[SCH] De Neus

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

[SCH] De Neus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 14:15

Acryl op 70 x 100 cm met gebruik van 3 kleuren (phtalo blauw, cobalt blauw en Payne's grey) en wit voor de nuances.

Afbeelding

Een 'tussendoortje...' had hem al half af staan en nu toch maar af gemaakt.

CaPrIoLe`79

Re: [SCH] De Neus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:52

Toch geplaatst!!! :Y)

Je moet echt vaker gaan schilderen, isse veel leuker als tekenen!
Sammy`s neus is super gelukt, je voelt de warme adem gewoon!
Het enige wat ik jammer vind is dat je de structuur helemaal rondom hebt gesmeerd. Ik zou die aan de onderzijde en linkerzijde gedaan hebben en niet over het koppie heen.

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:55

Aww dacht al ff dat iemand een schilderij van Holleeder had gemaakt. Maar gelukkig niet :)
Vin het een erg leuk ding. Je had idd de structuur beter iets subtieler kunnen gebruiken. Mag ik btw vragen wat het precies is die structuur?

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 18:01

Holleeder :=

Het is structuurpasta en die heb ik een jaar(?) geleden al rondom op het doek gesmeerd. Ik had eerst een hele andere bedoeling met het doek maar ja... niets is zo veranderlijk als een mens. Ik heb de pasta gisteravond wel nog wat dikker aangezet. Zelf vond ik dat de neus nu meer op het punt staat om ergens doorheen gestoken te worden, maar kennelijk sla ik daarmee de plank mis. :P

Schilderen is fijn voor tussendoor moet ik zeggen. Juist omdat ik dan van mezelf niet mag gaan priegelen, dit in tegenstelling tot de kleurpotloden waarmee ik wil en moet priegelen :+

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:04

Zo kun je het ook zien natuurlijk, als neusje dat door een gat wordt gestoken :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 10:54

Gaat met Lau mee, vaker schilderen jij! O:)

Ik vind hem echt heel gaaf, vind dat de structuur zo jùist gaaf is. Had niet minder gehoeven in mijn ogen. :)
Vind het echt heel knap dat je dat met 3 kleuren zo neer kan zetten en dat je er wel details in weergeeft, maar niet teveel gaat priegelen.

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 11:50

yaa deze is heel leuk.. en al sje het gat idee hanteerd, misschien nog even op verder werken om dat een klein beetje duidelijker te maken?

k dacht eerst eigenlijk dat je hem op een mythe sage had gebaseerd, zit veel in.

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 14:06

Ik krijg er een soort black beauty gevoel bij die gevangen is in een donkere oude stal :(:) terwijl het paard vol energie staat te briezen.
Ik vind hem erg mooi geworden, structuur is naar mijn idee ook niet teveel :n De bries zou misschien nog een stukje door kunnen lopen over de pasta? Misschien dat je dan nog wat meer
het idee krijgt dat het paard
echt met zn neus door een gat steekt.
Verder erg mooi, vaker schilderen!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 23:39

vind em opzich wel mooi maar vind die harde neus lijnen niet zo mooi(komt beetje over alsof hij 4kante neuslijn gaten heeft)
de structuur vind ik jou weer mooi want t neusje lijkt er wel doorheen te willen

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 17:17

Mooi schilderij lon :j Leuk om weer eens zoiets van jou te zien! En leuk bedacht :j Hoe heb je dat met die structuurpasta gedaan? :) Lijkt me erg leuk om ook eens te proberen. En hoe heb je die bries zo mooi gekregen? :oo Ik ben aan het proberen wolken te schilderen, beetje hetzelfde idee, maar dat wil nog niet erg lukken :n
Is dit schilderij ook voor de kamer van Fenna of gaan er snel nog meer schilderwerkjes van jouw hand komen? :D

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 17:25

Dank jullie wel voor jullie reacties! Ik heb de adem nu tot links onder in de hoek laten doorlopen (nieuwe foto volgt nog). Ziet er beter uit inderdaad. Ik weet niet goed wat ik nog meer zou kunnen doen om het 'gat idee' nog wat duidelijker te laten zijn...

De structuurpasta heb ik kant en klaar gekocht en met mijn vingers op het doek gesmeerd :+ . Wilde grof hebben, zand is zo fijn en ik kan nog niet echt iets anders verzinnen wat net zo grof is als die pasta. De adem heb ik met een natuursponsje gedaan. Daar een rondje uit geknipt, even vochtig gemaakt, voorzichtig in de verf gedoopt en dan eerst op het palet gedept tot er nog maar weinig verf aan zat. Toen op het doek ...

Deze is niet voor Fenna, zij wil 'vliegende paardjes met een hoorn' in het blauw ^) :+

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 08:14

Dit is een lastige!
Vind het idee erg gaaf, de uitvoering ook zeker niet slecht. Over de compositie heb ik mijn twijfels. Denk ook zeker dat hij beter is met de adem/damp wat verder doorgeschilderd. Het idee van een gat komt niet zo sterk over, denk ik, doordat het een vrij ruim gat lijkt, en ik daardoor meer paard zou verwachten, en nog het meest omdat het gat erg vlak is. Dat komt deels door de kleur, maar ook vanwege het gebrek aan diepte in de structuurwand (om er maar even een wand van te maken, omdat het om het gat zit). Je krijgt daardoor minder het gevoel van een doorkijk en het 3D effect op de snoet is daarom ook minder sterk. Denk dat het doorschilderen van de damp al zeker een verschil heeft gemaakt of niet?

Vind hem verder juist wel gaaf met die kille tonen, een beetje the black stallion idee. De randen van de neus mogen misschien wat voller bovenop, die vind ik persoonlijk net wat smal (en daardoor wat scherp). Verder erg gaaf; simpel en toch pakkend paardenschilderij. Past volgens mij heel leuk in een modern interieur. :D

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 16:11

Je voelt en hoort hem gewoon blazen, de ijzige lucht om je heen en dat warme dampende lijf zie je voor je. Je weet echt een sfeer neer te zetten Lon ;)
Ondanks dat ik hem niet zo mooi vormgegeven vind. Ik weet niet waaraan het ligt, misschien omdat ik het 'gepriegel' van jou zo gewend ben :o (tja, wat een boerin niet kent O:) )

Denk idd dat het mooier was geweest om de structuur niet over het paard heen te laten lopen. 't Is dan wel weer heel mooi gedaan om de adem over de structuur heen te laten gaan, hierdoor krijgt het een nog ijziger effect.

en ik vind de titel er niet zo bij passen :=

maar nou klinkt het alsof ik alleen maar kritiek heb en dat bedoel ik helemaal niet zo!!! want vind het echt super dat jij ook schildert en je hierin ontwikkelt!!! gewoon doorgaan, ben erg benieuwd naar de 'vliegende paardjes met een hoorn' :D

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 16:19

Wauw..
Zoiets wil ik wel aan de muur hebben hangen!
Je voelt de geladenheid/spanning gewoon..

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 11:29

Hier de nieuwste foto. Ik heb hier de 'wolk' meer door laten lopen over het reliëf heen. De randen van de neusgaten heb ik verder nog niets mee gedaan.

Afbeelding

Je ziet dat deze foto weer blauwer van kleur is dan de vorige. De werkelijke kleur zit er tussenin. (Meer heel donkerblauw dan grijs van kleur)

Titel... := ik was hopeloos inspiratieloos voor wat betreft de titel :+

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 11:42

Iets van `warme adem op een winterse dag`, of iets dat daar op lijkt, maar beter klinkt is wel een passende titel.

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 13:50

De laatste versie. Aan de hand van jullie opmerkingen heb ik de rand nog wat donkerder aangezet, om de neus heen net een tintje lichter gemaakt en de adem op de rand nog net iets meer aangezet met wit. 'Frozen Breath' is de titel geworden voor deze :+ Bedankt voor jullie tips! Hier laat ik het verder bij.

Afbeelding

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 20:11

Nice!!
Leuk idee! Ik zou alleen de lichte randen van de neusgaten, niet helemaal rond laten lopen.. Denk als je die wat dunner en wat onregelmatiger (dus niet 1 doorlopende lijn laat zijn) het nog sterker over komt!

(oeps, lees nu net dat je het er bij laat :D )

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 10:34

Wat een onwijs leuk idee Lon :j
In je laatste versie vind ik de 'adem' beter uitkomen; lekker transparant en een tikje mysterieus.
Zeker een idee om lekker mee aan de haal te gaan. Volgens mij is er nog wat meer uit te halen als je gaat spelen met compositie en uitsnijding, hoewel ik het idee van de structuurpasta ook wel erg leuk vind.
Wat dacht je trouwens van simpelweg 'breath' als titel? :)

Knoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:35

Tjee, leuk om van jou eens iets heel anders te zien!
Je bent goed op weg vind ik. Lekker geëxperimenteerd met verf en pasta.
Ik krijg een gevoel van een briesend paard op een hele koude winterdag.
Lekker vlot geschilderd ook.