Heb even een dip en kan toch niet slapen dus vandaar een gedicht geschreven, schrijven helpt me altijd alles weer even in perspectief te brengen. Ben al een paar dagen zwaar sjaggie en vanavond kwam mijn lief even langs voor hij te werk ging. Heerlijk! Lekker bakkie gedaan even bijgebept beetje meningsverschil gehad over tv program en hij ging te werk kusje doef lief en weg...
Dan zit ik op bank denk even na over wat er allemaal nog in mijn hoofd maalt, en dan komen de tranen ik ben moe, maar kan niet slapen..... hier mijn gevoel:
Opgebrand
De lont is op Het vuur gedooft Helemaal leeg Zoveel gelooft
Het is achter de rug Wees blij het is klaar Vier feest, niet meer zeuren Er is alleen nog 1 maar
Je moet niet meer achterom kijken Het is allemaal nu wel geweest Kijk vooruit en naar wat je hebt Eindelijk word het voor jou ook weer feest
Waarom doen mijn ogen dan pijn Waarom ben ik zo moe Lopen de tranen weer over mijn wangen Heb ik geen energie meer voor wat ik het liefste doe
Waarom ben ik uitgeput Opeens uitgeblust Van een op andere dag Als jij me lief kust
Bij jou ben ik mij En dat is genoeg De maskers mag ik afzetten Die ik altijd droeg
Ik ben nog zo moe En kan niet zoveel geven Heb even nog tijd nodig Maar heb daarna nog mijn hele leven
Mijn lont was op Mijn vuur was aan het doven Jij maakt het weer wakker Jij laat me weer geloven.
Mooi gedicht Kayila. Wat knap dat je je gevoelens zo kunt verwoorden.
Rinskee
Geplaatst: 15-09-09 16:40
Wauw, heel mooi hoe je schrijft! stukje emotie verwerken door een gedicht kan soms echt werken!
volgens mij heb je het in grote lijnen in een stuk achter elkaar geschreven het leest goed door. commentaar op een emotie gedicht qua opbouw vind ik moeilijk want je pakt de woorden die voor jou helpen.
Uiteindelijk wordt het ook voor jou weer een feest (Zou ik persoonlijk ervan maken in de 3e alinea)