[SCH] Zoet sappig.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SIEMxFUNNY

[SCH] Zoet sappig.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 22:31

Tussen het werken door ben ik af en toe weer is wezen schilderen. Ik schilder trouwens met acryl.
Mijn oma is binnenkort jarig en ze wou graag dat ik een schilderij ging maken voor haar. Nu wou ik zelf eens wat anders dan een paard (dieren) proberen. Het is ook de eerste keer dat ik een boeket schilder.
De kleuren heb ik gekozen nav haar interieur. wat ik zelf zo veel te zoet sappig vind :+ Ik wil er niet meer té veel aan gaan rommelen (omdat ik het dan meestal ga verpesten) maar als er goede tips/opmerkingen komen wil ik er nog zeker mee aan de slag.
Afbeelding

en hier kom ik echt niet verder mee. Ooit had ik hier een schets van gemaakt. Een hooglander die omringt is/ tussen de horens staat van de andere koeien. Ik wil de koe nog realistisch gaan schilderen. Maar ik weet gewoon niet hoe of wat met de achtergrond. Elke keer als ik er weer aan begin dan stop ik maar omdat het niet lukt. De verhoudingen ga ik nog naar kijken, maar wil eerst even een achtergrond. Nu is het een doek van 1 bij 1,5 meter ong en daarom wil ik wel een resultaat. Ik kom er zelf alleen niet uit. ( ik heb er geen WIP van gemaakt, omdat ik niet verder kom en het denk ik een tijd duurt voordat het vordert)
Afbeelding

Ik hoop dat iemand mij weer een beetje op weg kan helpen. Suggesties, commentaar, kritiek, tips, alles is van harte welkom!
Alvast bedankt :)

Yucca

Re: [SCH] Zoet sappig.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:36

De eerste heeft wel een aparte stijl, denk dat je oma er wel blij mee is, de kleuren vind ik wel leuk! Het vaasje staat wel een beetje raar, beetje scheef ofoz, maar dat geeft het schilderij wel een bepaalde charme mee...

De tweede heeft toch ook wel potentie hoor! Ik zou misschien rond de middelste koe en lichter 'aura' maken in de achtergrond en dat in meerdere tinten groen weg laten lopen...
Je moet ook oppassen dat je niet teveel in de richting tussen de horens veegt met je kwast, dan krijg je echt van die lossen stukken....
En ik mis nog een oog bij de koe....maar de kop vind ik al heel sprekend!

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 22:56

Bedankt voor je goed onderbouwde commentaar! :)

Over het 2e schilderij. De basislaag zit er eigenlijk nog niet eens helemaal op. Was voornamelijk even aan het kijken qua compositie.
Zelf had ik ook nog in mijn hoofd om een iets grijze achtergrond te doen. Ik kan niet precies uitleggen waarom.
Als er iemand is die de schets/ het voorwerk voor het 2e schilderij wilt zien moet het even gezegd worden. Dan maak ik een foto.

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 12:31

je boeket vind ik prachtig! de bloemen vooral!
de vaas vind ik wat minder mooi. misschien dat het komt door de schaduw op de tafel,

Ik denk dat je oma hier wel blij mee gaat worden!!

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 12:33

Bedankt. Misschien dat ik de schaduw op de tafel nog weg wil halen. Dat weet ik nog niet helemaal.
Ik wacht even nog wat meer tips af.

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 12:43

Ik zou er een schaduw van maken naar achteren ipv een weerspiegeling

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 12:48

De schaduw dan in het blauwe? Of hoe bedoel je dat.. ?

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 12:57

je hebt het achter de bloemen al donkerder gemaakt wat op schaduw van de bloemen lijkt, dus dan zou ik de vaas ook een schaduw geven die kant op, snap je

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 10:50

heeft iemand nog suggesties voor de achtergrond voor het 2e schilderij.. ? Ik weet het namelijk zelf echt niet.