Foto 1; Persoonlijk had ik in deze foto wat meer gebruik gemaakt van de mooie ronde vorm. Dit had gekund door 1 model te laten staan en een gave pose aan te laten nemen (ik zou gekozen hebben voor de rechter). Ook het 'hangende' meisje had wat meer energie uit mogen stralen en iets meer power kunnen geven aan haar pose.
Foto 2; Tip één, let op je licht. Vaak is shooten met een scherpe zon nog veel vervelender dan shooten met dichte bewolking, maar let er wel op dat je model zo geplaatst wordt/is dat haar lichaam, maar vooral gezicht, voldoende licht vangt om alles wat egaler te maken. Let daarnaast op je objecten in de achtergrond. De windmolens leiden m'n aandacht af van het model, en dat kan niet de bedoeling zijn. Ook vind ik de pose wat 'standaard'. Denk dat je door zelf een ander standpunt te nemen deze foto ook al een stuk dynamischer had kunnen maken.
Foto 3; Er zit een enorme geel/groene gloed in deze foto. Let daar goed op in de nabewerking. Ook hier goed letten op het licht. Er komen hinderende schaduwen voor in dit beeld en het voor de kijkers rechter oog van het paard is ook niet voldoende belicht.
Foto 4; Wederom letten op lichtgebruik, hiermee doel ik ook op de instellingen van je camera 
Leuk beeld, maar niets bijzonders.
Foto 5; Nette scherpte. Kleuren zijn ook wel in orde. Deze foto had imo wat ruimer genomen mogen worden. Vind 'm wat te krap voor 't fijne. Stoor me wel enorm aan de witte streep onderin.
Foto 6; Dit had een heel mooi beeld kunnen zijn, nu is het nog net niet. Je had hier beter een wat lager standpunt aan kunnen nemen. Dan was het voorste hertje beter tot zijn recht gekomen en had het gewei van de achterste er ook zo goed als helemaal op gestaan
Denk hierbij ook aan storende grassprietjes, die dwars door ogen heenlopen.
Foto 7; Foto is een tikkeltje scheef, maar dit kun je nog wel rechttrekken. Maar wederom weer hetzelfde probleem, hou je instellingen en het licht in de gaten. Nu heeft de kijker totaal geen contact met de vogel, want in z'n kop zit totaal geen doortekening. Zonde.
Foto 8; Op zich een netjes portret. Recht toe recht aan, niet teveel poespas of spannende emotie. Ook deze foto had voor 't fijne wat lichter bewerkt kunnen worden. Ietwat lager standpunt had deze foto ook geen verkeerd gedaan
.
Foto 9 & 10; Deze doen mij niet zoveel. De mannen lopen weg van de camera of er is totaal geen contact met de gezichten, waardoor de kijker er niet in mee getrokken wordt. Daarnaast missen ze een aantal lichaamsdelen. (Probeer erop te letten welke uitsnede, verticaal of horizontaal, het beste van toepassing is op de situatie die je wilt vastleggen.)
Zie dit niet als kritiek, maar als opbouwend commentaar. Het is nu wel een bak met tips, maar dat is helemaal niet erg. Als je deze dingen meeneemt in je volgende sessies ga je binnen no time vooruit, let maar op. Oefening baart kunst, dat blijf ik tegen iedereen zeggen. Je bent nooit uitgeleerd, daarom is het maar goed dat we elkaar kunnen helpen
.
Heel veel succes toegewenst!