[FOTO] Old times.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Carlijn__

[FOTO] Old times.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 18:20

Hallo.
Vandaag een shoot gehad bij een oud station met stoomtreinen.
Ben heel benieuwd wat jullie er van vinden & graag tips maar wel graag onderbouwend:

1.
      Afbeelding
2.
      Afbeelding
3.
      Afbeelding
4.
      Afbeelding
5.
      Afbeelding

Six

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 13:37

Het idee is leuk..
Tips voor de volgende keer:
Kijk naar het licht, bij foto 3&4 heb je lelijke schaduwen in het gezicht van het model, zonde! Je kan ook een reflectiescherm aanschaffen om dit te voorkomen. :)
Probeer ook eens de blik van het model te sturen. Misschien is het ook leuk om eens een keer het model niet te laten lachen.
De zwart wit omzetting vind ik lekker om naar te kijken. Ik vind dat je lekker met composities heb gespeeld..
Ga zo door! :)

Carlijn__

Re: [FOTO] Old times.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-09 15:58

Bedankt voor je reactie's en tips!
Reflectiescherm heb ik inderdaad en was bij deze foto's zeer handig geweest, alleen hadden we helaas geen mogelijkheid tot een 3de persoon!

& over gezichtsuitdrukkingen vind ik nog heel moeilijk, ook omdat ik vaak [in dit geval] als dit persoon niet lachte het heel nep overkwam en te gemaakt!
maar het klopt zeker in iedergeval bedankt :D

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 16:02

Ik denk dat je met wat meer donkere tinten (eventueel meer contrast) meer uit je concept had kunnen halen.
Ook werkt het gezicht dat het model steeds trekt (last van de zon?) niet erg mee.

Maar je hebt een heel mooi concept bedacht!, ik hoop dat je dit nog verder uitwerkt!

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 17:44

Ik had liever meer de omgeving erbij willen zien & kleding erop aangepast. Het is dat je het zegt dat het bij een oud station is.

Technisch zijn de foto's goed, maar ik zie graag wat meer gevoel erin. :)

Carlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-09 18:04

Bedankt voor alle tips, ga er zeker wat mee doen & gewoon vervolg shoot plannen op die lokatie!

Maar Cyn_ over de kleding? ik heb juist express dit gedaan een donkerebroek en geruit bloesje, vond dat juist wel wat hebben!
Wat voor kleding had jij liever gezien?

& over de omgeving, vandaar heb ik expres op de achtergrond of trein gedaan of spoor 1 enz. ;)
Geef jij is een voorbeeldje hoe dat beter had gekunt?

Ben erg blij met dit commentaar, en ga er dus zeker nog even na kijken en misschien een herhalings shoot daar ! ;)

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 18:18

Carlijn__ schreef:
Bedankt voor alle tips, ga er zeker wat mee doen & gewoon vervolg shoot plannen op die lokatie!

Maar Cyn_ over de kleding? ik heb juist express dit gedaan een donkerebroek en geruit bloesje, vond dat juist wel wat hebben!
Wat voor kleding had jij liever gezien?

& over de omgeving, vandaar heb ik expres op de achtergrond of trein gedaan of spoor 1 enz. ;)
Geef jij is een voorbeeldje hoe dat beter had gekunt?

Ben erg blij met dit commentaar, en ga er dus zeker nog even na kijken en misschien een herhalings shoot daar ! ;)

Kleding: ''damaged'' jeans en leren jasje of wat netter maar wel vintage met zo'n ouderwetse koffer.
Ik mis het verhaal in je foto's, het zijn mooie foto's, maar verder? Ik blijf er niet naar kijken.

Omgeving: Hoe moet ik dit uitleggen. :')
Camera horizontaal, links de trein, rechts het perron met je model. Of in de deur opening van de trein. & zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.

Maar dat is het moeilijkste van fotografie, gevoel erin, vind ik zelf ook moeilijk hoor. :)

Carlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-09 08:53

Okee nee goed uitgelegt, vind juist altijd fijn tips daar kan ik in ieder geval wat mee ;)

dankje :D

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 18:08

misschien was sephia ook heel mooi geweest bij deze foto's omdat je toch een ouderwetse sfeer erbij wil hebben! ;)

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 20:54

idd het idee was leuk
zelf had ik ook het model andere kleren aan laten trekken, vind dit namenlijk niet bij de sfeer passen "van het oude station"
edit zie dat dit commentaar als is aangegeven

ook zal ik proberen om het model minder te laten poseren, okee natuurlijk poseert ze maar bijv bij foto 3 vind ik dat heel zonde het zou leuker zijn als ze bijv tegen de paal aanleunde naar haar horlege keek bijv enz.. niet wetend dat er een camera bij was..

Carlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-09 08:25

Oke dat is inderdaad goed idee, echt bedankt iedereen ik ben van plan een keer terug te gaan met model en dan nogmaals te doen alleen dan met deze tips erbij :D