[SCH][WIP] Eerste x op bokt!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

horsiegek

[SCH][WIP] Eerste x op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-09 18:39

Nou daar gaan we dan!
Eindelijk durf ik het een keer aan om mijn werk te laten zien.
Dit is de eerste keer dat ik zo groot werk met acryl verf, 100 x 70 cm, en eigelijk ook gewoon de eerste keer met acryl verf:P heb hiervoor alleen een heel kleintje gemaakt, en die is nog niet af, omdat íe mislukt }:0
Ik wist niet of ik op deze manier ook een wip mocht maken, maar anders hoor ik het wel;)
Tips en commentaar zijn meer dan welkom! *D

Afbeelding

Afbeelding

^dat noem ik nou echte Work In Proces :z

Afbeelding
foto een beetje bewogen.. hierdoor lijkt het hoofd een beetje uitgerekt

Dit is trouwens Daisy, het is mijn vorige paard die ik tot mijn grote verdriet heb moeten verkopen. Ze is een 4-jarige KWPN'er van Parcival met een ontzettend sterk karakter met gekke trekjes, vandaar dat ik haar ook heb geschilderd met de tong uit haar mond :o :D
Laatst bijgewerkt door horsiegek op 22-08-09 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

corientjuhh

Re: [SCH][WIP] Eerste x op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 18:40

DE parzival :P
Mooi gemaakt trouwens
Steeks ie ze tong uit of is dat gewoon z'n neus

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-09 18:45

hihi nee dat is haar tong:D

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 18:47

okee
Maar die parzival
Is dat parzival van adelinde cornelissen

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-09 18:49

nee sorry ik had het eerst verkeerd gespeld, dit is parCival met de C dus, gelderse hengst. De vader van dit paard. ParZival is een ruin

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 18:51

Okee

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 18:54

Hij wordt leuk! :P
Ik hoop dat je straks je paard erin herkent, is mij na vele pogingen nog steeds niet gelukt om mn eigen paard te schilderen.

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-09 18:56

Haha, eerlijk gezegd herken ik haar nu al, die lekkere lompe ( sorry Daisy ) blik. Echt zo van: Tyah, ik heb er gewoon geen zin in baas. Ze is nu verkocht. Dus ze is helaas niet meer van mij:(

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 19:00

Als je haar er nu al in herkent is het super!

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 20:15

Zo, nou dat is echt een heel goed begin! Erg mooie kleuren, en anatomisch (zover te zien van een scheve foto) klopt ook aardig :) Ben benieuwd!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 22:06

Gaat de goede kant op! Knap als het je eerste grote acrylschilderij is! ;) Kleurgebruik is heel mooi.

Ik wil graag ook nog wel een foto zien wel recht is, want het is wel moeilijk beoordelen zo.

Zo op het eerste gezicht is mijn tip: kijk nog eens goed naar het oog. Die is nog iets te gestileerd en ik denk dat de lijnen rondom het oog te donker en te dik zijn. Mag nog wat gedetailleerder.

Ben benieuwd naar de vorderingen. ;)

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 16:00

Klopt, dat oog was alleen nog een beetje de grondlaag, ik ga nu maar eens verder. En dan zal ik proberen een goede foto van voren te maken ! :D

Suzannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 10:34

Mooi!! :D

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-09 18:54

Zo, sorry voor het lange wachten, maar druk met school en t paard enzo.

Nu toch nog wat foto's hij is nog niet af !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mijn eigen commentaar is dat ik h'm wat te cartoon achtig vind, met potlood heb ik toch wel een realistischer effect.
Misschien heeft iemand nog tips?

xx

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 09:05

Cartoonachtig is misschien niet helemaal het goede woord, misschien is ie wat gestyleerd? Ik vind hem wel vrij oranje-bruin, ik zou als ik jou was wat contrasterende kleuren gebruiken voor schaduwen zoals blauw. Dan komt je schilderij veel meer tot leven.
Verder lijkt hij wat gestyleerd omdat je bijna geen penseelstreken ziet denk ik. Als loopt in elkaar over zeg maar. Ook in het oog mogen van mij best nog wat andere kleuren gebruikt worden, dan komt hij denk ik echt meer tot leven :) .

Verder vind ik het wel echt een tof begin en een heel goed schilderij als het je eerste is :j .

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 10:14

Ik ben het met Rinske eens. Je zal wat meer met kleuren moeten doen. Eerst een compliment: ik vind hem wel heel mooi. De uitstraling van het schilderij is al heel gaaf! Dus je bent goed op weg. De strakke lijnen in het oog, en vooral van de witte streep, zijn te strak. Probeer wat meer te vervagen. Dit geld voor meerdere plekken in het schilderij.

Ik wil wel zeggen dat dit best een stijl kan zijn. Als je juist gaat voor gestyleerd, dan is dit wel heel mooi. Maar je geeft zelf aan dat je juist een realistischer beeld wil creëeren, dan heb je misschien wat aan bovenstaande tips van Rinske en mij. ;)

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 17:36

Dankjewel voor jullie tips, gestyleerd is inderdaad de juiste benaming, maar dat is niet mijn bedoeling:P Ik wilde al de "tegen over gestelde kleur" gebruiken om het wat mooier te krijgen, maar toen had ik met mijn domme kop groen gebruikt in plaats van blauw wat het dan hoort te zijn. Haha, dus dat moet ik zoiezo nog veranderen.
Verder is het oog nog te strak, ik wil het allemaal wat zachter krijgen. Ook de schouder is te puntig, ik wil het allemaal wat zachter en aaibaarder maken, het komt nu een beetje hard over, of zie ik het nou verkeerd?

xx

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 19:50

Cartoon is hij inderdaad omdat hij zo afgelijnd is. Je hebt je kleuren opgesloten in vlakjes en dat is bij een cartoon ook het geval. Kleur wat meer buiten de lijntjes, laat de kleuren in elkaar vloeien en je krijgt direkt een heel ander effect. Bij het oog is die dikke witte streep een beetje té, bijvoorbeeld. :)