[TEK] mijn aller eerste paard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ColourFocus

[TEK] mijn aller eerste paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 13:37

hallo allemaal,

sinds de laatste tijd ben ik bezig met tekenen van paarden, nooit echt netjes en kritisch gekeken, nauw had ik van de week een arcyl blok gekocht om toch maar eens te gaan tekenen. het zijn 2 foto's 1 in de begin fase en de andere toen hij klaar was. ik heb er ongeveer een uurtje aan gewerkt en ben benieuwd wat jullie er van vinden voor mijn eerste keer,
deze heb ik nagetekend uit een boek, met vele tips

eigen Commentaar:

-schaduwen nettjer en realistischer tekenen (heb ik nog veel moeite mee)\
-het oog is moeilijk heb hem wel 100x veranderd maar nog niet mee eens
- de neus van het paard,

reactie is welkom graag zelfs tips

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

groetjes
Laatst bijgewerkt door Fnanne op 12-08-09 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] aangepast; [TEk] -> [TEK]

sammyvriend

Re: [TEk] mijn aller eerste paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:30

Leuk voor een eerste serieuze, maar er kan nog erg veel aan verbeterd worden. Ik kan eigenlijk beter commentaar geven met de voorbeeldfoto erbij, maar kijk eens naar de hals van je paard. Het is een groot wit vlak. Als je goed naar een foto kijkt is dit meestal niet zo (tenzij het overbelicht is maar dan zou ik er niet voor kiezen die foto te gebruiken).
De manenkam is ook nooit een harde lijn, maar zie je (vanuit dit oogpunt) niet, je ziet alleen het begin van de manen die langs de hals vallen. De manen zelf zijn ook alleen streepjes, terwijl je op de foto juist de schaduwen ziet.

Het oog staat ook verkeerd gedraaid. Kijk naar wat je op de foto ziet en teken het na. Teken niet wat je DENKT dat je ziet. Het oog is waarschijnlijk ook donker, tenzij het een maanoog is maar dan heeft het ook nog een andere kleur dan wit. En zo is dat eigenlijk met alles. Niks is dezelfde kleur en bij jou tekening lijkt dat wel zo ;)

Een hoop kritiek! Ik hoop dat je het ziet als tips en commentaar en niet als 'gezeur' en 'naar beneden halen.'

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:40

De oren mogen iets groter. En het oog iets meer omhoog. Dat zit nu nog teveel in het midden.
De mond en kaak vind ik wel leuk gedaan. De schaduw heb je al een beetje aangezet. Nu bestaat een schaduw ook uit verschillende donkere en lichtere stukken. Dus daar kan je ook verschil in aanbrengen.
Gewoon lekker blijven oefenen, dan komt het goed :)

ramboe

Re: [TEK] mijn aller eerste paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 09:59

De oren mogen idd wat groter. en de wang loopt iets te ver door op de neus dat ik wat minder mooi maar wel gaaf gedaan voor een eerste serieuze!