[ART] Citty Cat theemuts

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rinske

[ART] Citty Cat theemuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 08:20

Ik heb een nieuwe naaimachine gekocht en die moest natuurlijk uitgeprobeerd worden :D . Ik wilde al heel lang een leuke theemuts, en toen ik ergens een patroon van een knuffel vond, dacht ik dat ik deze wel eens mooi uit kon bouwen tot een theemuts :D .

Ik wilde graag een look-a-like maken van mijn eigen poes Catootje, omdat ze echt de leukste kat van de wereld is, en omdat ze zo ontzettend lief is :+: .

De inspiratie komt van mezelf, met wat hints van andere websites, omdat ik daar de ideeën van zo leuk vond.

Hij is gemaakt van verschillende soorten stof, de vlekken en ogen van vilt, de vlek op de borst van een soort pluche, en de kat zelf is gemaakt van dikke gordijnstof. Als isolatie heb ik dacron 100g gebruikt, maar je kunt dit ook vullen met fibelfill.

De staart heb ik wel vast moeten maken aan het koppie met een paar steken, want die viel om, als iemand daar nog tips voor heeft :D ?

Afbeelding

Afbeelding

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 08:30

Ik vind het er echt onwijs leuk uitzien! De afwerking is ook heel netjes. Van een theemuts heb ik trouwens nog nooit gehoord :P
Edit: Voor de staart misschien een ijzerdraadje op het recht te houden?

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 08:31

Hij is super stoer. Vooral die fele gele ogen! :D

Rinske

Re: [ART] Citty Cat theemuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 08:45

Ijzerdraadje is op zich niet nodig in de staart, want de staart zelf blijft wel recht door de vulling, alleen is ie denk ik wat te zwaar, en daardoor valt hij om. Misschien moet ik iets verzwaren aan de onderkant van de theemuts de volgende keer (of ik houd hem gewoon vastgenaaid, dat kan ook :P ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 09:50

Hij is zeker leuk, maar vind het wel echt 'gejat' van Elictric Luna, www.ploesiepoesie.nl .... Beetje jammer. :)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 10:52

Ik heb inderdaad mijn inspiratie daarvandaan gehaald, dat heb ik ook in de openingspost gezet :) . Zij heeft alleen geen theemutsen, dus wilde ik er zelf een maken.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:26

GEWELDIG hahaha! Vind het heel knap hoe je die snuit hebt gemaakt zoals het nu is :j

balli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:51

Oeh Wouw! Die is leuheuk! Heb je een patroon?

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:20

kallipooh schreef:
Van een theemuts heb ik trouwens nog nooit gehoord :P

De jeugd van tegenwoordig. :n
Dat is om over je pot thee te zetten zodat deze warm blijft. ;)

Hij is erg leuk trouwens! Vooral de stukjes kant vallen erg leuk als mond en wangen! :j

Tip voor de staart wellicht: stuk stevig karton knippen in de juiste vorm (of misschien wel een paar stukken en deze op elkaar lijmen) en in de staart doen ter versteviging. Misschien werkt dat.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 12:49

Ik zou in de openingspost toch wel duidelijk vermelden dat het gewoon "gekopieerd" is van Ploesiepoesie, want dat zie je erg duidelijk. Puur om je in te dekken voor copyright-gedoe! Als je voor school een werkstuk moet inleveren, zet je bij de bronvermelding ook niet "Wat boeken uit de bieb", maar welk boek etc.

Los van dat alles, vind ik het wel erg leuk geworden! Heb ook al vaak gedacht om zo'n versie te maken van mijn eigen katten (een non-theemuts versie dan wel :P) alleen hou ik het tot nu toe bij schilderijen :P

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 23:52

:oo Rins dacht dat je hem gekocht had :+
Nu zit ik op UK te kijken en zie ik dat je hem zelf hebt gemaakt :o

Tof hoor :j

lijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 08:47

@Snadrem. Indekken? Ik noem dat gewoon goed fatsoen.

En nee, als zelfs de steken waarmee de ogen vastgezet zijn hetzelfde zijn als bij de PloesiePoesies, dan kom je dus niet weg met De inspiratie komt van mezelf, met wat hints van andere websites, omdat ik daar de ideeën van zo leuk vond.
Dat is Onzin, en dat weet TS en iedereen die de PloesiePoesies kent.

En 't stomste is nog dat als TS gewoon een mailtje had gestuurd naar PloesiePoesie.nl, met foto's van de theemuts, Chantall (de maakster en bedenkster van de lookalike-poezen) er naar alle waarschijnlijkheid heel enthousiast op gereageerd had! Dat je dat in eerste instantie niet durft, kan ik me nog voorstellen, maar om dan ijskoud vol te houden dat je het echt allemaal zelf bedacht hebt... Gemiste kans!

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:22

Je had inderdaad beter in je openingspost gelijk kunnen zetten dat je je idee van Ploesiepoesie had, maar ondanks dat vind ik 'm wel erg leuk! Ziet er heel netjes uit, niet afgeraffeld.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 12:21

Ze heeft de theemuts toch ook zelf bedacht, de originele maakster biedt deze toch ook helemaal niet aan :?
Dus in zekere zin is het niet helemaal compleet gekopieerd, ik snap de consternatie niet helemaal hoor :roll:

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 17:15

'k vind hem heel leuk!
de TS had het beter niet op bokt gezet, wat een heisa..

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 17:27

Het wordt door sommigen wel een beetje overdreven ja := . Ik bedoelde niet te zeggen dat ze het gekopieerd had, maar het idee lijkt er wel van te komen en dat had ze om de heisa te voorkomen er bij kunnen zetten, maar ja ;) . Is het al gelukt met de staart?

Winandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:00

Ik vind hem hardstikke leuk!! :D En em zelf maken is leuker en misschien ook goedkoper dan em misschien kopen bij zo'n ploesienogwat. Vind het een beetje onzin dat iedereen er zo'n probleem van maakt, want ik vind het al knap dat je em zo mooi hebt gemaakt. :) Al maak je iets na, is het ook nog lastig het mooi na te maken, en dat zou je bij deze goed gelukt zijn! :D

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:04

Het grootste compliment is toch wanneer iemand je nadoet? :+ dat wrd mij verteld toen mijn tekeningen gekopieerd werden op school onder het motto 'heb ik zelf bedacht.'

En ze verkoopt ze toch niet? Ze maakt ze toch niet op de lopende band met het motto 'zelf bedacht' en start toch ook geen bedrijf in het maken van ploesie-nog-wat theemutsen?

Ze maakt zo'n mutsch voor zichzelf :+ moet zij weten. Ik vind het leuk dat ze van een ploesiepoes een theemuts gemaakt heeft :D en ik zou me gevleid voelen als iemand dat deed.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:11

Ach joh we hebben het over een THEEMUTS. Als je wrap-on armbandjes maakt ofzo dan zeurt niemand over copyright. Al is het hele idee gejat, het is alsnog moeilijk om iets zo leuk en zo netjes in elkaar te zetten. Ik zou het haar niet kunnen nadoen, zou het wel willen though. :D

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:16

Inderdaad Authentic, ik hoor ook niemand over die wrap on dingen :j trouwens, de 'mode' die je in de winkels ziet hangen... komen die ook nog van één of andere catwalk af?

Dit hele topic zit gewoon vol met theemutsen? :')

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:22

Voor zover ik weet is heel die copywright wetgeving er alleen om uitvinders van originele ideeën te beschermen tegen andere die aan hun idee geld willen verdienen door het simpelweg na te maken.
TS maakt dit ding voor eigen gebruik, dus heel die copywright wetgeving is niet op haar van toepassing, aangezien ze er geen geld voor vraagt. Bovendien heeft ze geen ploesiepoesie na-gemaakt, maar simpelweg een theemuts, die niet eens aangeboden wordt op de website van ploesiepoesie... dus hoezo, ze aapt dingen na? Ze ziet een origineel idee en "takes it to the next level".
Of denk je dat iedereen alles zo maar uit zijn duim zuigt en niet eerst naar andere ontwerpen kijkt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:30

Helemaal met je eens Ashkerlon, daarbij heeft het wat weg van die poesieposies maar is het geen regelrechte namaak!
Dat de eigenaar die muts zelf wel voor haar had willen maken betekent toch niet gelijk dat ze dat dan ook moet doen. Als ze zelf lekker creatief bezig wil zijn laat haar lekker.

Ziet er super leuk uit TS! Zelf wil ik heel graag een mooi schilderij die ik heb gezien maar die is erg duur, daarom ga ik hem zelf proberen te maken adhv een foto en ophangen aan mijn muur. Ohoh wat erg!

Winandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:51

Petite schreef:
Helemaal met je eens Ashkerlon, daarbij heeft het wat weg van die poesieposies maar is het geen regelrechte namaak!
Dat de eigenaar die muts zelf wel voor haar had willen maken betekent toch niet gelijk dat ze dat dan ook moet doen. Als ze zelf lekker creatief bezig wil zijn laat haar lekker.

Ziet er super leuk uit TS! Zelf wil ik heel graag een mooi schilderij die ik heb gezien maar die is erg duur, daarom ga ik hem zelf proberen te maken adhv een foto en ophangen aan mijn muur. Ohoh wat erg!

Haha. :') Heel bokt met namaak-schilderijen en zelfgemaakte ploesiefloesie dingen. Waar sommige mensen zich druk om kunnen maken zeg..

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 23:02

ik vind het vet! Ik zou er meer maken en verkopen *stook stook* *olie op het vuur*

Welnee, hartstikke leuk toch dat jij nu een vette katten theemuts hebt die op jouw eigen poezebeest lijkt

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 07:34

Erg leuk gedaan.
En hoezo gekopieerd van die site die poezen naait? Mijn oma naaide vroeger op deze manier al poezen en zo nog meer met haar. Toen werd er ook meer handarbeid verricht door mensen zelf om dingetjes te maken. Alleen is daar geen patent op aangevraagd ;-)
Lekker laten banketstaaf hoor.

ps en voor de mensen die geen theemuts kennen, die kennen waarschijnlijk ook geen theepot :-)
Die halen de thee uit een automaat (op het werk of de senseo).