[TEK][WIP] Dravend paard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Noatjuhh

[TEK][WIP] Dravend paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 06:03

Ik ben begonnen aan het tekenen van een dravend paard, eens wat anders dan hoofden een stilstaande paarden. :)
Ik ben er wel tevreden over, alleen het hoofd vind ik een beetje raar, maar ik weet niet wat het is.
Zo was het eerst:
Afbeelding

Toen zo:
Afbeelding

En nu zo:
Afbeelding

Het is A4-formaat, en ik heb er nu ongeveer 3 uur aan gewerkt.
Ik zal de foto erbij doen die ik heb nagetekend. Ik heb hem van bokt, maar weet niet meer wiens paard het was. Dus als iemand hem herkend... :o Ik heb de foto gespiegeld, omdat ik de andere kant makkelijker vond.

Ik hoop op tips! :)

edit: ik kan de foto niet erbij zetten, omdat hij te klein is volgens Mijnalbum. :(

SIEMxFUNNY

Re: [TEK][WIP] Dravend paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 06:07

Het lichaam is goed in verhouding vind ik :)
Ik denk dat je de neus te lang hebt getekend. Tussen de kaak en de neus in. Als je dat een suk korter maakt scheelt het denk ik al. En hij heeft op je tekening een beetje een snoekhoofd, weet niet of dat in het echt (op de foto) ook is ?
Ze borst en schouderpatij vind ik heel mooi :)

BlackDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 18:25

Heel mooi!
Ik zie alleen wel dat de achterste hoef wat klein is en dat hoofd is idd een beetjke te lang en de neus moet iets minder ingedeukt :P
Mooi gedaan!

Veraa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 20:15

Het lichaam is goed in verhouding, op een paar kleine dingetjes na (die mij opvallen ;) ).
Ik vind (weet niet of het zo is op de foto) het rechtervoorbeen een beetje een vreemde positie hebben.
Het lijkt alsof het de afzet al heeft gemaakt, net als het linkervoorbeen en rechterachterbeen. Ik zou meer een positie hebben verwacht zoals het 'afzetbeen' linksachter.

Het opgeheven linkervoorbeen vind ik erg mooi gelukt. Goed gebruik van donker en licht, je kunt de spieren echt zien :)
Verder ga ik mee in het commentaar over het hoofd. Als je het nog wilt/kunt verbeteren, denk ik dat het helpt zoals SIEMxFUNNY zegt, dat je tussen de kaak en de kin het iets korter moet maken, en de neus zelf iets minder 'rond'.
Het gebruik van donker en licht, en details zoals je in de rest van het lichaam hebt gedaan, mis ik nog een beetje bij de neus.
Hopelijk zie je mijn commentaar niet als gezeur (dit is de eerste keer dat ik commentaar geef op een tekening van iemand anders!), ik probeer alleen wat tips te geven ;)

Succes met tekenen verder!