Voor mijn terminaal zieke schoonvader ben ik bezig met een lappen deken met persoonlijke bijdragen van familie en naasten. Mijn moeder maakt hier een mooie lap van die weer op een fleece deken komt, voor de lange dagen op bed die er aan komen. Hebben we vaker gedaan, is echt een heel mooi cadeau. OMdat de zieke op die manier alle naasten dicht bij zich heeft en er niet alleen voor staat.
Maar één van de inzendingen is een 100% katoenen placemat (voor onder warme borden), beschilderd met plakaat verf. Heeft iemand enig idee of er een middel is om dit mee te impregneren om het water vast te maken zodat die deken een keertje in een handwas kan enzo...
linky
Geplaatst: 13-07-09 10:38
Misschien een spuitbus voor het waterdicht maken van regendekens?
Duke
Geplaatst: 13-07-09 12:23
Wat een mooi idee zeg!
Is het geen idee om dit dan maar met klittenband op de deken te maken, zodat hij eraf kan als je de deken moet wassen? Ik ben bang namelijk dat je het niet zo watervast kan krijgen dat hij in een handwasje kan.
Linky, ook een goed idee, maar dat hebben we uitgeprobeerd op plakaatverf op papier en dergelijke spray loste de verf op...
TinkerTom
Geplaatst: 13-07-09 12:41
Nickeltje schreef:
Klittenband is inderdaad een erg goed idee.
Linky, ook een goed idee, maar dat hebben we uitgeprobeerd op plakaatverf op papier en dergelijke spray loste de verf op...
PLakaatverf is op waterbasis dus zodra de verf in contact komt met vocht lost het op, denk niet dat je het waterbestendig kunt krijgen. maar het idee van klitteband is een goed idee!
kun je dat stukje niet laten plastificeren? zoals je voor pasjes oid kunt doen (met een lamineerapparaat?). Het wordt dan misschien wel te hard, maar wie weet kun je dat ook met een zachtere soort plastic laten doen
Dat lamineren ben ik aan het uitzoeken. 2 punten zijn lastig, het is een tamelijk dikke stof, das al lastig en andere punt is dat ik denk dat het van lamineren nogal stijf zal worden en dus in een deken niet zo handig is...