[TEK] Pasteltekening shetlander

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xkimmx

[TEK] Pasteltekening shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 19:54

Hallo,

Sorry kon geen beter onderwerp verzinnen. :o
Nou dit is mijn eerste pasteltekening en ben er nog aardig tevreden
over. Deze foto vind ik zelf heel jammer want in het echt is die een
stuk mooier. Hier lijkt de tekening zo grof en met weinig lagen gewerkt
maar in het echt is hij juist zacht en veel lagen. Ook de legergroene kleur
zie je echt bíjna niet in de tekening. En de manen zijn
stuk donkerder als de voorpluk maar dat komt door het licht. Ik heb de
foto nu net gemaakt dus zal overdag eens een goede foto proberen
te maken.

Commentaar is natuurlijk welkom ! :D

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Lontje op 08-09-09 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] toegevoegd

xkimmx

Re: [TEK] Pasteltekening shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 07:20

54 mensen die gekeken hebben en geen 1 die even zo vriendelijk is om wat commentaar te geven?

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 07:30

haha, ja het is leuk gedaan, maar op de één of andere manier klopt het niet helemaal, de snuit is heel goed, bij de oortjes zit het ook niet goed kijk er nog eens goed naar, het hoofd lijkt me te lang, maar kan natuurlijk wel echt zo zijn, misschien moet je het vpoorbeeld ook plaatsen dan kunnen we hier beter vergelijken *D

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 07:32

Knap gedaan, mond en neus zijn erg goed gelukt, oogje vind ik ook heel sprekend.
Alleen het bitje, oren en voorpluk (manen) kloppen niet echt...

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 07:37

Bedankt, ja dat het bitje en de oren niet kloppen ben ik helemaal mee eens. Maar wat vind je niet kloppen aan de manen? De haren zelf of bij de oren daarboven ofzo?

Dit is het voorbeeld, heb ik even gespiegeld omdat ik altijd bij het hoofd begin en anders veeg ik het elke keer prongelijk met mijn hand uit.

http://img17.imageshack.us/i/zorrodeel21.jpg/

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 07:43

nu zie ik waarom het hoofd te lang lijkt, de hals begint op de foto eerder, meer halverwege het hoofd, het achterste oortje moet lager en de voorpluk is langer dan op de foto

_Lente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:09

Ik denk dat je bij het spiegelen eigenlijk de oortjes omgedraaid hebt. Na het spiegelen is het rechter oortje nog steeds het "Grootst" terwijl dat nu het linker zou moeten zijn, als je begrijpt wat ik bedoel...
Verder: Ik doe het je niet na hoor ;)

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 09:56

He dat is Zorro van Diel_Zor toch? Tja als ik hem herken doe je het iig goed :D Verder ben ik vreselijk acreatief dus helaas geen tips van deze kant :o

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 10:43

Haha goed gezien Miljoes :D

Kim we hadden al gepbt dus je weet al wat ik ervan vind :D

ENOMIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 10:45

Ik vind het hoofdje heel mooi gedaan, maar die manen liggen echt heel vreemd.
Ik zou iets afwijken van de foto en de manen 'normaal' maken. :)

__Karlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 14:08

probeer er wat meer kleur in te stoppen :)

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 17:13

Ja maar wat voor kleur dan? :o De enige kleur die erin voorkomt is zwart en bruin. Waar zou ik dan bijv blauw moeten doen? Kan het toch niet zomaar ergens doen?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:17

Kijk eens goed naar een foto, daar komt helemaal geen 'echt' zwart in voor. En niet alleen maar bruin.
Bruin maak je door allerlei kleuren door elkaar te gooien (blauw is een koele kleur, vaak voor schaduwen, geel is een lichtere kleur, meer voor de highlights, paars is vaak een goede kleur voor zwarte paarden).
Oefen eens wat met kleur, dat is helemaal niet onnatuurlijk. Kijk maar eens wat voor kleur er allemaal in het paard zit op de foto, dan zal je zien dat dat echt geen zwart en bruin is.
Overigens is zwart geen kleur, ik zelf gebruik het daarom ook nooit. Zwart = het ontbreken van kleur als het ware, je kan veel beter heel donkerblauw mengen met een andere donkere kleur (bijv. groen, of rood, ligt eraan wat je op de foto ziet) dan puur zwart te gebruiken. :)

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:26

Voor een eerste tekening is hij heel erg leuk. Maar er is een hoop te verbeteren. Je zult inderdaad beter op je kleurgebruik moeten letten. In de manen mis ik bijvoorbeeld behoorlijk wat zwart en lichtgrijs. Je had voor de punten wat donkerrood kunnen gebruiken in combinatie met het roodbruin. Het hoofdstel had meer grijs mogen zijn en de schaduwen (onderlip en kaak zwart) en highlights (voorhoofd,frontriem en rondom oog bijna wit)op het hoofd mogen duidelijker. Het bruin van het oogje zou ook wat roder/warmer mogen zijn. Bitring moet groter en lichter. Ook zie ik geen gespen op het hoofdstel. De manen zijn op de foto veel meer in plukken verdeeld en minder ‘stijf’. Op de tekening vallen ze allemaal recht naast elkaar. De lichte vlek bij de borst is nu bol terwijl deze voor de juiste vorm juist hol zou moeten zijn. De oortjes zijn inderdaad niet in verhouding.
Maar ondanks al dit commentaar vind ik hem echt leuk. De tekening spreekt. Ik snap alleen echt niet waarom je hem in spiegelbeeld hebt gemaakt.