[TEK]Crevan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[TEK]Crevan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 09:33

Ik heb besloten wat meer tijd te besteden aan tekenen omdat ik het eigenlijk heel leuk vond. Vroeger raffelde ik altijd alles af en ik probeer dat nu minder te doen. Als eerste project heb ik een foto van mijn zoontje geprobeerd na te tekenen. Erg moeilijk, want op de foto was hij pas drie maanden oud en nu al anderhalf. Ik merk dan ook dat ik steeds naar de huidige verhoudingen toe ben getrokken :D

Commentaar is uiteraard zeer welkom. Het is mijn eerste échte uitgewerkte tekening dus verwacht geen hoogstandjes maar jullie mogen best streng met me zijn. :D

Formaat: A4
Papier: werkdrukpapier
Materiaal: Derwent Pastel Sepia (en wit voor de highlights)
Tijd: 3 uur

Afbeelding
Helaas met flits en dus wat overbelicht...

Afbeelding
Zonder flits, maar iets te donker en ook niet helemaal scherp...

Voorbeeldfoto:
KLIK!

Alvast bedankt voor het commentaar :)

Irre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 09:55

Om heeel eerlijk te zijn :o Ik vind het maar een eng menneke op de tekening... op de foto niet. Maar ik heb geen verstand van tekenen dus kan je niet zeggen wat er mis gaat.

guccio

Re: [TEK]Crevan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 10:10

Ik mis het leven op de tekening, hoe je dat erin krijgt weet ik ook niet. De verhoudingen als je de foto en tekening naast elkaar ziet kloppen wel.

Leuk dat je er weer mee begonnen bent, ik vind tekenen ook heel leuk. Maar idd waar haal je de tijd vandaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 10:14

Hihi Irma :')
"Ontsnapte gedetineerde doet zichzelf voor als baby" _O-

Guuc, je hebt gelijk van dat leven... Hoewel hij op de tekening iets levendiger is... Misschien ben ik te zacht geweest met de kleuren (dat zie ik op het scherm beter dan in het echt) waardoor hij een beetje vaal lijkt?

Kwestie van durven contrast aan te brengen denk ik?

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:47

ik vind em knap genoeg hoor :D
hoe je er leven in krijgt weet ik ook niet..

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 22:14

Kwa verhoudingen ben je goed bezig!
Ogen heb je dichtgekleurd vandaar dat hij levenloos lijkt. Een mens heeft een pupil en een iris de bovenkant is vaak iets donkerder door de schaduw en er is altijd wel een lichtreflectie te zien.
Hierdoor krijgt een tekening oa leven.
Verder zijn je schaduwen nog wat hard, probeer ze met mooiere overgangen aan te brengen dat scheelt al heel veel.
Goed bezig hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 07:47

Ik had ze inderdaad ingekleurd (zit wel een verschil in kleur in, de pupillen zijn donkerder dan de irissen) omdat hij op de foto ook naar beneden kijkt en er dus geen licht in viel. Heb het op de tekening al een beetje aangepast :j Zal nog wel een foto maken vanmiddag :)