[FOTO] Siren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

[FOTO] Siren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 15:00

Na even twijfelen toch maar besloten 'm op FK te zetten.
Ik post hier bijna nooit (meer), daar wil ik eigenlijk wel verandering in brengen - als ik tenminste tijd heb om te fotograferen.
Hier 'n recent zelfportretje, geschoten op het strand van Langeland (Denemarken) met sterke wind en beginnende schemering
(wat je niet zozeer op de foto terug ziet).
Ik wil graag meer doen met portretfotografie alleen zoek ik modellen (altijd als ik fotokriebels heb is er niemand aanwezig...
dan schiet ik vaak maar wat zelfportretjes, maar dat is lastig zo uit de hand en je bent er minder vrij in).
Dus bij deze, modellen uit de omgeving Amsterdam / Amstelveen zijn welkom.
Genoeg gekletst, hier is de foto. Commentaar is welkom!

Afbeelding

Overigens dank aan Esmee, die geholpen heeft met zoeken naar een goede z/w-omzetting.

:)

Six

Re: [FOTO] Siren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 18:25

Fijn portret :)
Er had voor mij wel wat meer scherpte in gemogen, maar ik vind het in het beeld zelf niet zo storen. De blik van het model vind ik heel mooi en dit in combinatie met de wapperende haren. Mijn complimenten! :)

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 19:01

Jammer dat er maar 1 oog zo mooi scherp is.
Prachtige foto.

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 19:17

Ik vind hem gaaf! Wat daar vooral in bijdraagt is dat sommige haren een blur zijn geworden. Geeft lekker sfeertje. Alleen had van mij de zw omzetting wel iets frisser gemogen. :j Knap dat je dit in de schemerig hebt weten te presteren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 21:18

Heerlijk! Zulke portretten zie ik veeel liever dan van die portretten waaraan alles klopt.
Enige wat ik er aan zou veranderen is de lijn van de horizon iets vervagen, deze vind ik nu te scherp. Maar verder erg lekker!
Jij bent overigens ook echt prachtigmooi.

Marlinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:08

Erg leuk gedaan! :D Vooral dat rechteroog vind ik erg mooi. ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 15:16

Bedankt allemaal voor de reacties! :)

@ Six: waar had jij nog wat meer scherpte willen zien?

@ Equidea: ik stoor me er zelf niet zo aan, ik zie wat je bedoelt maar er waait net een strookje haar voor, vandaar de onscherpte. Blijft lastig voor mij, zelfportretten schieten met scherpe ogen. :+

@ Oamaru: die z/w omzetting was nog best 'n gedoe, al helemaal omdat het eigenlijk al vrij schemerig was - ik moest dus ook met een hoge iso schieten. Het is erg lastig om de helderheid van de foto nog wat op te halen zonder te overdrijven; andere resultaten was ik niet tevreden mee, deze vind ik nog het beste, de rest was of te overdreven naar mijn smaak of nog te donker. :)

@ Guernica: valt de lijn van de horizon echt zo op? Ik had 'm vervaagd, maar toen vond ik het vlak rechts veel te wit. Ik vond dat niet mooi staan met het donkere van de rest van de foto.
Nog bedankt voor je compliment! :)

Marlinda, ik zie nu pas dat je in Amstelveen woont, grappig want daar woon ik ook. ;)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 15:28

Nice Bente! Z/W omzetting vind ik een passende sfeer geven. Alleen is het zonde dat je mooie rode haar zo wegvalt :))

Ik zit alleen met je ogen. Het voor ons rechteroog lijkt scherper/donkerder (bewerkter?) dan het linker, dat geeft een beetje een vreemd effect.

Maar wel weer een heel fijn zelfportret van jouw hand!

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 18:05

Guernica schreef:
Heerlijk! Zulke portretten zie ik veeel liever dan van die portretten waaraan alles klopt.
Enige wat ik er aan zou veranderen is de lijn van de horizon iets vervagen, deze vind ik nu te scherp. Maar verder erg lekker!
Jij bent overigens ook echt prachtigmooi.

Helemaal mee eens: I LOVE IT! Prachtig gewoon. Niks meer over te zeggen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 20:59

@ Berdien: haha, ik ben zelf dol op z/w maar ergens ook wel jammer van mijn haar ja. Ach, de volgende keer weer. ;)
Het rechteroog is inderdaad scherper/donkerder omdat er voor het andere net een plukje haar waait. Dat oog bewerken geeft een heel onnatuurlijk effect, dat vond ik dus niet mooi. :)

@ Veirl: bedankt!

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 12:44

Mooi!

Heerlijk sfeertje zit erin, fijn zwart-wit.
Mooie kop heb je ook trouwens. :)

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 11:14

Hele gafe foto!
Jij hebt vaker van die gafe zelfportretjes in je profiel staan! :j

Vind het alleen jammer dat maar een oog scherp is.. Verder een mooie foto, mooie blik, mooi uitgesneden en de zwart wit omzetting past precies! :j

Wat je zegt over inspiratie maar gebrek aan modellen.. Dat is zo herkenbaar :=. Ik ga dan ook altijd maar zelfportretjes schieten :=..

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 11:16

mooie foto

als je ook oudere modellen zoekt....ik woon vlakbij amsterdam en heb een auto, kijk in profiel voor foto ....
niet de knapste maar volgens andere fotografen wel een makkelijk model ;)

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 14:17

Hij is perfect Bente! Echt een waanzinnig gave foto. Ik kan de wind bijna horen suizen. Je z/w omzetting is zo ook helemaal +:)+ .
Je staat er prachtig op, en je bent ook ontzettend fotochenique. Wat mij betreft: meer!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-09 15:57

Wederom bedankt voor de reacties en complimentjes! :)

@ ikdoemaarwat: ik heb inmiddels al wat pb'tjes gekregen en zelf al 2 vriendinnen gevonden die model willen staan, dus tot nu toe heb ik nog wat te shooten. Maar ik zal het onthouden, leeftijd maakt mij verder niks uit en ik heb liever een niet perfect model dat wel fotogeniek is dan een schitterend model dat er op de foto niet uit ziet. :D

@ smeetjoew: bedankt! En haha, er staat op de planning dat ik ook 'ns op de foto wordt gezet door anderen... ik ben zelf ook benieuwd!

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 19:52

Erg gave foto Bente :j Z/W geeft prime sfeer en je blik is ook fijn om naar te kijken. Vind het scherpte verschil tussen links en rechts alleen wat minder weg kijken, maar snap je keuze wat betreft het verscherpen :j

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 21:46

Bedankt Charles! Verscherpen wordt eigenlijk nooit mooi. :n