[TEK] Giraffe on crack

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

bromfiets

[TEK] Giraffe on crack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 10:09

Ik heb op tekenles de volgende tekening gemaakt en wilde hem graag even laten zien om kritiek te krijgen.

Het is nagetekend van een plaatje in het Atelier-magazine op lichtbruin A3-karton met pastelkrijt en potloden.
Ben er ongeveer 4 uur aan bezig geweest, De foto maakt het geheel helaas wat flets, in het echt zijn de kleuren wat harder.

Afbeelding

cmatthijssen

Re: [TEK] Giraffe on crack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 10:49

leuk hoor broem!!! jammer dat de foto het wat flets maakt, in het echt zal hij veel mooier zijn!

enne 4 uurtje maar dat valt reuze mee!

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 14:48

Wauw broem, hij is echt supergaaf :D

Misschien zou je bij de tanden de zwarte randjes nog wat kunnen verduidelijken, nu is het net of er wit krijt overheen is geveegd. Als het door de foto komt, heb ik niks gezegd :D

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 15:39

Daar ben ik idd de fout mee ingegaan. Ik heb eerst de tanden wit gemaakt en daarna met zwart er overheen gegaan, dat gaat dus niet met pastel :P

En ik zou het ook leuk vinden als ik commentaar kreeg van mensen die ik niet in real life ken :+

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 18:06

bromfiets schreef:
En ik zou het ook leuk vinden als ik commentaar kreeg van mensen die ik niet in real life ken :+

bij deze :P

Ik vind hem ook erg leuk geworden, die titel past er goed bij :=
Het enige wat mij wat opvalt is dat het lichtgroen in de hals wat streperig is. Soms mag het wel wat egaler. Je stijl is heel strak, en dan vind ik de tanden inderdaad wat minder.
De achtergrond vind ik er ook goed bij passen. Het laat het allemaal nog chaotischer uitzien. En aangezien de giraf stoned is mag dat wel :=
Ik vind het wel een beetje jammer dat je het hebt overgenomen uit een tijdschrift in plaats van het zelf te verzinnen. Maar daar leer je natuurlijk ook van :)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 18:13

Het is idd om van te leren, dit is de eerste keer dat ik met pastel werk, dus het was wel makkelijk om een makkelijke plaat uit te kiezen :)

Ik ben het met je eens dat hij hier en daar wat streperig is, dat wordt door de foto nog eens geaccentueerd :j

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 19:43

Hier nog een die je niet in real life kent :P

Ik ben het met kallipooh eens dat het wat streperig is en ik vind de vlekken een beetje onnatuurlijk,
wat te gemaakt en te mooi zeg maar.
Verder vind ik 'm echt heel leuk! :D