[TEK] portret who?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

anoeska1990

[TEK] portret who?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 16:23

Hier eindelijk een tekening van mij. Het is een portret van een personage van een serie waar ik momenteel (door een vriendin) verslaafd aan ben. De titel past trouwens wel bij het potret, ookal klinkt het een beetje raar ;) .

In het echt is de tekening iets donkerder dan op de foto en in het echt zit er iets meer contrast in. Ik wil heel graag tips, dan zou ik nog een paar kleine dingetjes kunnen veranderen en verbeteren en natuurlijk neem ik de tips mee na de volgende keer, maar hou het vriendelijk ;) . Grote dingen verbeter ik niet meer, omdat ik dan waarschijnlijk de tekening verpest.

Het portret is gemaakt op een ongeveer A3 formaat papier, met bruynzeel potloden H2, H, HB, B, B2 en B4. Het potret staat niet helemaal in het midden, dat was ook niet de bedoeling en ik vind het wel geinig.

Afbeelding
foto 1

Afbeelding
en foto 2

groetjes Anoeska

Hollando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 16:24

aangezien het met de titel te maken heeft gok ik op een personage uit samantha who?

anoeska1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-09 20:22

nee het is niet een personage uit samantha who. Dit is de 10e doctor uit de nieuwe serie Doctor Who. In real life heet hij David Tennant. Dit is het plaatje dat ik gebruikt heb:

Afbeelding

Anne_Baukje

Re: [TEK] portret who?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 20:30

Netjes gedaan zeg! Op het plaatje is zijn gezicht wat langer. Maar ik vind zeker dat je zijn uitstraling goed hebt weten te tekenen. Ik zou alleen de achtergrond gewoon wit laten, of netjes inkleuren, want het vegen staat een beetje slordig. Ook zou je wel wat meer contrast erin mogen gooien. Het is nu een beetje lichtjes gekleurd. Het haar had wel donkerder gekund en de ogen ook wel. Maar ga zo door, en plaats vaker wat! ;)

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 20:31

Door de titel ben ik gelijk even gaan kijken. Ben ook een Tennant (Who) fan.....
Alleen vind ik dat hij in het echt meer jukbeen heeft en een meer spitse neus

Afbeelding

anoeska1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 17:32

Ik heb geprobeerd Babe's tips een klein beetje in de tekening te verwerken. Ik heb er geprobeerd meer contrast in te krijgen.
@babe, bedankt voor de tips kan ik zeker wat mee en ik zal proberen iets meer te plaatsen :)
@Ilsjepilsje Bedankt voor de tips, ik ben alleen bang dat ik dat niet meer kan verbeteren.

Hier een nieuwe foto (een betere foto, met een kleine verbetering in de tekening).
Afbeelding

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 18:16

Dat is al beter! :D
Mooi hoor!

__Karlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 18:21

dat is idd beter! ik vind z'n haar alleen nog wat 'spagettieachtig' lijken, maar zou zelf ook niet weten hoe dat anders zou moeten. vind 'm heel mooi! :)