[SCH][WIP] De Voorstraat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

R0X

[SCH][WIP] De Voorstraat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 09:20

Hoihoi!

Het is lang geleden dat ik iets van mezelf heb laten zien, maar nu heb ik weer een klus afgerond.
Het is weer een muurschildering geworden, dit keer in een café in een zeeuws dorpje. Ik heb daar al eens in een winkel een muurschildering gemaakt en dat was blijkbaar goeie reclame ;)

Er staat WIP bij, omdat ik stappen laat zien, maar hij is al af dus tips e.d. zal ik voor de volgende keer in mijn achterhoofd meenemen :)

De schildering is 80 bij 110 ongeveer. Gemaakt met Amsterdam acrylverf en gevernist met glansvernis. Ik heb er ruim 30 uur over gedaan.

Het is van een eeuw oude foto gemaakt, het moet de Voorstraat voorstellen, dé straat in dat dorp. Kleuren heb ik dus zelf moeten bedenken.
Afbeelding

Hier moest ie komen. Steigertje er bij want het is aardig hoog.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-N4UNU4SW.jpg

Tekening erop gezet m.b.v. een beamer, eitje!
Afbeelding

Lucht en eerste laag kerk en grond.
Afbeelding

Kerk afgewerkt en eerste huisjes voorzien van een eerste laag. Let ook even op het detail: 5 ramen in de kerk. Kom ik later op terug ;)
Afbeelding

Weer wat verder...
Afbeelding

De volgende ochtend kwam de wergever naar me toe, dat de kerk blijkbaar maar 3 ramen had. Leuk...... nou dat meteen maar even veranderd...
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZBX7O7MR.jpg

Huisjes afgewerkt.
Afbeelding

Begonnen met de boompjes. En ja de mensjes waren prachtig voorzien van een zeezieke eerste groene kleurlaag :D
Afbeelding

Even afplakken voor de vernis spray.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-SDVVBHQP.jpg

En klaar!
Afbeelding

(Grote foto: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-T8LQC8VJ.jpg )

Close up.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NMFFWBWL.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-VP63ZMQG.jpg

Als je binnenkomt, zie je dit (normaal staat er zo'n hangplekje onder):
Afbeelding

Tips en ideeen en kritiek welkom, ze waren namelijk zo tevreden dat ze er nog één willen :D
Laatst bijgewerkt door Lontje op 27-08-09 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] aangepast.

Sani

Re: [MUURSCH] De Voorstraat (WIP)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 10:16

Ik vind het echt supertof geworden!
Grappig ook om de verschillende stappen te zien, heb eigenlijk ook geen tips voor je!
Viel dat te doen vanaf een steiger, het schilderen? :')

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 10:29

Erg leuk geworden, wat ik niet mooi vind is het gezicht van de voortste man, tis zo net een alien :o verder mijn complimenten!

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 11:41

Moderatoropmerking:
Denk om de juiste [TAG].

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 12:19

Jeetje wat leuk joh! Gaaf gedaan!

Ik heb ook eigenlijk weinig op te merken. Je mag geloof ik ook positief commentaar geven toch? Waarom je juist iets mooi vind. Nou, ik vind de positie op de muur heel mooi gekozen. De kleurcombinatie met de muur en het hout eronder is heel mooi. Mooi warm schilderij terwijl het van een zw/w-foto is.

Ik ga wel mee met TT over de voorste man, maar ik moet er ook bij zeggen dat mensen in dit plaatje een beetje bijzaak zijn. Die hoeven niet al te gedetailleerd. Persoonlijk had ik nog wat mensen erbij gezet, want nu oogt het wat stilletjes, maar ik snap ook dat dat extra werk is.
Geldt ook voor de bomen. Die hadden wat meer takjes/twijgjes mogen krijgen, ze ogen nu wat onnatuurlijk. Maar ook daar zie ik wel tweestrijd: als je ze gaat detailleren is dat veel werk, plus een deel van de huizen en de kerk vallen weg.

En ik heb ook ooit eens een muurschildering op een steiger staan maken. Is niet echt handig (je vergeet snel weer wat erop te leggen, kun je er weer afklauteren omdat je dácht die ene kleur geel niet nodig te hebben...).

R0X

Re: [SCH][WIP] De Voorstraat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 09:43

Dank jullie voor het commentaar!

Op een steiger sta je natuurlijk niet zo lekker als op de grond. Maar het was te doen hoor! Alleen iedere keer eraf om het van het afstandje te bekijken was wat minder :)

Ja het is ook net een alien hihi, alleen ben ik niet zo goed in mensen ;) en inderdaad, die zijn bijzaak. En van zo'n zwart wit fotootje is het niet makkelijk kan ik vertellen.

De bomen waren ook nog een issue. Wel of geen blaadjes eraan. Pff! Toch maar gedaan zoals op de foto, het was winter dus... Ik heb express niet meer twijgjes gedaan anders had het zo'n begrafenis stemming gekregen ;) En dan had inderdaad de achtergrond weggevallen.

Maar bedankt voor het commentaar!

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 10:18

Het lijkt net of het schilderij word ingelijst door de bruine wandjes,
leuk hoor!
Vind het schilderij zelf ook mooi geworden, het heeft nog wel een
beetje een oude stijl. Ik zou de mensen nog een iets frissere huidskleur geven, zonder verder in detail te gaan maar dan valt het in eerste instantie minder op dat hun gezichten niet helemaal kloppen.
Wist je hoe de huisjes eruit zagen kwa kleur? Aangezien je van een zwartwit foto hebt nageschilderd?

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 10:39

Op de zwart wit foto zie je natuurlijk sowieso licht en donker. Dus ik heb gewone bruintinten gepakt. In het echie zag ik de kleuren van de dakpannen, die heb ik dus wel overgenomen. Ach, en het blijft een schilderij he? :)

Tja ik ga écht niks meer eraan doen. Het is ook al gevernist.

Maar de tip zal ik meenemen want over een maand moet ik de 2e muurschildering maken daar met ook wat mensjes erop. Die wordt trouwens wel echt één tint, dus geen kleurtjes.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 16:07

Wat ziet mijn oog dáár? St. Filipsland? Daar woont in de buurt de rest van mijn familie!!!!!!!

Maar even back to basic: hele mooie muurschildering! Lekker antieke sfeer... heel goed gedaan!

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 19:31

Dank je :) Die sfeer was ook de bedoeling.
Hahaah, ja maar wacht, het was in 1912 St. Filipsland.. nu is het St. Philipsland ;) Kijk maar uit, straks horen ze je nog haha!

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 08:54

echt super mooi. hier kun je veel mee verdienen hihi:P
oei denk even aan geld.

nee maar echt kei gaaf.
ga zo dooooooor!!!!

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-09 10:13

Het is een leuk zakcentje ja. Maar goed, er gaat dan ook enorm veel tijd en moeite inzitten. Kunstenaars verdienen pas geld als ze er niet meer zijn he ;)