[TEK] Hárd!! Maar toch zacht..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[TEK] Hárd!! Maar toch zacht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 21:47

Hárd!! Maar toch zacht..

Hallo allemaal,

Zojuist net een opdracht afgerond, en afgeleverd. En ik vond dat ik wel even een vluggertje tussendoor mocht maken.
Mijn bedoeling was een tekening heel vlug en hard neer te zetten, maar toch ergens een zachte uitstraling te geven. En op wie kon ik dat anders uitoefenen als op mijn hondje Maud. Een kleine opdonder, die vliegensvlug alle kanten opdendert, maar als je haar eenmaal hebt, is het een schatje. Perfect hiervoor dus :Y)
En aangezien mamlief toch al een halfjaar liep te "zeuren" dat ze een tekening van Maud wou... :+

Hier dus Maud.

Hárd
, maar toch zacht..

Afbeelding

Het is gemaakt met grafiet op a3. Zon 2 uurtjes werk in totaal. Aan de schets ben ik het langste bezig geweest, daarna met de ogen begonnen, en de rest toen zo hard mogelijk neergezet.

Achteraf had ik het neusje mischien ook nog íéts zachter moeten maken, dat het echt een hard/zacht uitstraling kreeg.

Commentaar is welkom!
Laatst bijgewerkt door Lontje op 08-08-09 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] toegevoegd

Fnanne

Re: [TEK] Hárd!! Maar toch zacht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 10:16

Hmmm... Ik heb al een aantal keer even zitten kijken naar je tekening nu, maar ik vind hem toch minder dan je vorige werken.
Ik snap het vlugge en snelle, alleen heb ik de indruk dat het hier niet helemaal lekker uitgepakt heeft. Als voorbeeld even de 'vlekjes' in het witte van de snuit; met meer aandacht had dit beter uitgepakt denk ik.
Ik hou toch van je wat minder snelle werken denk ik :)

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 11:56

Ik ben het eens met Tien.
Ik vond je vorige werkje mooier. Deze komt wat krasserig over en wat rommelig. De oogjes vind ik wel mooi gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:45

Ik snap jullie standpunt :j Al moet ik zelf eerder zeggen, dat ik dat lossere beter bij mij vind passen. Ik merk aan mezelf dat ik dan meer durf. Ik let minder op fouten. Ik schets wat vlugger. Ik vind het een goede oefening voor mezelf zo nu en dan.

Zo blijf ik de verhoudingen ook goed onder de knie houden. Vandaar dat ik het ook plaats. Dat ik

Jullie hebben gelijk dat de vlekjes op de snuit iets té hard zijn. Daar zat ik achteraf ook naar te kijken :j Daar ga ik nog wat aan veranderen.

En ik zal zeker in mijn minder snelle werken door blijven gaan. Maar af en toe komt er toch zon werkje tussendoor, dat ik me niet ga verkijken op mijn belangrijke werkjes. Daar ben ik namelijk bang voor. Dat ik té lang naar een tekening kijk, en daardoor fouten ga maken.
Vandaar tussendoor steeds een vlot werkje, om even de aandacht op iets anders te vestigen. Zodat ik daarna weer vollop op mijn opdrachten kan storten.

Ik moet wel zeggen, dat ik ondanks de vlugge en mindere afwerking van deze tekening, dat ik er toch wel trots op ben. Ik heb namelijk echt dé blik van mijn hond te pakken. Hij lijkt erg goed vind ik. Met name de blik van haar.
Mede daarom dat ik dit werk geplaatst heb. Helaas ben ik de enige die hem mooi vind, haha :P

Mijn volgende werk op uk, zal een stuk beter zijn :j

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:23

Natuurlijk is het hartstikke goed om zo nu en dan snelle tekeningen te maken. +:)+ Dat is inderdaad een prima manier om te zorgen dat je niet steeds verzuipt in details en je leert er goed door te kijken. Ik vind het ook erg knap als je aangeeft dat je ondanks het schetserige echt 'jouw' hond in de tekening herkent. :)

Zoals je zelf ook al aangeeft, dit soort werken is een goede óefening. En om heel eerlijk te zijn (ik bedoel het niet vervelend/zeurkouzerig), van een UK-topic verwacht ik gewoon wat meer dan dat. :) Liever een topic met een uitgewerkte tekening waar je dan bijvoorbeeld dit soort studies (misschien is dat een beter woord voor tekening als deze in plaats van 'werk'?) in een linkje bijplaatst? Ik vind het lastig om er verder wat over te zeggen. Ik snap wel wat je hebt bedoeld, maar ik kan het niet echt uit de tekening halen, daarvoor vind ik de afwerking toch iets te grof. Als ik zelf dit soort dingen maak, zie ik er zelf altijd een stuk "meer" in dan andere mensen. :) Gewoon omdat ik zelf weet wat ik bedóél met een paar lijnen die anderen misschien als alleen grove krabbels zien. Ik vind het daarom gewoon moeilijk om iets over studies te zeggen, behalve dan dat het inderdaad nuttig is. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 11:52

Daar heb je gelijk in inderdaad. Ik zal ze voortaan in een topic bijplaatsen als link :j

Ik vind dit soort werken echt heelijk als oefening zijnde. En ik heb zelf altijd het idee gehad, dat als ik af en toe zon werkje tussendoor deed, dat mijn andere échte werken dat goed op niveau bleven.
Op deze manier kan ik blijven tekenen zonder me te gaan verkijken op mijn opdrachten.