Het is acryl op canvas (100 x 80 cm). Je ziet de voorbeeldfoto erbij hangen, maar ivm copyrights en dat het niet mijn paarden zijn, wil/durf ik de orginele foto niet hier te uploaden. Dat mag de betreffende bokker van wie de paardjes zijn eventueel zelf doen.

Stap 1:
Ja ja, ik weet 't, ik smokkel...
maar ik ga nu eenmaal voor het beste resultaat op een zo efficiënt mogelijke manier. Dus even projecteren. Maar ik moet erbij zeggen dat het dan nog zoeken is naar de juiste verhouding, want door het zo uitvergroten van de lijntjes kunnen met het natrekken van de lijnen nog fouten gemaakt worden.
Stap 2:
Sterk verdund met water, kleur ik eerst de grote vlakken in om zo de volgende lagen beter dekkend te krijgen. Ik vind niets zo lelijk op doek als van die witte stipjes, als je begrijpt wat ik bedoel.

Stap 3:
Achtergrond in een harde kleur blauw zodat de paarden (omdat daar veel oranje tinten inzitten) van het doek gaan knallen.

Stap 4:
Boy (arabier) vordert aardig. De manen zijn hier nog niet helemaal klaar. En het halster moet nog.

Ik ben tot nu toe zover:
Stap 5:
Boy is zo goed als klaar. Begonnen met Raven (paint). Daar ben ik dus weer bezig met de grote vlakken alvast van een basislaag te voorzien.

Stap 5: - detail van het hoofd:
Op de foto zit er nog een ketting bij het halster, maar het halstertouw is weg gePhotoShopt. Dus ik moet nog even met de opdrachtgever overleggen of zij vindt dat het kettinkje weggelaten kan worden. Kan me voorstellen dat het op het doek een beetje misplaatst is. Ook moet ik het rechteroog (voor de kijkers links) nog doen.
(hij is iets te oranje vergeleken met IRL)

Noot: alle foto's zijn in Picasa bewerkt om ze zo realistisch mogelijk over te laten komen, maar nog zijn de kleuren niet zoals IRL, helaas.
Eigen commentaar: ik ben nog niet helemaal tevreden over het ene neusgat. Het lijkt wat te klein.
Nou... shoot, zou ik zeggen.