[FOTO] Noorwegen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Faelivrin

[FOTO] Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 16:25

Lang geleden dat ik op [FK] heb gepost, hierbij 2 foto's van Noorwegen, verschillende locaties.
Heb helaas geen statief bij me, dus kan iets beweging in de foto zitten. ;(

Commentaar uiteraard welkom!

Afbeelding

Afbeelding

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 16:28

Hele leuke foto's
heb je iets met de sluitertijd gedaan ? en dat zonder statief :oo

Wat ik toch wel jammer vind is het overbelichte van het water
Soms is het niet storend op foto's en zo bij deze foto's ook niet echt meteen
maar vind het een klein minpuntje

De 2 e vind ik heel mooi
Aan de linkerkant is het net mist , ziet er heel gaaf uit

andreaaa

Re: [FOTO] Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 19:40

Mooi zeg!
Foto 1 is mijn favoriet. Mooie compositie.

Jammer dat er bij foto 2 veel overbelicht is, bij foto 1 vind ik het niet storen.
Knap dat je zonder statief gefotografeerd hebt !

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 19:45

Je composities zijn fijn. Het idee is ook goed. Nu alleen de uitwerking; dat vind ik echt een stuk minder. Je belichting is incorrect, het water is echt overbelicht op grote stukken. Erg zonde! Dat maakt van een kwalitatieve foto een heel 'goedkoop kiekje'. Volgens mij zou er veel meer uit te halen zijn als je een stop had onderbelicht, je diafragma kleiner had gemaakt (hoger getal) en een vrij drastische nabewerking had toegepast. Dat laatste kunnen dit soort foto's heel goed hebben om de sfeer nabij een dergelijke waterval goed te benadrukken voor de kijker.
De minimale bewegingsonscherpte in de foto stoort me niet. Integendeel; heel knap dat zonder statief!

Als je nog net wat meer aandacht aan het geheel had besteed, had je twee supersterke platen gehad! Het is het nu net niet.

Om nog even te definieren: overbelichting is niet standaard 'fout'. Het kan ook veel frisheid geven aan je foto's, maar in dit geval is hier geen sprake van. Dit komt doordat het water t.o.v. de omgeving erg uitgelicht is. De groene achtergrond is bijna doorgelopen zwart en de stenen zijn ook behoorlijk grauw. Dit maakt dat overbelichting in het water erg storend is in het geheel. Als de omgeving ook frisgroen was (lees: dat je de waterdruppels bijna op de bladeren ziet staan) dan had het goed gekund.

Toushie

Re: [FOTO] Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 10:24

Ben het met smeetjouw eens.
en nog 1 ding op de 1e foto zitten allemaal vlekken van je camera die zou ik toch wel even weghalen ;) stipjes en streepjes in het water .