[FOTO] Omgeving thuis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Reneee_

[FOTO] Omgeving thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 18:10

Ik had pas een avondje dat ik weer actief foto's wilde gaan maken, dus ik heb de omgeving rond het huis genomen. Ben nergens naar toe gegaan, heb alleen bij ons op het pad gestaan.

Afbeelding
het rood/oranje gedeelte door de zon vind ik best goed gelukt, helaas stoort de tak.

Afbeelding

Afbeelding
Ik kon het niet laten om toch ook even mijn shetjes te fotograferen.

Graag opbouwend kritiek en tips.
Bedankt!

Floepie86

Re: [FOTO] Omgeving thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 20:20

Eerste foto: ik stoor me niet zozeer aan de tak, maar meer aan het rood/oranje gedeelte op de foto.
en misschien volgende keer minder lucht op de foto
foto 2: denk ik minder gras op de foto
en foto 3: heb t idee dat t rechter shetje niet helemaal scherp is,wel leuke omgeving voor de foto genomen .

mag ik vragen welke camera je gebruikt?

Succes ! :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 14:06

Ik vind ze niet interessant, de kleuren zijn niet mooi en de kwaliteit is echt niet veel.
Dat laatste kan je al een beetje oplossen door ze niet bij mijnalbum te uploaden.

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-09 18:57

@hazira: bedankt, ik zou er op letten.

@Goof: Ik vroeg om opbouwend, helaas kan ik met jou kritiek niet veel. Ik heb het eerst geprobeerd met imageshack maar dat lukte niet, vandaar via mijnalbum.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 19:00

Je kunt er vast wel iets mee, want ik geef aan welke punten je kunt verbeteren;
De kleuren zijn niet helder en spatten niet van je scherm af, daar kun je op letten.
Daarbij zijn de onderwerpen niet heel interessant om naar te kijken. Van die eerste foto bijvoorbeeld weet ik niet wat je op de foto vast wilde leggen, er zit niet echt een onderwerp in.
Die onderste met die grazende ponies is een hele standaard foto. Vanuit een andere hoek ofzo had je al een leukere compositie gekregen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 19:57

'T is jammer dat je ze op mijnalbum upload, dan verlies je echt kwaliteit. Probeer anders de volgende keer www.photobucket.com eens ofzo, scheelt al een stuk! :j

Ik vind je foto's heel leuk, qua compositie's enzo (vooral de derde), maar 't is jammer dat ze een beetje 'grauw' zijn. Ik weet niet of je zelf een beetje kan spelen met je camera, qua handmatig instellen, maar anders moet je dat eens wat meer proberen. En anders misschien wat nabewerking, wat meer contrast o.i.d. :)
Maar voor de rest nette foto's! :j

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-09 20:02

Ik heb expres de 2e foto donkerder gemaakt en de laatste foto lichter met mijn camera, verder heb ik ze niet bewerkt een programma voor meer contrast e.d.
Nabewerking moet ik inderdaad wat gaan doen,
Bedankt voor je reactie :)