[SCH][WIP] Eenhoorn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Valeria

[SCH][WIP] Eenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 10:57

OKe, ik had een creative uitspatting en ben maar eens begonnen met schilderen :D
lees dit is mijn allereerste schilderij wat ik aan het maken ben tips en trucs etc zijn welkom
ik verf met olieverf.
zoals details bij de eenhoorn zoals schaduwen etc vind ik nog wel moeilijk dus mischien dat daar iemand tips etc voor heeft?

graag opbouwende tips en kritiek aub.
Afbeelding
De Schets

Afbeelding
Begonnen met de lijntjes

Afbeelding
Begonnen met inkleuren.
(omlijning van de blaadjes is een donkerdere kleur groen dit is helaas niet te zien op de foto...)
Laatst bijgewerkt door Mireille op 08-08-09 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [Sch][Wip] > [SCH][WIP]

tjitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 11:03

Ziet er leuk uit!! :j
Voor de schaduwen moet je naar je eenhoorn kijken.
Waar komt het licht vandaan, waar zitten de spieren die uitsteken, waar zitten juist de lichtere plekken... enz.
De blaadjes vind ik er leuk bijpassen!
Persoonlijk vind ik het handiger om van boven naar beneden te werken omdat je dan niet steeds met je handen in de verf komt.
Veel succes verder! *D

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 19:59

Naar aanleiding van de Last Unicorn van Peter Beagle? Dat was vroeger mijn lievelingsfilm. :+:

Die omlijning met de blaadjes vind ik erg origineel, hij werkt goed als omlijsting en doordat hij achter de eenhoorn langs gaat komt die ook mooi naar voren. :j

Schaduwen zijn afhankelijk van het licht. Als delen van het paard die door het licht worden geraakt zijn licht, delen die erbuiten vallen zijn in de schaduw. Door de harde zwarte omlijning maak je het jezelf wel lastig om er nog een hele natuurgetrouwe invulling aan te geven, omdat objecten zelf nooit zo scherp omlijnd zijn. Maar misschien is dat ook niet je insteek. :)

Persoonlijk werk ik ook liever van achtergrond naar voorgrond, omdat je dan makkelijker over de achtergrond heen kunt schilderen. Jij bent nu begonnen met de blaadjes die het meeste vooraan staan, en je zult bij het inkleuren van de eenhoorn dus heel precies rond alle dunne stukjes van de bladeren heen moeten schilderen. Misschien kun je een volgende keer eerst je achtergrond een tint geven, dan hoef je ook niet je object zo dik te omlijnen om het eruit te laten springen. :)

Weet je trouwens zeker dat dit olieverf is en geen acryl? Olieverf werkt anders dan acryl, en het duurt vooral véél langer voordat het droog is.

Valeria

Re: [SCH][WIP] Eenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 19:15

178 keer bekeken en maar 2 reacties? meer reacties zou leuk zijn....

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 13:00

Valeria schreef:
178 keer bekeken en maar 2 reacties? meer reacties zou leuk zijn....

:= Zou anders erg blij zijn met een reactie zoals van elanor en tjitze, waar je ook op zou kunnen reageren?
Ik zou persoonlijk de eenhoorn niet omlijnd hebben met zwart, als je teministen een realtisch beeld nastreeft. Anders maakt niet heel erg veel uit. Je had dan beter de achtergrond bv een kleur kunnen geven.

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-09 16:46

elanor schreef:
Naar aanleiding van de Last Unicorn van Peter Beagle? Dat was vroeger mijn lievelingsfilm. :+:

Die omlijning met de blaadjes vind ik erg origineel, hij werkt goed als omlijsting en doordat hij achter de eenhoorn langs gaat komt die ook mooi naar voren. :j

Schaduwen zijn afhankelijk van het licht. Als delen van het paard die door het licht worden geraakt zijn licht, delen die erbuiten vallen zijn in de schaduw. Door de harde zwarte omlijning maak je het jezelf wel lastig om er nog een hele natuurgetrouwe invulling aan te geven, omdat objecten zelf nooit zo scherp omlijnd zijn. Maar misschien is dat ook niet je insteek. :)

Persoonlijk werk ik ook liever van achtergrond naar voorgrond, omdat je dan makkelijker over de achtergrond heen kunt schilderen. Jij bent nu begonnen met de blaadjes die het meeste vooraan staan, en je zult bij het inkleuren van de eenhoorn dus heel precies rond alle dunne stukjes van de bladeren heen moeten schilderen. Misschien kun je een volgende keer eerst je achtergrond een tint geven, dan hoef je ook niet je object zo dik te omlijnen om het eruit te laten springen. :)

Weet je trouwens zeker dat dit olieverf is en geen acryl? Olieverf werkt anders dan acryl, en het duurt vooral véél langer voordat het droog is.

Ik weer 100% precent zeker dat het olieverf is.
ik zal bij mijn volgende schilderij eerst de achtergrond proberen te doen!
dank jullie wel voor jullie tips