[TEK] Hulpvraagje bij tekening, hoe nu verder te gaan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

[TEK] Hulpvraagje bij tekening, hoe nu verder te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 15:20

Hier iets helemaal uit mijn blote hoofd gedaan, niks geen voorbeeld, niks geen plaatjes... NIETS VAN DAT ALLES! :D
Moet wel zeggen dat de paarden bij mij wel steeds meer en meer de juiste vorm krijgen, alleen vraag ik jullie even jullie hulp bij deze tekening! Want... waar moet nou de nek beginnen? Hij moet dus gewoon de hoek omkijken, maar ik ben zo bang dat ik 'm een dikke speknek geef of zo, en dat wil ik dus deze keer niet hebben... hij is goed begonnen maar hij moet niet slecht eindigen, snappen jullie wat ik bedoel? Ook de manen... heo is dat de beste manier? (Ziet er nu zo steperig uit, daarom ook met potlood gedaan ivm twijfels of het nou goed is of niet!)

Dus bokkers: help me!

Afbeelding

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:51

Wow! Mooi hoor!! :D
Ik vind het hoofd, ja, wat zal ik zeggen? Iets grof, nee, er is iets aan de linkerkant :P
Veel succes, wordt vast mooi!

edit;
De nek,
ja ik zou hem een beetje naar beneden werken zegmaar :')

CoonArt

Re: [TEK] Hulpvraagje bij tekening, hoe nu verder te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 15:27

Afbeelding

Beter zo?

tjitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:35

Ja mooi! En zo dan (Zoals Rivaldo zegt) naar beneden werken!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 17:18

tjitze schreef:
Ja mooi! En zo dan (Zoals Rivaldo zegt) naar beneden werken!
Sorry, die snap ik even niet... naar beneden werken? Wat bedoelen jullie daarmee?

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:42

Dit hoort hier niet,
In mijn ogen is dit gewoon een WIPje onder een andere naam..
Ik TEM even!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 18:02

sprietlover schreef:
Dit hoort hier niet,
In mijn ogen is dit gewoon een WIPje onder een andere naam..
Ik TEM even!
Nee, ik zocht juist hulp voor mijn tekening, kwam ergens niet uit namelijk! Dus het is eigenlijk geen wip, meer een vraag! Ik twijfel nog steeds over de manen...

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 18:09

Dat is het nut van een wip ook ;)
Dan kan iedereen zulke topics maken, omdat ze er niet uit komen.
Dat mag nu eenmaal niet, vandaar..

Noatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 18:13

Ik vind dat het linkeroor iets naar voren had gemogen, en ook iets lager.
Ook de manenkam, ik zou de manen donkerder maken, en meer 'structuur' erin maken, nu zijn het zegmaar streepjes.
Verder vind ik hem wel mooi!

Edit: de nek mag ook wel wat dikker aan de rechterkant, dat je de manenkam is uitbreidt, zegmaar.
Verder iets meer diepte in het hoofd, en schaduwen, meer contrast. En het oog is nu een beetje plat, maar weet niet precies wat er mee is.

Hij is wel goed gelukt! :)

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 19:26

ik vind de verhoudingen van het hoofd zelf al een beetje erg flut, als het tenminste de bedoeling was om een realistische tekening te maken. De hals moet achter het oor behoorlijk schuin naar beneden lopen. Het topje van zijn hoofd is behoorlijk smal. :) De hals begint niet goed onder het hoofd, maar dat komt omdat je die kaak heel erg raar hebt getekend. Vandaar dat 'ie anders te smal lijkt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:21

HD, eigenlijk vind ik het jammer dat je per sé uit je hoofd wil tekenen. Daardoor kloppen de verhoudingen niet.

Paarden tekenen van een voorbeeld is al moeilijk genoeg, dus waarom zou je het jezelf moeilijker maken dan het is? Zowel op bokt als op internet zijn genoeg mooie plaatjes te vinden om mee te oefenen :)

Succes!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-09 12:12

Rock schreef:
HD, eigenlijk vind ik het jammer dat je per sé uit je hoofd wil tekenen. Daardoor kloppen de verhoudingen niet.

Paarden tekenen van een voorbeeld is al moeilijk genoeg, dus waarom zou je het jezelf moeilijker maken dan het is? Zowel op bokt als op internet zijn genoeg mooie plaatjes te vinden om mee te oefenen :)

Succes!

Tja, kan ik wel weer doen, maar dan kom ik weer uit op het ONORGINELE spul, en ééns moet ik leren van hoe het moet qua verhoudingen (waarvoor Bokt handig is voor vragen voor tips/adviezen)... maar dan blijf ik gewoon oefenen op het andere spul, zat inspiratie om te vinden op Google!

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 20:21

Ik zou je verhoudingen juist niet realistischer maken maar gewoon verder ontwikkelen, de platte hoofdjes zijn mooi herkenbaar als jouw stijl en het is toch duidelijk een paard.

Qua inkleuren zou ik je aanraden je echt eens te verdiepen in de oude victoriaanse illustraties dat arceren sluit imo perfect aan op je stijltje nu alleen dan verder ontwikkeld.
Ik vind het iig ontzettend knap als iemand gewoon een eigen herkenbare stijl heeft, dat is zoveel moeilijker dan 13 in een dozijn realistische tekeningen, kopieren kan iedereen ;) .

Wat betreft deze tekening vind ik het een van je betere, ondanks dat de knopjes van de muis aan de verkeerde kant zitten :P . Misschien omdat je hier juist meer met arcering hebt gewerkt maar ook omdat de "s-lijnen" er extra leven in brengen (manen, snoer van de muis) een grappig en origineel plaatje :D .