Voor mijn Day-zero-project ben ik bezig om zelf een tas te naaien. Ik heb nog nooit een naaimachine gebruikt, dus het is best wel een project. Ik vind het wel erg leuk. Tips zijn welkom, maar ik krijg ook hulp van iemand die dit vaker gedaan heeft

Ik houd dit ook bij op mijn blog (zie onderschrift) maar omdat tips en ideeën ook welkom zijn plaats ik het ook hier

Stap 1 was het tekenen van verchillende ontwerpen, het zijn nog grove tekeningen, maar ze geven wel de strekking weer van wat ik wil. Een eenvoudige rechthoekige tas, van één basisstof, met daarop vierkantjes van verschillende kleuren stof en dan op elk vierkantje een letter van mijn naam. Als hengsel gebruik ik een schouderband van een tas die ik al heb.
Ik tekende drie ontwerpen:

Uiteindelijk heb ik gekozen voor plan 2, omdat daar mijn naam duidelijk uitkomt, maar er ook genoeg ruimte blijft voor andere leuke versieringen.
Om jullie een idee te geven van de grootte van mijn tas zie je hier plan 2 met daarop mijn collegeblok (ruime A4)

Stap 2 was het verzamelen van stofjes
De basis van mijn tas wordt spijkerstof, dat is lekker dik en stevig, niet overbodig als je er een paar boeken in mee wil kunnen nemen. Voor de vierkantjes en de letters van mijn naam gebruik ik verschillende gekleurde stofjes.

Stap 3 zou eigenlijk de basis van de tas maken moeten zijn, maar hier heb ik wat hulp bij nodig. Hoe ik de blokjes en de letters moet maken weet ik al, en aangezien ik niet het geduld had het even te laten liggen heb ik vast de blokjes en de letters uit de stof geknipt. Voor de foto heb ik ze even vastgespeld.

Volgende stap wordt om vlieseline onder de letters en de blokjes te strijken ter versteviging, daarna ze aan elkaar vast te naaien. Hier wil ik morgen mee aan de slag. Daarna ga ik hulp inschakelen en de tas zelf naaien.
leuk idee om 'm zelf te maken, word super schattig volgens mij!