Hoe MLP oververven

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mango_

Hoe MLP oververven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-09 21:11

Voor een project ga ik werken aan een MLP, puur probeersel, maar we zullen wel zien wat het gaat worden denk ik dan maar. Nu vraag ik me alleen af welke verf ik het beste kan gebruiken, dus wat het langste mooi blijft enz. :)
Laatst bijgewerkt door Mireille op 13-09-09 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [VRAAG] tag is niet nodig

Thats_Me

Re: [VRAAG] MLP oververven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 21:24

Ik ben erg tevreden over modelbouwverf van revell. Vind de kleuren mooi en het verft ook fijn. Een busje is ook niet zo heel duur nog geen 2 euro en je kunt er toch best veel mee verven.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 21:27

Je kunt ook gewoon acrylverf gebruiken, telkens dunne laagjes aanbrengen geeft het beste resultaat ;)

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-09 21:28

Die verf ziet er inderdaad goed uit! :) heb even snel op een webshop gezocht. Kan je met 1 potje een hele pony verven of is het handig om voor de zekerheid 2 potjes te nemen?

En over de acrylverf, dat wordt dan niet snel streperig? aangezien ik al gezocht had hierop maar van meerdere mensen las dat het snel streperig werd? Met dunne laagjes moet dat wel goed gaan dus?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 21:32

1 potje is meer dan genoeg hoor :j Ik vind het ook minder streperig als acrylverf maar het is wel zo dat je natuurlijk iets moet vinden wat goed bij jou past.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 21:42

Mango_ schreef:
Die verf ziet er inderdaad goed uit! :) heb even snel op een webshop gezocht. Kan je met 1 potje een hele pony verven of is het handig om voor de zekerheid 2 potjes te nemen?

En over de acrylverf, dat wordt dan niet snel streperig? aangezien ik al gezocht had hierop maar van meerdere mensen las dat het snel streperig werd? Met dunne laagjes moet dat wel goed gaan dus?

Dunne laagjes gebruiken en niet al te goedkope verf ;)

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-09 11:11

Oké bedankt! Binnenkort maar even langs een hobbyzaak gaan om te kijken naar verf :)!