[SCH]Eerste opdracht; paard Pieter

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

elinebakker

[SCH]Eerste opdracht; paard Pieter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 11:43

Duke

Re: [SCH]Eerste opdracht; paard Pieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 19:56

Nou... met alle respect... ik heb geen opmerkingen. ;)
Vergeleken met het vorige schilderij (even de link gevolgd), ben je enorm vooruitgegaan. En dat dus in korte tijd.

Ik kan alleen muggenziften: het neusgat lijkt wat klein. Maar ik ken de orginele foto niet, dus kan goed dat dit zo is bij het paardje.

Heb je het doek gewoon zo zwart geschilderd?

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 20:21

Dit is het origineel:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-333TJDB3.jpg

Het neusgat had inderdaad iets groter gemogen, maar veel scheelt het gelukkig niet :) Durf er nu namelijk niet meer aan te prutsen.

Denk ook dat dat de voornaamste reden is dat ik tot nu toe zo weinig reacties heb (helaas..), dat het wel goed lijkt maar nog net niet perfect is. Achjaa, ben blij met de vooruitgang!!

Het doek heb ik inderdaad gewoon zwart geschilderd! :#

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 20:45

Zohee, dát is even een vooruitgang die je daar maakt met je vorige schilderij! :wow:

De kaak vind ik wat fors en het oor en hoofdstel zijn misschien wat groot in verhouding, daardoor heeft hij op je schilderij iets meer 'pony'uitstraling dan het paard op de foto. Maar je hebt echt al véél meer vorm, diepte, details (stikseltjes bij de neusriem zelfs) en een stukken mooiere lichtval, petje af hoor! Volgens mij heb je er ook al wat blauw in verwerkt, hij is fijn helder van kleur. En hij heeft een mooi helder oog, dat geeft hem helemaal een fijne uitstraling. :j

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 20:58

Bedankt :D Heb er geen blauw in gebruikt, haha!

De kaak heb ik inderdaad al een stuk kleiner gemaakt, maar toch blijft hij grof. Qua verhoudingen moet het kloppen, maar het ziet er toch vreemd uit..

Durf er niks meer aan te doen :+

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:05

Wat een vooruitgang zeg! :oo .

Ik dacht eigenlijk dat het een pony was, je anatomie zit er nog een beetje naast. Maar je schildertechniek vind ik super! De nek vind ik prachtig, manen zijn erg mooi de neusriem ziet er ook super uit. Het middengedeelte kaak/keelriem valt er een beetje buiten, bakstukje en teugel hadden ook wel iets netter afgewerkt kunnen worden. Maar de rest eromheen maakt het weer goed :) .

Vooral hiermee doorgaan, volgens mij ligt dit materiaal je helemaal :j . Probeer je afwerking op het hele schilderij wel hetzelfde te houden en ga vooral nog wat oefenen en schetsen op de anatomie als je de realistische kant op wilt. Achtergrond zou ik de volgende keer ook iets mee doen ipv helemaal zwart (beetje donkerbruin erin verwerken om wat schaduweffecten te creëren bijvoorbeeld).

Ik ben nu al benieuwd naar je volgende werk, erg leuk om te zien dat je in 2 schilderijen al zó veel vooruit bent gegaan +:)+

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 22:08

Bedankt! Dit soort berichtjes zijn echt een stimulans om weer door te gaan.
Heb op 't moment nog een half geschetst/geschilderd doek staan met een achtergrond, deze wil ik tzt ook afmaken maar ben nu even klaar met de paarden :+

Ik wil me nu eerst richten op wat houtskool en pastel, om te proberen wat fijn is. Dat kost ook wat minder tijd waardoor ik meer kan oefenen.

Waarschijnlijk mag ik dit schilderij a.s. zaterdag in een galerij hier in Deventer hangen, dan is er een brocante markt bij ons.. :D

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 12:27

nou idd een voorruitgang!! je komt er wel, veel door blijven oefenen en commentaar is al gegeven! ga zo door!!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 13:40

Nu ik de voorbeeldfoto zie, zijn de verhoudingen nog niet helemaal in orde. De kaak is te groot en de mond en neus iets te kort, maar aan je techniek en kleurgebruik ligt het niet! Kwestie van de anatomie en de verhoudingen beter onder controle krijgen. Is kwestie van oefenen en veel doen dus.

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 13:57

Hoe bedoel je vooruitgegaan?

Inderdaad, het is meer een pony. Maar toch vind ik je tekening mooier dan de foto, omdat je er meer kleur/friemels in hebt gedaan --> Met name de hals en het oog. Er zit zo veel meer power in ;)

De neus kon iets langer en als je goed naar de kaak kijkt zie je dat die een andere vorm heeft dan de foto. Maar toch mijn complimenten hoor!
+:)+

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 16:41

Hij is super Eline!
Wauw herken hem er helemaal in terug!!
Echt geweldig!!

Zodra ik terug ben in NEderland kom ik gauw!!

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-09 13:46

Het schilderij van Pieter is nu te zien in Galerie-HK in Deventer! :D