[FOTO] vlinders en bijen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xMarianne

[FOTO] vlinders en bijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 14:53

hoi!
ik heb laatst wat vlinders en bijen op de vlinderstruik gefotografeerd.
ik zet hier wat foto's neer omdat ik het erg leuk vind om te fotograferen en het nog beter wil leren!
daarom zet alsjeblieft opbouwende kritiek hier neer en hoe ik het nog beter kan doen.
groetjes Marianne
Ps. ik fotografeer niet met een bijzondere camera ofzo (Canon Ixus 80)

hier zijn de mooisten:
1Afbeelding
2Afbeelding
3Afbeelding
4Afbeelding
^deze vindt ik persoonlijk het mooist.
deze is van mindere kwaliteit dan de rest omdat ik die nogal ver had ingezoomd want ik wou niet
te dicht met de camera bij de vlinder komen want dan vloog die weg. :o
5Afbeelding

Lennek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 16:50

Leuk geprobeert. :)
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik de foto's niet bijzonder vind.
Foto 1 t/m 3 er lijkt een soort ruis over de foto heen te zitten. De vlinder lijkt niet helemaal scherp.

Foto 4, is leuk geprobeert maar ik had hem dichterbij genomen dat je wat meer details van de vlinder ziet.
Foto 5, hij kijkt niet lekker, zoals je zelf ook al zij heb je te ver ingezoomt waardoor er een ruis is en de vlinder te onscherp is geworden waardoor het niet lekker naar de foto kijkt.

Faux

Re: [FOTO] vlinders en bijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 16:58

"Leuk geprobeerd." Goh wat komt dat vriendelijk over. :\ Maargoed, ontopic:

Het is erg jammer dat je geen betere camera hebt, vlinders zijn fijne objecten om op te oefenen maar met zo'n camera kun je zo weinig. Ook n.a.v. je andere topic; ik hoop dat je gauw geld genoeg gespaard hebt voor een betere camera en dat je dan lekker kan gaan ontwikkelen! :j

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 13:12

@ lennek, klinkt idd niet erg leuk maar goed, heb je misschien ook nog tips voor mij? hoe ik wat beter kan gaan fotograferen met een Canon Ixus 80 ?
maar hoe bedoel je dat er een soort ruis overheen zit? ik weet dat hij niet helemaal scherp is maar ik kan er geen ruis in herkennen. en dankje wel voor de tip van foto 4!

@ Faux heb jij misschien nog tips?
ik wacht nog even met het kopen als ik genoeg geld heb (dat heb ik onderhand wel)
maar het moet natuurlijk niet een bevlieging zijn. want dan is het harstikke zonde van het geld dus ik kijk nog even.

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 13:24

De belangrijkste tip is: oefenen oefenen oefenen. Fotograferen tot je erbij neervalt. :)

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 14:03

dankjewel, gister ook weer ong. 2 uurtjes bezig geweest en gelukkig wordt het bijna herfst want dan krijg je die mooie kleuren weer!

vanavond ga ik ook weer bezig .

Lennek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 21:41

marianneeeh schreef:
@ lennek, klinkt idd niet erg leuk maar goed, heb je misschien ook nog tips voor mij? hoe ik wat beter kan gaan fotograferen met een Canon Ixus 80 ?
maar hoe bedoel je dat er een soort ruis overheen zit? ik weet dat hij niet helemaal scherp is maar ik kan er geen ruis in herkennen. en dankje wel voor de tip van foto 4!

Sorry het was niet mijn bedoeling om zo bot over te komen,
Ik weet niet precies hoe ik het uit moet leggen maar b.v bij foto 2 en 3 zou het denk ik mooi zijn geweest als de vlinder wat scherper was geweest. Dan misschien voor de volgende keer kun je proberen om de vlinder er meer uit te laten komen, voor mijn gevoel valt hij nog niet zo op.

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 12:30

okee, dankje.
ik vatte het ook niet zo op hoor ;)
maar het klinkt niet zo leuk :P
snel weer verder met oefenen!