[TEK] Joshua

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_

[TEK] Joshua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-09 17:57

Aangezien het reuzenportret van mijn vroegere pony op de manege hangt en ik mijn kamer toch wat leeg vond, heb ik even snel een werkje van m'n poown in elkaar geknutseld. Ik heb hem uit mijn hoofd getekend, dus referentiefoto's heb ik niet. Ik heb de foto enigzins scheef genomen, zodoende is de neus wat groot en zijn de oren wat klein :+ Fotografie is niet mijn sterkste kant, maar toch komt het portret aardig tot zijn recht op deze foto.

Afbeelding

Joshua, 300 gr cold pressed Montval aquarelpapier. Grafiet op A3 formaat. Ongeveer 2 tot 3 uur werk.

Mijn blok is aan vier zijden gelijmd, mensen die tips hebben om het papier er zonder scheuren af te krijgen, please let me know :+

Whizper08

Re: [TEK] Joshua

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 21:21

Ik vind het erg mooi gedaan, hoor!! Alleen zou ik de hals iets verder inkleuren, maar dat is een kwestie van smaak....

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 22:11

Uit je hoofd!?! :oo Daar heb ik veel respect voor! ;)

Ik zou ook de hals verder inkleuren en de manen nog wat meer levendiger maken door wat highlights en schaduw.

Maar verder: voor een tekening uit je hoofd gemaakt, vind ik dit erg goed!

Tip voor je blok: bij een aquarelblok zit ergens één stukje van een paar centimeter wat niet gelijmd is, daar moet je een hobbymesje tussen steken en zo het blad lossnijden van het onderliggende blad. ;)