[SCH] Floortje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmes

[SCH] Floortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 20:39

Meestal maak ik (fjorden)paarden. Ik sta af en toe met schilderijen op een kraampje en dan wordt me dikwijls gevraagd of ik ook honden kan maken. Dat was voor mij reden om aan iemand met hondjes een foto te vragen.
Ik kreeg een foto en de uitdaging begon.
Dit is het resultaat. Gemaakt met acryl op een doek van 40 x 40.

Afbeelding

CaPrIoLe`79

Re: [SCH] Floortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 20:46

Echt een droppie! Hopelijk word je succesvol met je hondjes.
Persoonlijk zou ik nog graag meer kleur in het wit zien, maar je kent mijn werken van schimmels :+
Ik heb je gemist op HE bij de fjordenstand, had nog verwacht je daar wel tegen te komen.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 20:53

Ik vind hem goed gelukt! echt een schatje om zo te zien. De achtergrond vind ik helemaal geweldig :+:
Het linkeroogje van de hond lijkt alleen te hoog te zitten. Daar blijf ik naar kijken. Verder gaan honden je ook makkelijk af volgensmij. Kan je best mee doorgaan ;)

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 21:17

Er zit heel veel kleur in, maar dat komt op de foto niet zo naar voren. Ik zal proberen een wat betere foto te maken.

Die ogen, pff, die heb ik wel 5 x over gedaan, als het niet meer is. Groter, kleiner, weer groter. Ik zag het echt niet meer. Volgens haar baasje is ze het sprekend gelukkig. Maar of ze idd helemaal goed zitten?

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 22:22

Gaaf schilderij :j erg aaibaar lief hondje!
Ik vind het hondje kwa vacht nog wat diepte missen, waardoor het boven af effect nog iets groter had gekunt. oogjes lijken iets te strak omlijnt aan de onderkant, je had het groter-kleiner probleem misschien een beetje kunnen omzeilen door ze wat meer tussen het haar te laten vallen aan de onderkant.
Verder denk ik ook dat hondjes je goed af gaan, je bent inmiddels wel een kei in detaillering van vachtjes en manen! :j

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 07:31

vind hem erg mooi gelukt! je achterrgodn vind ik ook een mooie warme kleur.
de oogjes vind ik best goed gelukt hoor, had misschien iets levendiger gemogen maar zioals ze nu zijn stoort het niet!

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 11:28

ziet er erg mooi uit Mo.

Ik denk zeker dat je wl hondje kan schilderen. Hij ziet er erg aaibaar uit. Je hebt het jezelf ook niet makkelijk gemaakt met een foto uit deze hoek. En zoals gezegd mist er wat kleur op de foto maar foto's van werk is altijd moeilijk. Ben benieuwd naar meer honden. :j

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 17:10

Supermooi! Hoeveel vraag je voor zo'n opdracht?

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 19:12

Dank jullie wel :)

Princess, ik heb je een pb gestuurd.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 22:07

Ondanks de lastige hoek waarin de foto genomen is vind ik dat je schilderij erg goed gelukt is. Het is een heel mooi voorbeeld van dat wit geen wit is maar bestaat uit heel veel andere kleuren. Tipje voor een volgende keer om te kijken of iets wel/niet klopt is een foto maken en die spiegelen. Vaak zie je dan net die puntjes die nog wat aanpassing nodig hebben.
Goed gedaan Mo!

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-09 09:37

Ik heb getracht een betere foto te maken, om te laten zien, hoeveel kleur erin zit. Maar verder dan dit kom ik niet.
Er zitten verschillende tinten lila, geel, roze, groen, blauw en bruin in. Puur wit misschien voor een lichtaccent, maar bijna niet.
Helaas komt dat op de foto niet zo naar voor :n

Afbeelding