Thanks voor de uitgebreide tips!
OMG, Evelijn, twee rechterhanden!
Ik ga kijken of ik dat nog aan kan passen, want dát is té erg.
Dat zal ook wel voor een groot deel verklaren waarom ik er zo raar tegenaan keek. Daar staar ik me dus kennelijk toch echt blind op als ikzelf aan het tekenen ben, ik ben er zeker van dat als ik dat bij een schilderij zou zien het me ook meteen zou opvallen. 
De slagschaduw mag inderdaad nog wel iets sterker. Ik zat daar al mee te dubben - lastig om de grens te zoeken tussen een schaduw echt donker aanzetten en de boel teveel 'dichtplamuren'. Maar aangezien jullie allemaal zeggen dat hij wat donker kan, ga ik er nog een laagje overheen zetten. 
Drafbalk, bedankt voor je leuke uitgebreide post!
Het idee met de mouwen is dat ze bij de elleboog zo'n "pof" hebben en dan halverwege de onderarmen weer strak zitten. Ik moet inderdaad ook wat research over corsetten doen, deze is uit mijn hoofd dus het zou best kunnen dat hij wat te steil afloopt.
Ik zie trouwens dat ik de koorden aan de achterkant nog niet heb gedaan, die moet ik dus ook nog intekenen.
Bedankt voor de tips en het compliment Randalinpony!
Zeker van jou is dat leuk om te horen met de aquarellen die jij maakt!
Ik zal eens wat gaan oefenen in zwart-wit, kijken of me dat helpt. Interessant dat rood niet alleen warm maakt maar ook naar voren haalt, dat is een handig trucje om te onthouden. 
HWK, voor de manestralen heb ik beide technieken gebruikt.
Eerst maak ik het papier nat, en dep er vervolgens het overtollige af. Dan zet ik een eerste laag op, over de hele muur. Het eraf trekken van de verf waar de stralen komen en het extra water erop laten lopen om de verf te 'verdrijven' gebruik ik daarna eigenlijk tegelijk. Ik trek eerst met een brede kwast de stralen, maar ik blijf ook verf (verschillende tinten, iets blauw of groen) toevoegen op de plaatsen waar het wat donkerder moet worden. Of eerst even een druppel erop laten vallen en dan dat water er meteen weer aftrekken, dat werkt goed als je bijna alle verf er weer af wilt hebben. Het lastige is dat je bij zulke schaduwen geen harde randen wil hebben, dus daarom moet je bij de randen steeds met een natte kwast de randjes zacht maken.
Ook een goede tip om verder weg gelegen dingen matter van kleur te maken. Ik had hier juist bewust de bergen en de stenen grauwig heb gehouden vanwege het maanlicht, mmm.
Bij 't volgende plaatje met daglicht ga ik wel proberen. 
(Trouwens, ik wilde deze eigenlijk op de Arches gaan maken - de schets staat er zelfs al op - maar toen kwam ik erachter dat m'n spantape op was. Ook voor de volgende dus.
)