[TEK] Tadella

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fudge

[TEK] Tadella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 09:37

Bokkers!! :D

Speciaal voor mariska (mariska_D) heb ik van haar paard Tadella een portret gemaakt. Het is mijn tweede keer pastel, dus nog ff behoorlijk uitzoeken hoe wat en waar ;) !

- Pastel
- A3
- +/- 5,5 uur werk

ik moet er nog ff met een goede gum langs, de laatste vlekjes om het paard wegwerken. en dan komt hij in een passe-partout in een lijst. en gaat hij vanavond nog mee naar Maris ;)

commentaar mag, graag zelfs, maar wel ondebouwd!

Afbeelding

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 09:41

een zeer zachte uitstraling van geheel het paard enkel mis ik die blik in het oog zelf en dat lichtere deel boven de mond inclusief de mond mis ik iets dat lijkt net iets te mat . Hiermee wil ik zeggen diepte en "leven "

voor de rest vind ik het een zeer mooie en zachte tekening

Fudge

Re: [TEK] Tadella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 09:54

oke dankjullie!!

bonte; misschien heel dom, maar ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt met dat leven?? tip hoe het anders zou kunne??

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 10:28

Het oogje lijkt gewoon mooi egaal zwart wanneer ik toch zie bij een normaal paardenoog dat er meer kleur in zit. Dat er schakeringen in zijn die niet enkel door het licht zijn gemaakt.

Aan dat neusje net boven de mond inclusief de mond ( lip) zie je normaal ook meer dieptes zoals rimpeltjes ... ik bedoel hierbij rimpels die je ook bij oudere mensen rond hun mond ziet ... snapje ?

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 10:33

Ik vind hem ook erg mooi, maar net wat _Bonte_ al zegt. Hij mag nog meer echt van het papier afknallen. Nu heeft hij ook een beetje een suffe uitstraling, omdat zijn oog zo dof is.
Knap gedaan hoor, ik doe het je niet na!

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 10:36

ik vind het precies Tadel :)

Alleen ik zou nog even bezig gaan met het oog. Die vind ik wel erg dof. En over de neus twijfel ik ook nog iets.

Maar verder erg knap ! :D

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 10:38

oke, dankjullie allemaal!!

de neus en het oog ga ik dan toch nog ffies mee aan de slag denk ik! *fiew dat ik er nog geen lak over heb gespoten :) *

oja, mocht je maris toevallig nog spreken vdaag, mondje ng ff dicht he!! :) ga vanmiddag nr der toe :P

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 13:24

en het eindresultaat:

Afbeelding

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 14:26

Leuk! Herken tadella er wel in.

wel hoort het stukje achter zijn oren wat hoger te zitten, nu lijt er een 'deuk' in te zitten. Ook is het lijntje van de neus net wat te scherp, dat had je beter kunnen accentueren door er een schaduw achter te zetten.
Ben benieuwd naar je volgende tekening!

edit: vergeet niet dat ook een paardenoog wimpers heeft! ;)

sindy11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 14:39

mooi zeg, je hebt er veel gevoel voor

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 14:40

Jemig! Wat een geweldige tekeningen!
Doe je zo iets ook gratis voor iemand maken? Of vraag je er wat voor?

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 09:51

Ik dacht eerst even dat het een oude tekening van mij was :+ . Zowel het paard als de stijl en de wijze waarop de pastel gebruikt is lijkt heel erg op mijn eerste portretten :oo .

Het pastel mag je iets dikker opbrengen, het is nu erg uitgeveegd waardoor het erg doorschijnt en daardoor zijn de kleuren wat vervaagd, mooiste eigenschap van pastel is juist de felle kleurpigmenten :) .

Bij het oog moet je er rekening mee houden dat het een glade natte ronde donkere bol is. De reflectie is nu te zacht en vloeiend maar zou hard en scherp moeten zijn. Kleine bruine/rode/gele details rondom de pupil maken het nog realistischer. Kijk eens goed naar echte paardenogen, het lijkt een grote zwarte/bruine bol maar er zit eigenlijk heel veel detail en kleur in, net zoals bij mensenogen.

Verder ben je heel goed op weg, mooie verhoudingen en details :j .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 09:58

Heel sprekend Tadella, heel mooi!
Ik heb 'm gisteravond in het echt gezien en dan is 'ie iets minder 'vlak' dan dat je 'm geuploaded ziet :j

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 17:20

Dankjullie!!

@ Assepoester, nou weetje stiekem hoort de nek niet iets hoger te beginnen, maar ben ik iets te enthousiast met de voorpluk geweest :=

@ Sanne, In dit geval was het wel gratis, maar heb via de mail al meerdere aanvraagjes binnengekregen, en dan blijft het (helaas) niet gratis...

@IcePrincess, oehh heb je nog ergens zo'n tekening liggen die ik mag zien?? :P enne, als ik dan in mijn werken ook ooit zo mag worden als jij :9 Je tips neem ik verder mee, dat zijn idd nog dingen die dan nog net niet helemaal willen lukken, nog een beetje onervarenheid denk ik, maar we blijven dapper dooroefenen.
Als ik er trouwens eens een keer echt tijd voor heb, wil ik me ook nog eens (ja, wie hier op bokt heeft dat ng niet gedaan??) uitleven op jou lodewijk ;)

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 17:51

Wil geen discussie oid veroorzaken, maar de nek hoort zeker wel wat hoger te zitten. Zou anders de foto wel willen zien :)

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 18:03

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 18:07

Aha, ik snap wat je bedoelt. De oren zijn net wat klein, als die wat groter waren had je de lijn van de nek ook wat hoger kunnen zetten. Dan zou het plaatje kloppen.
Nu heb je de lijn wel op de goede plek getekend, maar doordat de oren kleiner zijn staat die lijn standaard ook wat lager.

Nouja, verder geen aanmerkingen hoor :) Heb je hem haar al gegeven?

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 18:15

oke :+

ja, heb hem gister gegeven, ze was er helemaal blij mee :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 09:31

Hoi Floran,

Ze hadden mijn reactie verwijdert omdat het volgens de mods een oneliner is.
Hierbij dus een zeer uitgebreide reactie.
Mijn weggehaalde reactie was dat ik de tekening erg goed vind lijken op Tadella. En ik ken Tadella in het zoals je weet.

De prachtige uitstraling van Tadella heb je goed weten te vangen in deze tekening.

Als verbeterpunt zou ik je willen aangeven dat ik heel graag eens wat werk van je zou willen zien war de paarden een wat fellere uitstralingen hebben, boos zijn oid.

Deze lijkt perfect op de foto maar is vooral mooi. Voor je vooruitgang in tekenen zou het laten zien van emoties denk ik wat toe kunnen voegen

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 18:49

Jaaaaaa mijn mooie Tadella :D!

Ik ben er echt superblij mee hoor Lobke! Sorry van mijn late reactie, ben er net weer van ponykamp;)!

Eigenlijk heb ik weinig verstand hier van dus een echte tip kan ik niet geven;)!

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 19:33

LOBKE!!
Ik wist niet dat jij zooooo mooi kon tekenen!

Ik ga geen cometaar geven want heb geen verstand van zulke dingen :+ Echt prachtig!

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 21:22

whaha, dank jullie!!

@ marieke, ja dat is idd wel een leuk idee, maar het probleem is tijd :+
Als ik al eens tijd heb, dan ben ik bezig met foto's van mensen, en dat zijn vaak Foto's á la dit soort...

maar als ik nou eens héúl veel tijd heb :)