[FOTO] Viskoekjessssss

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[FOTO] Viskoekjessssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 20:44

Afgelopen zaterdag heb ik de SRL-camera van een vriendin gejat, een Nikon. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik heb er wel wat 'leuke' foto's mee geschoten. Hiervan plaats ik er maar 1 want op de andere had ik zelf nogal wat aan te merken.

Onderstaande foto is mijn oudste dochter. Ondanks het feit dat ze heel overdreven ging poseren vind ik dat de foto toch wel 'iets' heeft. Behoorlijk wild en woest komt ze over. De foto heb ik bewerkt om hem iets meer kleur te geven, als je erop klikt krijg je het origineel.

Afbeelding

Mijn eigen aanmerking; geen geweldig originele compositie en onderbelicht en volgens mij ook behoorlijk wat ruis, maar misschien zien jullie nog veel meer. Neem geen blad voor de mond, ik wil er graag van leren :)

Oh, de titel slaat trouwens op wat ze altijd roept als ze op de foto moet lachen. Het werkt beter dan cheese en kaas hebben we gemerkt :D

PonyPower_x

Re: [FOTO] Viskoekjessssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 20:55

Ik vind de foto inderdaad wat onderbelicht en er zit tamelijk wat ruis over.
Ik vind hem ook niet zo fijn kijken, vanwege de kadering.
Misschien in het vervolg je camera recht houden, niet plat.
Want de ruimte links stoort me best wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 21:00

Dank je :)

Xeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 21:59

Ik vind d'r ogen ook wel erg donker,
zet je iso voortaan een stuk lager !
Zonde, want het had een hele leuke spontane foto kunnen zijn ...

Verder inderdaad vrij krappe kader, en hij oogt niet helemaal scherp. En hij kijkt gewoon niet fijn :o
ik zou het over doen met :
ander licht, andere kadering, en een lage iso :D
en dan nog eens laten zien

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 14:49

je hebt een vreselijk hoge ISO en een zeer korte sluitertijd gebruikt zie ik aan je instellingen (ISO 800 en sluitertijd 1/640)
dus vandaar de ruit en onderbelichting. verder lijkt het alsof het meisje grijs haar heeft door de belichting

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 14:52

Dank je voor het commentaar :) Ik ga komende keer eens kijken of ik wat kan proberen te spelen met de iso en de sluitertijd (als ik hem nog eens lenen mag) zodat ik zelf het verschil ook kan ondervinden.

Wat betreft de kleur van haar haar, dat is inderdaad grijzig... Ze is echt asblond. Maar op de foto is het inderdaad een tikje erger dan het in werkelijkheid is.

Nogmaals bedankt voor het commentaar :)