[FOTO] Mijn eerste blackfoto

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

AngelofLove

[FOTO] Mijn eerste blackfoto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 13:11

Gister moest het er dan toch eens van komen, mijn eerste black-foto. De omstandigheden waren niet ideaal (lees: het begon al donker te worden). Ik vind zelf dat Jack wat lichter mocht, maar ja, tegen half 9 's avonds is er niet veel licht en al helemaal niet op stal. Al met al vind ik hem toch niet slecht voor een eerste blackfoto. Nu nog een keer gewoon overdag proberen, hahaha

Afbeelding

SanderD

Re: [FOTO] Mijn eerste blackfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 14:59

Hij is inderdaad niet slecht, de dingen die verbeterd kunnen worden heb je zelf ook al gezien. +:)+
De tip is dus, probeer het nog eens overdag, kijk dan nauwkeurig naar hoe je de lichtinval wilt hebben, dat is bepalend voor de sfeer in een portret. Ik vind de lichtinval op deze foto ook al mooi, alleen is er gewoon nét te weinig licht aanwezig. Ook een mooi paard trouwens. :)

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 15:34

Ik probeer het inderdaad de volgende keer overdag maar moest en zou het gisteravond gewoon proberen, hahaha. Oefening baart kunst zeggen ze he. En als je dan ook nog eens een jaarling hebt die niet stil wilt blijven staan (die denkt, he stal, daar krijg ik af en toe lekkere slobber zodat de andere paardjes dat niet van mij afpikken).
In ieder geval bedankt voor je reactie :D En ook voor het compliment van het paardje, had hem nog niets eens gepoetst anders zou het helemaal te donker worden hahaha.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 11:33

hoemaken jullie black foto's?

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 13:39

@ Booster, op de Bokt wiki staat het zo ongeveer uitgelegd. Het belangrijkste is een donkere achtergrond (dus stal oid)

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 08:32

oke bedankt