in het midden staat. Dan is een foto leuker om naar te kijken. Alleen had ik persoonlijk een ander gedeelte van de rozen beter in beeld gehad.

7. Ik stoor mij dan weer aan dat bloemetje op de voorgrond. :') Deze had ik wel dichterbij genomen en schuiner richting voorkant bloem. En anders gecropt.

Maar gewoon veel oefenen en het komt best goed. :j
Algemene tips zijn gewoon om te kijken naar andere foto topics (duidelijk niet de mijne. := ) en daar van te leren. Probeer verschillende hoeken uit met fotografern en let op de zon en je belichting. Als je op M fotografeert (wat ik doe) pas ik de ISO aan aan de hoeveelheid zon. Probeer ook nooit tegen de zon in te fotograferen. ;) En als je wat kleur mist kan je altijd het contrast omhoog gooien met het nabewerken...

Renee

Re: [FOTO] Van alles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-09 21:54

Die tweede is standaard van de kaars, met kaars vet ;) Dat de meeste kleuren een beetje saai en suf zijn dat is zeker waar maar met een rouw boeket verwacht ik ook niet veel spannende kleuren (kon jij ook niet weten hoor :P ) Bij de laatste stoorde ik mee ook heel erg aan dat voorste bloemetje. En het is ook zeker waar dat die 5e had uitgezoomd moeten worden :j En de foto's zijn idd ook binnen gemaakt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 21:57

Ga eens naar buiten met die camera. :j
Vooral in de herfst kan je leuke dingen vastleggen. :j

Kijk maar:

Afbeelding

Afbeelding

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 09:20

Ik vind foto 1 echt super!Dat gouden avondlicht(of ochtend? :'))
De rest van de foto's zijn goed,maar ze geven mij een wat donkere uitdrukking.tip:Als je binnen foto's maakt,kan je dat het beste op een lichte ochtend doen.Dan worden je foto's ook wat minder flets.Ik snap dat het een rouwboeket is,maar de achtergrond kon toch beter iets meer eruitspringen.
De laatste vind ik btw wel heeel mooi.