Hallo allemaal,
Zojuist net een opdracht afgerond, en afgeleverd. En ik vond dat ik wel even een vluggertje tussendoor mocht maken.
Mijn bedoeling was een tekening heel vlug en hard neer te zetten, maar toch ergens een zachte uitstraling te geven. En op wie kon ik dat anders uitoefenen als op mijn hondje Maud. Een kleine opdonder, die vliegensvlug alle kanten opdendert, maar als je haar eenmaal hebt, is het een schatje. Perfect hiervoor dus
En aangezien mamlief toch al een halfjaar liep te "zeuren" dat ze een tekening van Maud wou...

Hier dus Maud.
Hárd, maar toch zacht..

Het is gemaakt met grafiet op a3. Zon 2 uurtjes werk in totaal. Aan de schets ben ik het langste bezig geweest, daarna met de ogen begonnen, en de rest toen zo hard mogelijk neergezet.
Achteraf had ik het neusje mischien ook nog íéts zachter moeten maken, dat het echt een hard/zacht uitstraling kreeg.
Commentaar is welkom!
Al moet ik zelf eerder zeggen, dat ik dat lossere beter bij mij vind passen. Ik merk aan mezelf dat ik dan meer durf. Ik let minder op fouten. Ik schets wat vlugger. Ik vind het een goede oefening voor mezelf zo nu en dan.