Ik heb een probeempje wat ik heb als ik ga fotograferen. Als ik ergens op wil inzomen, dan kan ik wel goed inzomen, maar niet zo ver als ik wil... Dan is de foto niet meer scherp. Weet iemand hier een oplossing voor? Een andere lens misschien? Andere instellingen?
Alvast bedankt!
Ivonka
Geplaatst: 17-09-09 17:29
Ligt aan de mm van je lens. Je kunt natuurlijk niet oneindig inzoomen
Het is moeilijk om zo'n vraag te beantwoorden zonder verdere informatie. Vertel dus even wat voor camera je hebt, wat voor lens je hebt en vanaf wat voor afstand je in hebt willen zoomen.
Camera: Canon Eos 500D Lens: Weet ik zo niet, ik ben nou op school. Wat bedoel je met vanaf welke afstand ik heb willen zoomen? Vanaf de lens? Of waar ik sta?
Babeth
Geplaatst: 19-09-09 10:47
Het is zowiezo algemeen bekend dat de kwaliteit achteruit gaat naarmate je verder inzoomt. Hoe verder je ingezoomt hebt, hoe moeilijker het ook wordt om je object goed in focus te houden. Als je ver inzoomt lijkt een kleine beweging al op een storm in je lens. Je moet dus echt leren omgaan met een zoomlens. Hogere sluitertijd lost al aardig wat op, maar ook daar ben je vaak beperkt in ivm lichtinval. Oefen eerst eens op wat minder ver inzoomen en breidt dat langzaam aan verder uit naar nog verder inzoomen. En een statief is ook erg handig.