[FOTO] Een meisje in Scheveningen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

iefke

[FOTO] Een meisje in Scheveningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 21:38

Afgelopen weekend foto's gemaakt van een vriendinnetje. Als ik later groot ben en een échte camera heb, zou ik graag meer willen gaan doen met portret- en dierenfotografie. Ik maak nu plaatjes met een Fujifinepix, een hele fijne camera maar deze haalt het niet bij een SLR.
Toch maak ik met veel plezier mijn foto's en komen er soms nog wel eens mooie dingen uitrollen.

Ik heb deze gemaakt en vind ze op de één of andere manier toch speciaal. Bewerkt, zwart-wit omzetting, vind ik net een fijnere sfeer geven en een kadertje (waar ik overigens over twijfel :) ) Ik hoor het graag! Wil graag tips ter verbetering.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. Bij deze vind ik, dat ondanks de zeer drukke achtergrond, Juud er toch uitspringt. Vandaar dat ik 'm er toch bij heb gedaan :)
Afbeelding

Daihyo

Re: [FOTO] Een meisje in Scheveningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 21:42

Mooi ief! Jij hebt helemaal geen spiegelreflex nodig :D
Wil niet weten wat voor gruwelijk goede foto's daar uit gaan komen!!
Ik vind ze allemaal erg mooi qua licht. Wat me wel opvalt is dat je Juud op elke foto in het midden hebt geplaatst. Daar kun je nog wel spelen. Die eerste is bijvoorbeeld ook heel mooi als je haar helemaal rechts laat en links veel ruimte.
Maar verder: heel gaaf!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 22:23

Eens met Amanda en persoonlijk vind ik 2 en 3 niet zo interessant. Had dan liever een gedeelte van haar gezicht gezien.

Ik vnd 4 juist het leukste, ze springt er idd goed uit, foto heeft 'iets'...kan alleen niet zeggen wat. :')

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 16:54

Bij vier stoort het mij dat de foto niet recht is... wel leuke foto's! :)

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 20:02

Ik vind het lastig dat ze haar zonnebril opheeft omdat je dan uitdrukking mist.. Daarom vind ik de foto's ook minder goed dan ze hadden kunnen zijn. Hoewel er fototechnisch weinig op aan te merken valt, scherpstelling is goed, lichtinval ook. 4e foto vind ik het best, ze valt idd ondanks de vele mensen toch op. En dat is wat een goede foto moet doen; het onderwerp naar voor halen. Helaas wel erg scheef.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 20:31

De eerste 3 spreken mij niet aan de belichting vind ik niet erg mooi en de foto is voor mijn idee te eenvoudig, de laatste daarintegen vind ik erg leuk!

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 09:26

Zo. Was dit topic iets of wat uit het oog verloren :o

Bedankt voor de reacties :) Ik vind, wanneer ik ze nu bekijk, het jammer dat ik ze allemaal vanuit dezelfde hoek heb genomen. En Aman, klopt. Het zijn ook geen 'bewuste' foto's. Meer het uitproberen van hoe ik het het beste kan doen. Ik zal weleens wat gaan spelen met uitsnedes.

Hoe zou je de belichting dan graag willen zien? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Fiekhe, in hoeverre is de foto scheef? Zou het geen optisch bedrog zijn omdat dat loopgeval schuinloopt? Ik heb 'm rechtgezet namelijk. Kan zijn dat ik het verkeerd zie hoor :)

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 16:17

De belichting zou erg mooi kunnen zijn, maar dan vind ik persoonlijk dat je dan vanuit een ander punt moet fotograferen. (Recht van voren bijv.) De foto spreekt nu niet aan en is veelste donker. Bovendien spreekt de foto veel minder aan door de zonnebril. Als de zonnebril af was geweest, en het gezicht vol in beeld stond met links nog een klein stukje zee, was de foto naar mijn idee wel geslaagd. En dan was het idee van zon/ schaduw ook mooier uitgekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 10:26

Mijn reflex een keer lenen Ief? :D Kom ik wel een keertje langs met het spul, of we gaan ergens heen :j

Vind foto 4 heel fijn, ze springt er echt uit doordat haar kleding zoveel donkerder is dan de rest, heerlijke zwart wit omzettingen ook :)

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 17:20

Nou, graag :j

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 19:22

stoort dat foto 4 niet recht is, foto 1 vind ik de beste. 2 en 3 zeggen mij niks.