[FOTO] Diverse foto's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marlinda

[FOTO] Diverse foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 15:51

Heey! :D

Nou ik heb weer een paar fotootjes om te laten zien. :Y)

Kritiek & tips hartstikke welkom!

Ik fotografeer met een olympus superzoom (geen spiegelreflex, maar komt er qua kwaliteit het dichtst bij in de buurt). ;)
Wanneer ik voldoende van 'm heb geleerd ga ik pas over op de spiegelreflex. :Y)

Afbeelding
* Snoopy, mijn prachtige poesje *

Afbeelding
* Yesyesyes! Geen reflectie in de bril *

Afbeelding
* Oefenen met 's avonds fotograferen *

Afbeelding
* Oefenen met "hoe maak ik de achtergrond zo wazig mogelijk" lolled :P *

Afbeelding
* Hoe dichtbij kan ik eigenlijk? *

- Op de foto's staat al een kleine copyright van mijn website, maar de website is nog niet af :P -

Goof

Re: [FOTO] Diverse foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 18:56

Die tweede foto is qua belichting niet mooi. Links veel te licht en haar gezicht valt precies in de schaduw. Daarbij lijkt hij ook niet helemaal scherp.

Die onderste drie zijn wel netjes, hoewel de bloemen nog niet echt van het scherm afspatten.

Marlinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 21:15

Goof schreef:
Die tweede foto is qua belichting niet mooi. Links veel te licht en haar gezicht valt precies in de schaduw. Daarbij lijkt hij ook niet helemaal scherp.

Die onderste drie zijn wel netjes, hoewel de bloemen nog niet echt van het scherm afspatten.

Bedankt voor je reactie. :D

De belichting kwam inderdaad niet zo goed uit, had ook de andere kant kunnen proberen maar daar was niet zoveel tijd voor (we waren aan het wandelen en dan is het non stop "Loop nou eens door!" :+ ). Vooral de rechterarm (vanuit haarzelf gezien) is daardoor niet zo mooi geworden en die schaduwen inderdaad.

Wat is je persoonlijke favoriet & welke vind je het minst mooi? ;)

Leonie

Re: [FOTO] Diverse foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 06:42

Bij de eerste is de achtergrond niet mooi en de foto is ook wat krap. Zijn oortje staat er niet helemaal bij op.

Bij de tweede is inderdaad de schaduw niet mooi.

De derde heeft het scherptepunt verkeerd: op de voorste blaadjes ipv in het midden.

De derde is niet mooi belicht, de linkerkant zit in de schaduw door jouw camera.

Verder mocht er iets meer contrast en scherpte zijn op al de foto's.

Marlinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 21:01

Leonie schreef:
De derde heeft het scherptepunt verkeerd: op de voorste blaadjes ipv in het midden.

Ik neem aan dat je de 4e bedoeld? Daar is inderdaad scherpgesteld op de voorste blaadjes, heb je misschien tips om het scherptepunt wel goed te krijgen? :) Handmatig scherpstellen is een van de minpunten van mijn camera...

Leonie schreef:
De derde is niet mooi belicht, de linkerkant zit in de schaduw door jouw camera.

Dat zou best kunnen aangezien ik er letterlijk bovenop zat. xD Ik zie het niet zo erg, maar zal er volgende keer extra op letten. :)

Leonie schreef:
Verder mocht er iets meer contrast en scherpte zijn op al de foto's.

Heb ze onbewerkt gelaten, maar ik zou evt. wat meer contrast toe kunnen voegen. :P Qua scherpte bij nr 1 is het rond de oren niet zo scherp maar voor de rest naar mijn idee wel. Daardoor word je vooral naar haar oog en neusje getrokken. Bij 2 merk ik het zelf niet echt (misschien haar ogen wat sprekender?), 3 ook niet, 4 had het midden scherper moeten zijn & bij 5 had ie nog wel iets scherper gemogen. :P