[TEK] [WIP] Luie Lodewijk!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

[TEK] [WIP] Luie Lodewijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 15:20

Ik dacht, laat ik mezelf ook maar even aan Lodewijk wagen. IcePrincess, mocht je hem heel erg leuk vinden, dan is hij ook nog eens te koop. Als je 'm wilt, PM me dan eventjes voor nadere informatie! Suggesties/ideen en nog meer commentaar is altijd erg welkom!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij is totaal nog niet klaar, maar het begin is er!

xkimmx

Re: [TEK] [WIP] Luie Lodewijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 19:58

Jahoor daar is die weer, onze bekende Lodewijk. :D
Ik vind het al een aardig goed begin! De schets ziet er goed uit.
Alleen het oog lijkt wat te veel op een mensenoog. Een paardenoog heeft geen wit randje om de pupil maar is donker met een donkere pupil en heeft (bijna) altijd een lichtpuntje.
Tik eens op Google 'Paardenoog' in en bekijk goed hoe die ogen eruit zien. Misschien zie je het zelfs ook wel als je inzoomd bij de foto van Lodewijk. Daar zie je geen witte rand! ;)

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 20:08

ik kan er nog niet veel over zeggen omdat hij nog lang niet af is...nu lijkt het (denk ik) door het perspectief dat het hoofd in verhouding vrij groot is.

heb je er een foto bij?

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 21:39

Grappig, weer een compleet ander werk van Lodewijk.
Hij ziet er al veelbelovend uit en aan dat potlood te zien is ie ook behoorlijk groot.

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 21:42

heej alweer lodewijk het is me toch wat :+ ik heb ehm ook getekend echt een prachtige pony om te tekenen.
ik zou inderdaad het oog anders doen net zoals xkimmx zegt.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 06:38

Afbeelding

Hier is het voorbeeld en het oog klopt wel, hoor! :D

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 11:30

Nee, dat oog klopt niet. Echt niet. Kijk nog eens goed: De iris is rond en donkerbruin, daarin zit een zwart rechthoekje: pupil en ik zie twee lichtpuntjes. Het onderste ooglid, moet je ook ronder maken. Ook het oor is te smal en is teveel naar rechts (voor de kijker) geplaatst. Kijk maar eens goed waar op de foto het oor ten opzichte van het oog staat.

Ben benieuwd naar het vervolg. ;)

Brookers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:30

Hmm, ik vind t altijd zo jammer van dat geveeg, vind t eigenlijk dat je t jezelf dan te makkelijk maakt om vlakken te vullen. Probeer eens met bv wat meer vachtdetail te werken :)
Succes!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 20:00

het is wel jouwn stijl... maar jouwn stijl is altijd beetje cartoon-achtig/ uitgerekt.. en niet superrealistisch ( tenminste wat ik vaak zie ) ik vind hem wel aardig, maar qua verhoudingen klopt ie echt niet, ik weet niet of dat de bedoeling is, maar als je zegt dat het oog klopt moet je misschien toch beter leren kijken.. En meer durfen proberen. Gum dat hele oog van je eens weg, en begin opnieuw.. durf je dat?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 21:06

pinuts schreef:
het is wel jouwn stijl... maar jouwn stijl is altijd beetje cartoon-achtig/ uitgerekt.. en niet superrealistisch ( tenminste wat ik vaak zie ) ik vind hem wel aardig, maar qua verhoudingen klopt ie echt niet, ik weet niet of dat de bedoeling is, maar als je zegt dat het oog klopt moet je misschien toch beter leren kijken.. En meer durfen proberen. Gum dat hele oog van je eens weg, en begin opnieuw.. durf je dat?

Oog klopt ook niet, he? Hij té ovaal terwijl een paardenoog meer ROND is. Denk dat je gelijk hebt.

Ukje112

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 16:37

ik zou er persoonlijk geen geld voor geven, want er zijn een aantal punten dat het niet helemaal klopt. Het oog idd. maar ik vind er ook weinig diepte inzitten. Verder heb je wel een leuke stijl!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 15:26

Eventjes een flinke update: oog heb ik verbeterd, en de rug: daar ga ik nog wat aan doen. Ook heeft Lodewijk nu kleur bekend! :D Tevens lijnen gezet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

... ben al aardig onderweg! :D

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 15:38

Weer even 2 updates, begint steeds meer en meer op Lodewijk te lijken vindt ik! De vachtrichting lijkt streperig maar ik zie het als een vachttekening van hoe de haren lopen. Het been was een beetje lastig maar dat is goed gekomen! :D De manen moeten nog iets beter uit de verf komen maar dat komt ook wel weer goed. Wat vinden jullie?

Afbeelding

Afbeelding
Even een close-upje van de vachtstrepen... hele klus hoor omdat dat blad zo groot is! (En het paard zelf ook!)

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 18:02

Je hebt een herkenbare stijl, Maar ik vind dat inkleuren afbreuk doen aan de tekening.
Persoonlijk vind ik dat niet op een vacht tekenen lijken,Maar gewoon snel inkrassen (mijn mening!!)
Misschien langzaam en netjes (dat je niet strepen ziet zeg maar) inkleuren, dan word het niet realistisch, maar lijkt het ook niet zo slordig als nu..

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 18:44

Nou, dit is geen krassen hoor! Streep voor streep voor streep gedaan met de zijkant van het potlood...!
Dit is echt serieus echt niet gekrast, ook al lijkt het zo! Maar ik zal het eens oplossen!

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 19:21

ik geloof je ;)
Maar zo ziet 't er wel uit..
Want als je het straks ergens ophant , ziet men je tekenwijze ook niet;) :P

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 16:19

Zo is hij uiteindelijk geworden. ipv potlood met waterverf gedaan, toch nog apart uit de verf gekomen! :D

Afbeelding

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 16:24

is ie klaar?want ik zou het oog persoonlijk donkerder maken

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 18:39

Inmiddels is hij donkerder geworden! Was het oog vergeten! En ja: hij is klaar. :)

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 19:25

jammer dat je het zo hebt opgelost.. je was goed op weg met potlood..je hebt lange "strepen/haren" gemaakt, kijk eens hoe paardenhaar eruitziet. Zoom maar eens goed in op een foto. Dan zie je dat je hele korte streepjes moet zetten. Het eindresultaat vind ik wel aardig, alleen jammer dat je er verf op hebt gedaan, en de manen oog enz gewoon potlood hebt gehouden. Ik denk dat je meer, veel meer moet gaan schetsen.. lekker ruig bezig met potlood. Zoals ik al zei, gum dat hele oog weg, maar veel lijnen, zoek op waar de verhoudingen zitten, en kijk goed naar een foto..