[MOV] Eerste poging tot filmpje maken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dutchy_

[MOV] Eerste poging tot filmpje maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 21:55

Hoi allemaal,

Ik heb stage gelopen voor een super gaaf bedrijf in Aruba en naast de serieuze dingen voor school, ben ik ook bezig geweest om een filmpje te maken van de activiteiten. Het is een hele dvd geworden met verschillende korte filmpjes, welke afgespeeld wordt in de wachtrij en bij het boekingskantoor, zodat mensen een indruk krijgen. Ik had nog helemaal geen ervaring met het maken van filmpjes en ik heb Windows Movie Maker gebruikt, waar ik nog steeds niet heel goed mee overweg kan. Ook het filmen zelf leek lastiger dan het leek, maar ik vind het tot nu toe redelijk gelukt.

Ik ben benieuwd wat jullie van mijn allereerste filmpje vinden, hij loopt alleen niet meer precies gelijk op de muziek, wat hij op mijn computer zelf wel doet, ik heb geen idee hoe dat kan. Ik ben wel benieuwd naar tips.

Verosjaak

Re: [MOV] Eerste poging tot filmpje maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 09:02

Hey leuk filmpje en echt nog niet zo slecht voor een eerste keer. Wat wel zo is is dat Jolly Pirates op 0.05 heel snel weg is waardoor je niet de kans krijgt het te lezen en het doel gelijk een beetje voorbij geschoten is. Daarnaast heb je ontzettend snelle overgangen met de foto's. Probeer daar een vast patroon in te vinden. Weet je overigens dat als je de Jolly Pirates overlapt met het filmpje daarna je filmpje wel al begint maar je dus nog wel even de tijd heb te lezen wat er staat.

Even een voorbeeld: http://www.youtube.com/watch?v=hRSAaUNfvjo

Het gaat hier dus alleen om je intro dat men weet wat ze kijken. In dit filmpje van mij (voor de lol gemaakt) zie je dus dat de tekst blijft bestaan en de achtergrond gewoon wegvaagt naar het filmpje.

Succes. Overigens gaf de filmpjes die van bovenaf zijn gemaakt. Heb je dat ook zelf gedaan?

janique

Re: [MOV] Eerste poging tot filmpje maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 09:34

Ik zou ten eerste al windows movie maker nooit gebruiken voor zo'n filmpje, of in ieder geval zorgen dat je er niks van ziet.
Ik vind het niet zo professioneel staan en zou dan in ieder geval die typische overgangetjes niet gebruiken.
Voordeel van een iets professioneler programma is bv dat je de foto's of filmpjes even wat kunt draaien zodat de horizon recht loopt, en het geluid van het filmpje weg kunt laten. Zoals in het volgens mij eerste filmpje wat er tussendoor komt.
Verder heb je erg mooie beelden, zorg dat ze helemaal gelijk loopt met de muziek en je hebt echt een gaaf filmpje. :j

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 10:35

ik zou absoluut gaan voor een programma als final cut of adobe premiere, daar kun je veel meer uit je beelden halen dan met movie maker.

Persoonlijk vind ik ze wat slordig en gehaast. Beelden in combinatie met de (veel te snel) getoonde foto's is hier niet zo'n toffe combinatie.

Het is wel een ontzettend leuk project waar je mee bezig bent!

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 19:40

Ik vind het wel leuk om te doen, maar ben nog echt een leek op dat gebied. Dit was inderdaad meer om gewoon even te kijken hoe het allemaal werkt en met windows movie maker omdat dat nog vrij makkelijk te gebruiken is.

De foto's heb ik expres snel gegaan, omdat ik dat vet vond dat ze veranderden op de maat van de muziek zegmaar.

Het klopt inderdaad wel dat Jolly Pirates al wel heel snel weg gaat, haha. Ik weet waar het over gaat, dus het was mij nog niet echt opgevallen.

Ik heb er al best wat mee geoefend, in mijn profiel heb ik de andere filmpjes ook gezet, maar moet toch wat meer leren nog ermee. Ik zou ook wel een ander programma willen hebben om hiermee verder te oefenen. Wat is dan een goed programma ervoor? Ik zag al dat Soeskia het had over Final Cut, maar ik heb er echt geen verstand van.