[SCH]Verschillende snelle aquarellen, wildlife, paarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

randalinpony

[SCH]Verschillende snelle aquarellen, wildlife, paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 13:33

Ik ben bezig met enkele grote, heel fijne en illustratieve werken, en dan vind ik het heerlijk om tussendoor even lekker wat anders te doen.

Vandaar enkele lekkere snelle werkjes, enkele in aquarel, een gemengde technieken.

Welpje van rode lynx(A4 formaat):
Afbeelding

Stoeiende vossewelpen(A4 formaat):
Afbeelding

Zomaar een paard in het veld (aquarel en siberisch krijt):
Afbeelding

En nog een kleine (minder dan A4 en ik denk dat ie zo wel op ware grootte afgebeeld is) die in opdracht is:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door randalinpony op 10-08-09 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt

kallipooh

Re: Verschillende snelle aquarellen, wildlife, paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 14:08

De twee eerste tekeningen vind ik echt prachtig! Mooi vlot, maar toch realistisch weergegeven! prachtig :j
De derde vind ik ook heel mooi, dat ruwe, vlotte geeft de snelheid en vrijheid mooi weer!
De vierde vind ik het minste. Het is prachtig geschilderd, daar niet van, maar het heeft minder karakter en uitstraling dan de anderen. Ook omdat de hals onderaan doorloopt lijkt het alsof het paard een hele lange nek heeft.

Hele mooie werken :j

ps: vergeet je TAG niet ;)

janique

Re: [SCH]Verschillende snelle aquarellen, wildlife, paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 14:18

Prachtige werkjes, is dit gouache of echt waterverf?
Je lossere werkjes vind ik tot nu toe ook wat sterker dan het laatste portretje. Die is goed en netjes, maar mist net wat kracht wat de andere werkjes wel hebben.. een combi van beiden zou misschien net wat karakteristieker zijn.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 14:19

Tag toegevoegd. ;)

Ha ja, kan me je mening wel voorstellen. Toch geeft de laatste aquarel wel echt de uitdrukking van het jonge paard weer. :)

Ik vind het ook altijd leuk om te merken dat iedereen tot ander werk wordt aangetrokken. :)

In groter werk, werk ik overigens altijd wat losser maar daar is ook meer ruimte toe.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 15:45

Tjee, tek 1 + 2 lijken wel van Rien Poortvliet afkomstig, zo werkte hij ook! Hele mooie illustraties, kunnen zo in een natuurboek gezet worden. Ik zou zeggen, hier wil ik méér van zien.

Ga vooral zo door! :D

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 15:55

Thanks. Met Rien Poortvliet vergeleken worden beschouw ik als een groot compliment. :)

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:19

wow, dat paard is echt heel erg mooi! die suggestie die je wekt is echt goed gelukt!! *meer, meer:P*

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-09 21:42

Meer komt eraan Oliebeer. ;)
Bedankt voor je reactie.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 08:25

Mooi gedaan joh! Als dit "snel" is, ben ik erg benieuwd naar je gewone werk.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 11:29

Prachtige werkjes, vooral erg mooi hoe je ze zo'n fijne vachtstructuur geeft. :j

De uitdrukking van de laatste vind ik heel sprekend. Wel vind ik inderdaad dat de hals wat vreemd afloopt. Omdat je de lijn aan de onderkant van de hals zo lang door hebt laten lopen lijkt de hals erg lang. Misschien kun je die lijn iets korter maken, of anders een kleine hint van de schouder neerzetten om de de lijn te 'breken' zodat hij optisch korter lijkt? :) Wat een gepriegel zal dat zijn geweest trouwens op zo'n formaatje, en dan toch nog al die details! :oo