[TEK][WIP] Lisa Chappell

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

EvelijnS

[TEK][WIP] Lisa Chappell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 21:13

Het is al enige tijd geleden dat ik een tekening hier op UK heb geplaatst. Bij deze dan.
Ik zou graag onderbouwd commentaar willen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kallipooh

Re: [TEK][WIP] Lisa Chappell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 22:15

Wordt mooi al eef :) Prachtig dat contrast en dat detail in het oog. Ik herken haar er wel in!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 08:15

word mooi, merk alleen dat je eig heel weinig schetst, en nu al bezig bent met detail.. Ik vraag me af of je dan uiteindelijk geen problemen krijgt met de verhoudingen? T ziet dr al goed uit hoor, maar het lijkt -mij- slimmer om eerst te bepalen waar alles komt, dus meer schetsen. Ben benieuwd hoe die word, oog ziet dr al goed uit!;)

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:57

Erg mooi. Er mag wel meer licht in haar haar weerspiegelen van mij. Aleja kan zijn dat je dit vooral links gaat doen, dan is het wel ok. :)
De neus is ook de plat van voor. Ik zou de schaduwen opzij gelijdelijker aan stoppen, niet zoals nu in 1 lijn grijs/wit. De neusbrug moet ronder. :)
Het oog vind ik al zeer geslaagd, en dat is toch het belangrijkste aan een portret. Ik ben benieuwd naar de rest!

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:27

Jeej, weer een grafiet portret van evelijn *\o/* Het enige wat ik nu al kan zien is dat de neus erg scheef staat, ik ken Lisa Chappell niet dus ik weet niet of dit in het echt ook zo is?

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 11:39

Dat zijn weer een hoop tips waar ik veel aan heb, ik ga eraan werken!
Schetsen is inderdaad niet mijn sterkste punt, moet ik toch meer gaan doen. Ik denk dat dit ook een reden is waardoor mijn tekeningen vaak uit verhouding zijn. :j

Bedankt voor de reacties!

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 19:02

Mag ik misschien vragen om de referentiefoto? :)

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 07:10

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 09:20

Ziet er goed uit! Prachtige referentiefoto ook, trouwens, goed uitgekozen. Typisch Lisa. :D
Maar omdat de rest van de tekening in schets is, heb ik niet zoveel commentaar. Het oog ziet er al goed. Het enige wat ik nog zou kunnen zeggen is dat d'r hoofd iets te smal is en dat d'r kin er een beetje raar gevormd uitziet, maar ik neem aan dat dat goedkomt naarmate je de details gaat doen. :)
En het lijkt op de tekening alsof ze langs je heen kijkt, terwijl ze je op de foto recht aankijkt. Heb je dit bewust gedaan? Aangezien je d'r hele postuur lichtelijk schuin hebt getekend al.

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 11:10

Met foto is het inderdaad makkelijker. Je ziet dat de neusbrug ronder moet.. En het haar is op de foto erg donker, maar ik zou het op je tekening toch met meer licht in geweerkaatst maken. :)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 20:42

Leuk om een keer een wip te zien :j Ik zou toch ook proberen je werk iets langer in schetsfase te houden, het gezicht is echt nog wat te smal, maar wordt nu al lastiger op te lossen aangezien je het oog en de neus al voor een groot deel hebt uitgewerkt aan één kant. Maar ik denk dat als je dat aanpast je de gelijkenis meteen veel meer te pakken hebt. Maar dat zal ook wel meer komen naarmate je de mond wat verder uit gaat werken.
Hoe je het oog nu al hebt uitgewerkt is prachtig om te zien en ook veelbelovend voor de rest van de tekening!

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 21:01

Pff, jullie hebben me een heleboel nieuwe inzichten gegeven, eerlijk gezegd ben ik nu door de bomen het bos kwijt. :o :')
Ik weet even niet meer waar ik moet beginnen om de foutjes op te lossen, of ik nu eerst het hoofd breder moet maken en dan verder moet werken, of dat ik het zo moet laten en dat het dan vanzelf gaat kloppen(zeggen mensen op een ander forum).
Kunnen jullie me op weg helpen wat dat betreft? Misschien kan ik dan zien wat ik het beste kan doen. :j

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 21:11

Ik denk dat je voor jezelf moet kiezen of je echt voor de gelijkenis gaat, of voor gewoon een heel goed portret qua techniek en stijl, die dus minder op Lisa Chapell zal gaan lijken.
Qua verhouding is de tekening prima, alleen doordat het gezicht iets te smal is valt de gelijkenis een beetje weg. Maar wie weet, als je het andere oog en de mond neer gaat zetten en het haar aan beide kanten wat uit werkt dat het dan meevalt. Ik weet niet hoe zinvol het in deze fase van je tekening nog is om de basis van je tekening weer helemaal overhoop te gooien. Ik zou doortekenen, en je er bij neerleggen dat het misschien niet sprekend gaat lijken. En voor een volgende tekening meenemen dat je langer in de schetsfase blijft zodat je dit makkelijker op kunt lossen :)

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:40

Ik ken haar niet, maar naar aanleiding van de referentiefoto denk ik inderdaad dat haar gezicht toch wel een stuk breder en scherper is. Wat je kunt doen om te oefenen is om je schets te maken, en hem dan eens over de foto heen te leggen. Ik kan er zelf soms lastig de vinger op leggen wat er 'niet klopt', maar ik kwam er zo achter dat ik voorhoofden consequent te klein maak. :)) Daar kan ik nu dus op letten.

Haar oog vind ik al welk heel sprekend met die donkere schaduw. Niet te moeilijk gaan denken, en deze gewoon lekker afmaken hoor! :) Ik zou zelf in dit stadium niet meer aan 'basisverhoudingen' gaan sleutelen, dat wordt denk ik toch een hoop gegum omdat je al zo'n groot deel hebt uitgewerkt. Dan lijkt ze maar wat minder voor een keer, probeer je het daarna nog eens met een andere schets. :)