Goed idee om een boek aan te schaffen. Zelf heb ik ooit een heel oud boekje gekocht op de markt (stamt uit de jaren 40/50) over de anatomie van paarden waar ik alsnog vrij veel aan gehad hebt. Maar uiteraard kun je in boekwinkels enorm veel boeken vinden over technieken, verhoudingen, etc. Zo zag ik toevallig laatst in de boekwinkel een boek over anatomie tekenen (van de mens) voor, ik dacht, 5,-
Waar je wel op zou moeten letten is dat je niet een boek koopt en vervolgens de voorbeeldtekeningen gaat natekenen, maar maak gebruik van de tips en creëer een stijl naar je eigen hand.
Met de meeste boeken heb ik goede ervaringen. Leuk om te hebben en mee te beginnen zijn de dunne boekjes van Librero (waarvan ik 2 heb van Walter Foster). Al vind ik dat hij niet zoveel op de details in gaat en je bent er snel doorheen. Wel leer je om op een goede manier je schets op papier te zetten.
Als laatste wil ik je als tip mee geven om het tekenen vooral veel te doen, goed te kijken, en van je fouten te leren. Ook al ken je de theorie nog zo goed, dat wil nog niet zeggen dat je een goede kunstenaar bent.
Succes!