[SCH] [WIP] Kleintje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

smeetjoew

[SCH] [WIP] Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 19:48

Onze kat. :D

Mijn moeder en ik wilden eens samen een schilderij maken en hebben hiervoor een uitsnede van een foto van onze kat genomen. We schilderen allebei zelden. Mijn moeder heeft in het verleden wel regelmatig (hobbymatig) geschilderd en ik heb in mijn leven zo'n driemaal een kwast vastgehouden, haha.
Maargoed, dat kon de pret niet drukken en zijn we vanmiddag aan de slag gegaan!

Hieronder de stappen achter elkaar in een animatiefilmpje (kleuren komen niet overeen met werkelijkheid)

Afbeelding

Twee detailopname van de laatste stap:

Afbeelding Afbeelding

En hier zijn we nu. We vonden het af, maar we hebben zojuist besloten er van de week nog één laag overheen te schilderen.
Ik vond het geheel nu wat te bruin/geel geworden en de afwerking kon nog wat beter (zover we dat beheersen, haha). Het hele gebied rondom de ogen en het voorhoofd wordt dus strakker uitgewerkt. Mond en kin laten we zo. Tevens krijgt de achtergrond een iets spannendere kleur.
De kleur komt hier behoorlijk goed overeen met de werkelijkheid. (alleen is de hoek van de foto weer minder fraai)

Afbeelding

Maargoed, als jullie tips/commentaar hebben ter verbetering; ik ontvang ze heel graag!!

Groetjes,
Esmee.

Paardenmeis1

Re: [SCH] [WIP] Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 19:52

Mag ik gewoon zeggen: wow?!

Als ik dan toch commentaar moeten geven, had ik m persoonlijk íets meer naar rechts gezet.. dat beide ogen er helemaal opstaan. Maar... ik vind m prachtig!

nathalieeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 19:57

WOW Esmee. Speachless! Echt súpermooi :oo! Tips zou ik niet kunnen geven, vind 'm prachtig :oo! :wow:

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 19:59

SUPER!! +:)+

Vooral als jullie niet vaak schilderen!!

Ik kán echt totaal niet schilderen :))

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 22:23

Wow, wat leuk :D!
Heel mooi gedaan met de kleuren, leuke middagvullig :j!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 09:34

wauw, super hoor. Ziet er erg mooi uit ( heb geen commentaar, hij is gewoon zoals ie is, prachtig;) )

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 10:28

Gaaf, die ogen jeetje zeg! Springen er echt super uit. Van mij mag je hem zo laten :)

Mag ik vragen hoe je er zo'n animatie van hebt gemaakt? Mag ook via pb hoor ;)

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 11:27

Ziet er goed uit Esmee, een zeer aansprekend beeld.
Erg leuk kleurgebruik, al zou ik de ogen net iets sprekender willen zien, dat wil zeggen, ik prefereer meer contrast. Echter past dit ook al goed in de plaat.
Ik ben benieuwd wat hieruit gaat komen. :)

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 15:22

Wauw mooi zeg! Leuke uitsnede.
Alleen van het (voor ons) linkeroog had de pupil nog wel wat duidelijker gekunt. Dat is nu wat vlekkerig.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 19:27

Dank voor de reacties! Ik neem de tips mee en kijken of ik het eruit kan peuteren, haha.

De linkerkant van het koppie zou meer in de schaduwzijde moeten zitten, dus vandaar dat die wat vager is geworden. Maar zal er zeker nog eens naar kijken AB!

De animatie is niet moeilijk. Van elke stap een foto maken, en dan de foto's over elkaar heen plakken zodat ze ongeveer dezelfde grootte hebben en dan mbv photoshop er een 'filmpje' van maken.

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:10

Leuk schilderij zo! Ik sluit me aan bij Babe wat betreft de pupil.
De achtergrond vond ik persoonlijk blauw mooier, dan komt de kleur van de ogen ook mooi terug in de achtergrond,
nu is hij naar mijn idee wat grauw. Wel een leuk stijltje zo en de kat heeft een leuk koppie :))

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 21:40

ik schrok me dood toen die foto ging bewegen!!
pfoewww...dat was schrikken...
maar moet zeggen wat een mooi schilderij zeg!
heb verder geen commentaar..echt mooi!

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 10:18

Die animatie is cool! :j
Ik vind de compositie heerlijk, kijkt lekker weg op deze manier. Kleurstellingen vind ik nu ook nog prettig, al balanceert het voor mijn gevoel wat op het randje. Misschien inderdaad een vleugje blauw erin verwerken voor een helder(der) totaal wat aansluit bij de ogen?
Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 19:50

Ik vind het gedeelte rechts iets te saai zo... maar verder vind ik het echt een geweldig mooi schilderij!

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 08:55

Erg sprekend schilderij! Qua compositie had ie van mij mss iets naar rechts gemogen, zodat beide ogen erop staan en hij naar mijn idee er nog meer uit komt. Achtergrond vond ik ook mooier toen ie blauwer was, wat anderen ook al zeggen, dan komen de kleuren van de kat beter uit. Maar voor mensen die weinig schilderen hebben jullie zeker iets heel moois neergezet! Ben benieuwd naar het echte eindresultaat!

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 10:03

Die animatie is inderdaad echt heel gaaf om naar te kijken! Leuk om te zien hoe jullie in lagen hebben gewerkt.

Ik denk ook dat het rechtergedeelte misschien iets meer blauw zou mogen hebben, hoewel je misschien geprobeerd hebt om de kat met deze kleur een beetje te laten overlopen in dat vlak? Misschien kunnen jullie in dat geval proberen om iets meer structuur in het vlak te brengen. Het lijkt nu voor mijn gevoel 'onaf' (als een onderlaag) omdat hij zo glad is. :)

Tis echt een mooi schilderij, lekker vlot met een lekkere eigenwijze uitstraling van dat koppie! :D Ben heel benieuwd hoe jullie hem gaan afronden! :j