[ART][WIP]Beeldhouw: Alleen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lovey_ou

[ART][WIP]Beeldhouw: Alleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 16:30

Tja lekker orginele titel :+
maargoed op de basisschool hebben we het een keertje gedaan. Ik wou een vis maken maar het werd een olifant, en sinds dien is het niet meer uit me hoofd gegaan. Dus heb ik een tijdje geleden een steen gekocht ik had er een tijdje niks mee gedaan want ik wist niet wat ik moest maken. Een paar maanden terug de steen er maar weer bij gepakt en toen zag ik er dus dit in. De fotos zijn niet echt vlak na elkaar gemaakt maar toch.

Stap 1. De vorm erin gemaakt en begonnen met het hoofd rond te maken
Afbeelding

Stap 2. De rondingen erin gemaakt
Afbeelding

Stap 3. De onder been smaller aan het maken. En het stuk tussen de bovenbeen en de kuit er tussen vandaan te halen :)
Afbeelding

En verder loop ik nog tegen een probleem aan. Er komen scheurtjes in de steen. Waarschijnlyk mijn eigen schuld maar iemand tips om ze weg te halen? Ik wil daar niet te veel weg gaan halen omdat het eigenlijk toch al klaar is.
http://i32.tinypic.com/2yu0lu8.jpg
De handen zijn erg breed maar dat laat ik zo voor de stevigheid. Dat gaat er later nog af. De armen zijn wat breed maar er moet wat meer diepte in dat ze echt meer rond worden ipv een halve cirkel

oohja en het is waarschijnlyk niet duidelijk maar het moet een poppetje worden met zijn armen om zijn knieen heen :')

Mitchall

Re: [ART][WIP]Beeldhouw: Alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 16:34

Mooi :j
Je begrijpt -als je het ziet, meteen wat het voorstelt :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 17:13

Oh gaaf zeg! Ik vind hem erg sprekend, je ziet echt de 'eenzaamheid'.

balli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 21:01

Wouw, wat tof zeg!

Ik zit er al heel lang over te denken om iets te maken met exact deze houding. Erg sprekende houding vind ik!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 21:20

schitterend. Wellicht kan je met schuurpapier nog iets doen, om de scheurtjes tegen te gaan? Even googlen misschien (kan niet op de naam van het soort steen komen, anders hadik het al gedaan ;)) voor tips over de afwerking?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 11:07

leuk idee.
ik vind het alleen wat raar lijken dat de rug hellemaal recht is. als je in zo'n houding zou zitten is de rug denk ik bol. snapje?

voor de schuurtjes weet ik niks. heb er dan ook de balle verstand van :')

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 11:11

oke bedankt voor de tips! Ik zal proberen de rug wat meer bol te maken. Als ik het stuk tussen de benen weg heb kan ik hem aan de onder kant rond afwerken zodat ie wel wat boller word.

Voor mij is het vooral lastig om op sommige plaatsen te komen ik heb namelijk alleen een grove half ronde vijl die is op foto 1 te zien en dan heb ik er nog zo een maar dan groter en een fijne 3hoekige vijl. Moet nog kijken waar ik ergens vijlen van daan kan halen want hier in de buurt hebben ze alleen maar grof :=

ohja het is trouwens speksteen volgens mij is het zwart chinees speksteen maar dat weet ik niet zeker

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 11:19

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 13:54

Het is inderdaad zwarte chinese speksteen.

Waar woon je? Ik weet een adresje waar ze veel verschillende vijlen te koop hebben. Wat voor jou zal werken op de kleine hoekjes zijn de diamantvijltjes met verschillende rondingen en punten.

Voor het polijsten heb je zowiezo schuurpapier nodig. Lekker van een groffe (240) naar een fijne (1200) toewerken en dan afwerken zodat ie helemaal gaat glimmen!

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 22:17

Ik woon in Hoorn kop van noord holland dus. Ik heb wel kleine vijltjes maar ik heb op advies een set gekocht maar dat is natuurlijk pruts kwaliteit en daar kan ik helemaal niks mee. En aangezien ik nu geen geld heb voor nieuwe vlijlen.. Daarom ligt mijn beeld ook stil aangezien ik graag het gedeelte bij de hoofd en benen af wil maken maar ik daar moeilijk/niet bij kan komen met mijn grote vijl.

Ik ben in iedergeval al blij dat dit er goed is uitgekomen aangezien ik erg veel moeite had met een beeld te vinden bij dit beeld. Eerst zag ik er een knielend poppetje in maar zo eigenwijs als ik ben heb ik er toch iets anders van gemaakt :P

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 10:53

Wij hebben ook goedkopere sets liggen, maar uiteindelijk raad ik meestal toch de duurdere vijlen aan. Het is inderdaad wel zo dat je dan wel diep in de buidel moet tasten... Aan de andere kant blijven ze heel lang goed en heb je er veel plezier van.

Ah Hoorn, klopt daar zitten in de buurt niet zoveel. Of je moet bij een uitgebreider knutselwinkel zitten.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 16:01

in De Goorn is een groot bedrijf dat allemaal dingen verkoopt zoals lijsten,papier,potloden,kwasten en dus onder andere ook speksteen en vijlen. Daar is imo wel alles te vinden wat je als basis voor speksteen nodig hebt :)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 18:54

Dit is het allereerste beeldhouwtopic dat ik zie hier op Bokt! :D Hij wordt wel leuk, ik zie er een man in dat een kleintje vasthoudt. Maar wordt mooi, ga zo door :D

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 20:46

Leuke hobby, ik ben ook flink aan het beeldhouwen geslagen, nu ik vlakbij een groothandel heb ontdekt met heel veel materiaal en steen.
De scheurtjes zitten zo te zien erg oppervlakkig? Dat zou ik gewoon even een beetje bijvijlen. Mooie steen trouwens! Dat gaat er als je het beeld afwerkt nog heel mooi uitzien.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 23:20

gaaf!!

ik heb zelfs ook wel wat met speksteen gedaan! maar dat was gewoon abstract werk :j heb het alleen niet op de foto :o

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 20:22

hihi dank jullie wel! ik vind het ook een mooie steen vooral als je hem vergelijkt met de eerste foto. Ik heb ook nog een groene maar die verkopen ze er niet meer helaas :P

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 22:41

wat knap, dat kan ik niet :n
Maar ik kan er geen beeld uit halen, wat moet het nou precies voorstellen?
*niet banketstaaf bedoeld maar ik kan het er even niet in vinden :o *
Knap hoor :j

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 13:00

haha ja ik snap het wel hoor op me laatste fotos kan je het niet echt goed zien :')

Afbeelding

zie je het nu wel? :P Het is een poppetje die zit op de grond met ze knieenen opgetrokken. dat links boven is dus ze hoofd en rechtsonder zijn ze voeten dat kleine gaatje onder moet nog groter worden :)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 13:20

nu zie ik het!
jeetje wat gaaf!
Kan ik niet hoor :)

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 17:47

Leuk project!
alleen mis ik een beetje 'nek' of zit hij met opgetrokken schouders?
waarschijnlijk wordt dat beter als de schouder/nekpartij meer uitgewerkt is succes verder :)