[FOTO] Fotodipje...is dit wat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

[FOTO] Fotodipje...is dit wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 13:38

Ik zit een beetje in een dipje...het lukt allemaal niet zo goed de laatste tijd...foto's binnen van mijn kitten lukken prima en ben ik zelf ook wel tevreden over maar verder lukt het allemaal even niet zo. Ik weet dan ook niet wat ik hiervan vind...

1. Bewerking: kader en ©. Hij was écht scherper vóór het uploaden. -O-
Afbeelding

2. Bewerking: kader, scherptefilter en ©.
Afbeelding

3. Bewerking: gecropt, kader, kleuren verzacht en ©.
Afbeelding

4. Bewerking: gecropt, tikje verscherpt (daarom niet zo mooi denk ik...), kader en ©.
http://i29.tinypic.com/347i58k.jpg

Als ik er zo nog es naar kijk vind ik 4 niet de moeite waard...zet hem wel in link...
Ben zelf het meeste tevreden over foto 2...

_Marianne

Re: [FOTO] Fotodipje...is dit wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 14:25

Ik vind inderdaad nummer 4 ook niet zo bijzonder, hij is niet scherp genoeg. Wat ik erg jammer aan foto 1 vind, is dat nét het onderste stukje van de bloem er niet op staat.
Foto 2 is wel een stuk mooier, maar ik vraag me af wat je met de kleuren hebt gedaan, als ik ze vergelijk met foto 1. Foto 3 vind ik ook mooi.

Een dipje heeft iedereen weleens.. leg desnoods je camera gewoon eventjes weg, dan heb je er even later weer heel veel zin in, denk ik! Of misschien eens een heel ander onderwerp fotograferen?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 14:27

Had de instellingen anders staan op die foto...

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 17:11

Het zijn prima foto's, maar ze zijn te braaf. Ik denk dat je daarom ook wat blijft hangen. Je onderwerpen zijn leuk, maar pas op dat het geen truttige tafereeltjes worden met de bloemetjes en de bijtjes.
Ga eens anders t.o.v de zon staan en laat je foto's sprankelen. Ga spelen met wat overbelichting, of juist onderbelichting.

Je foto's zijn technisch verder netjes. Maar mis wat spanning. Ze zijn erg gewoon in kleurdiepte en contrast. Mag allemaal wat uitdagender! :)