Blackfoto's, iemand tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cisss

Blackfoto's, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 13:45

Mireille schreef:
Wanneer je een topic wilt openen gebruik je altijd een [TAG] in je topic titel, behalve wanneer je een vraag wilt stellen.
Volgens mij heb ik dan dus geen TAG nodig. :P

Mijn vraag. Ik heb al enkele keren geprobeerd blackfoto's te maken. Maar elke keer komen er nou niet zulke mooie plaatjes uit rollen. Ik fotografeer met de Nikon D60 met (nu nog) de kitlens. Ik heb al enkele keren geprobeerd met toen de zon scheen foto's te maken, in een deuropening. Mijn probleem is dan dat het onderwerp (bijvoorbeeld een paard) niet mooi scherp en helder is, en de achtergrond veel te weinig black is. Ook weet ik niet heel goed met welk programma ik de achtergrond het beste kan bewerken om helemaal zwart te krijgen. Want het lijkt me best moeilijk om met Paint om die snorharen heen te gaan. :') Iemand hier tips voor? Of kan iemand beschrijven hoe je die foto's voorbereid, maakt (qua compositie) en uiteindelijk bewerkt? :)

Alvast bedankt,
Ciska

Ik hoop dat het hier goed staat..

Cisss

Re: Blackfoto's, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 13:26

Niemand tips voor mij? Ik zou wel wat tips kunnen gebruiken, ben nog niet zo lang met fotografie bezig dus alle tips zijn welkom! :)

Six

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 16:22

Heb je misschien een foto voor me? Ik ben wel benieuwd hoe die er dan bij jou uit ziet.. :)
Op basis daarvan kan ik je vast wel tips geven.

Cisss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 16:49

Six schreef:
Heb je misschien een foto voor me? Ik ben wel benieuwd hoe die er dan bij jou uit ziet.. :)
Op basis daarvan kan ik je vast wel tips geven.

Deze foto is ook wel erg slecht gemaakt, maar was één van de eerste paar weken dat ik fotografeerde. :j

http://s424.photobucket.com/albums/pp32 ... rda006.jpg

Lady_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 18:20

Je kan photofiltre gratis downloaden, dat is een heel fijn programma waarmee je kan bewerken.
Voor de blackfoto zelf zou ik proberen om iets onder te belichten en minder van onder te fotograferen. Het paard kijkt trouewns nogal geschrokken, dus probeer zijn aandacht te trekken met iets..
Heb je eigenlijk geflitst bij deze foto?

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 18:37

je moet het paard op de helft van de ingang zetten. en zorgen dat je camera op spotbelichting staat. dan gaat ehet al beter zorgen dat de zon niet de stal of schuur in schijnt

Cisss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 15:27

Lady_xx schreef:
Je kan photofiltre gratis downloaden, dat is een heel fijn programma waarmee je kan bewerken.
Voor de blackfoto zelf zou ik proberen om iets onder te belichten en minder van onder te fotograferen. Het paard kijkt trouewns nogal geschrokken, dus probeer zijn aandacht te trekken met iets..
Heb je eigenlijk geflitst bij deze foto?

Hoe bedoel je, met onder belichten? :o Ja, het was gewoon een voorbeeldfoto, ze staat hier ook wel heel raar op. Ehm, deze volgens mij niet. Die anderen per ongeluk wel! :P

pinkie87 schreef:
je moet het paard op de helft van de ingang zetten. en zorgen dat je camera op spotbelichting staat. dan gaat ehet al beter zorgen dat de zon niet de stal of schuur in schijnt

Wat bedoel je met spotbelichting? :P

Toen ik foto's maakte was er ook wel weinig licht, dat kun je op de foto's ook goed terugzien. Maar daar is wel wat in te verbeteren. :P

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:19