[DIGI] Hafje op het strand

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

TinkerTom

[DIGI] Hafje op het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 07:23

Dit maal een stapje verder gegaan dan alleen een heel paard, nu wilde ik ook eens een achtergrond proberen.
De referentie foto komt van Aims @ bokt.
Ik heb heel lang zitten mieren op het zand, nog niet perfect maar ben al wel tevreden. Om het af te maken een vogeltje en een vuurtoren erbij getekend.
Vind het zelf een erg mooi sfeerplaatje geworden.

Digitaal dus, formaat 20 x 30 cm en zo n 7 uurtjes werk

Afbeelding

Jitske

Re: [DIGI] Hafje op het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 07:30

zo dat ziet er wel gaaf uit!
ik krijg bij het paard alleen het idee dat hij heel triest/ernstig kijkt. zou liever een wat vrolijker oog zien ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 08:45

Zo hé! :oo Gaaf :wow:

Echt een mooi werkje. Je zou niet zeggen dat het digitaal is. Had zo een schilderij kunnen wezen! Dat het paard zo triest/ernstig kijkt, vind ik persoonlijk juist er mooi bij deze plaat. Het voegt er echt wat aan toe.

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 08:59

dank je wel!

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 10:27

Ja daar is Smartie! :D
Hij is echt onwijs goed gelukt, ik heb het al eerder gezegt, maar het is nét een schilderij.
Hoe mooi de achtergrond ook is, je aandacht (althans die van mij :)) ) blijft bij Smartie.
Onwijs bedankt :)

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 10:56

Wat een lekker tafereeltje zo :j
Zou een heerlijk zomerse ansicht kunnen zijn TT, zo eentje waar je een vakantiegevoel bij krijgt.
Ik twijfel nog wat over het deel rechtsonder, kan mijn vinger er niet helemaal op leggen... *staart*
Ah; ik mis schaduw als ik het zo bekijk. Het is moeilijk te zien waar het licht nou precies vandaan komt. Aan de ene kant krijgt het daardoor iets 'tijdloos' of ondefinieerbaars, aan de andere kant zou wat meer licht/donkerwerking het totaal misschien wat meer contrast/ levendigheid geven :j

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 11:02

KLopt Fnanne, en ja de staart := vergeten maar aan de andere kant was ik bang dat ik hem zou verpesten, misschien dat ik hem alsnog wel probeer, das dan weer het handige van digitaal, niet goed *delete* :D
en de schaduw heb je idd ook gelijk in, ik heb het geprobeerd maar ik kreeg het er niet mooi op, dan leek het weer teveel alsof het haffie erop geplakt was. :+ dus ik heb het op safe gehouden en het dus maar weggelaten...

Noatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 11:22

Hij is heel erg mooi!
Alleen lijkt het net alsof het zand heel erg hoog komt in vergelijking met de zee. Weet niet precies wat het is.

Verder vind ik hem heel erg mooi! En de staart mis ik niet gelijk, misschien alleen als je het vergelijkt met de foto.
Maar je kan het natuurlijk wel proberen, misschien wordt hij dan nóg mooier. :D

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 12:01

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 12:26

:oo Héél erg mooi zeg!! Het enige minpuntJE (minpuntJE ja, het is iets heel kleins en stoort me nauwelijks) is het oog, zoals duChambre al zegt :)

Maar ik vind 'm echt prachtig, mocht je nog een honden - of paardenmodel zoeken dan heb ik nog wel wat foto's voor je :))

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 12:39

Aranel schreef:
:oo Héél erg mooi zeg!! Het enige minpuntJE (minpuntJE ja, het is iets heel kleins en stoort me nauwelijks) is het oog, zoals duChambre al zegt :)

Maar ik vind 'm echt prachtig, mocht je nog een honden - of paardenmodel zoeken dan heb ik nog wel wat foto's voor je :))

dank je, ik heb het voorlopig druk zat, maar je kunt natuurlijk altijd ene opdracht plaatsen ;)

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:33

wooow tinkertom! jij gaat zo hard vooruit!
Ik weet nog toen je pas begon, je mijn woestje hebt gedaan, waar ik nog van sta te kwijlen, maar dit is echt WOOW

als je nog zo creatieve uitspattingen wil (ook aan zee) dan mag je me gerust mailen !! want dit is AF!

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:33

duChambre schreef:
zo dat ziet er wel gaaf uit!
ik krijg bij het paard alleen het idee dat hij heel triest/ernstig kijkt. zou liever een wat vrolijker oog zien ;)

ik juist niet! Dit zijn typische haflinger ogen die zeggen "Ik ben aan denken welke "move" ik binnen twee seconde ga doen! :D

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:43

Zou hem wel aan mn muur willen hebben, gaaf!

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:46

ziet er goed uit! alleen iddd. waar is zijn schaduw.. daardoor zweeft hij een beetje waardoor het niet geheel prettig in elkaar over loopt. en k ben nog even over het opgeheven voorbeentje aan het nadenken...

voor de rest echt weer wantstaltig goed! heerlijk zomerse sfeer en prachtig kleurgebruik.

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 19:03

Dank je woest! :D

KLopt idd wle hoor Silverstorm, ik heb het geprobeerd met de schaduw maar ik krijg dat er niet netjes op, het is storender dan zonder schaduw...

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 20:08

Prachtig werk! Ik sluit me wel aan met het commentaar over schaduw/rechterhoek.
Het krijgt nu bijna een optisch effect waardoor het zand omhoog lijkt te lopen of dat nou echt aan de schaduw ligt of aan het perspectief kan ik niet echt zeggen.
Voor de rest vind ik het oog juist prachtig, een mooie geconsentreerde blik :j ook knap dat je dit portret naar aanleiding van die foto hebt gemaakt waar het paard een hoofdstel omheeft.

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 21:57

Dat het zand omhoog lijkt te lppen recht van de tekening klopt ook wel maar dat behoord toch ook zo, meestal moet je wel ff klimmen om de duinen te bereiken :o

Het hoofdstel weglaten heb ik nooit zo n moeite mee, kan daar wel "doorheen" kijken
Vind het nu wel leuker worden om meer uitdagende tekeningen te gaan maken ipv alleen portretjes :o dus we oefenen lekker verder en naast een paar opdrachten heb ik ook nog een idee in mijn hoofd met 2 paarden uit het aanvraag topic...kijken of ik dat ook een beetje leuk neer kan gaan zetten, we oefenen dus lekker verder maar ben eigenlijk al trots op wat ik de afgelopen maanden geleerd heb ;) :D

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 09:29

Toch klopt het perspectief niet helemaal. Het water lijkt ook bergop te stromen, en dat kan nooit. Die baai is ook niet helemaal juist. Ik er alleen mijn vinger niet op leggen... En ik had die vogel toch weggelaten. Die is er precies bijgeplakt omdat je nog wat plaats over had. Hij ziet er trouwens een stuk minder realistisch uit dan de rest van het werk. Hij maakt het geheel een beetje clichématig. Maar verder wel weer jou prachtige stijl die vooral in het paard naar voren komt.

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 12:12

daar heb je gelijk in idd, krijg de baai ook niet goed voor mekaar, ach ja wie weet in de toekomst, dit was mijn eerste achtergrond en heb nog veel te leren maar das nou juist de uitdaging ;-)

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 17:08

Ziet er toch absoluut niet verkeerd uit voor je eerste achtergrond :oo .

Perspectief klopt niet helemaal maar dat zie je niet meteen, alleen als je gaat zitten zoeken naar dingen :+ .

Het formaat vind ik wel erg klein voor een tekening met zoveel kleine details maar dat kan persoonlijk zijn natuurlijk.

Het paard staart me wel, te correct de foto nagetekent (raster?) wat niet zo mooi uitkomt als tekening vanwege het perspectief in de foto. De 2 achterbenen zo dicht bij elkaar komt niet helemaal lekker over. Mooier is om het omhoog getilde beentje iets verder omhoog en naar buiten te zetten zodat er ruimte tussen de benen komt, dan lijkt hij meer in evenwicht. En de achterhand is erg klein en smal, op de foto ok, maar in een tekening mooier om gelijk met de voorkant te trekken. Vooral omdat er in de achtergrond weinig diepte en lichtwerking zit. Maar die verhoudingen komen waarschijnlijk nog wel als je verder met je anatomie bent :D .

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:32

Wauw!
Super mooi! :)

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:25

Mooi die zachte toets erin. Ik dacht ook al gelijk aan een ansichtkaart.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 23:35

Wauw!
Echt super mooi!
Toch heb ik nog een kleine opmerking:
De achterbenen van het paard komen samen bij de hoeven. Echter verdwijnen de hoeven helemaal? Is dit omdat ze verdwijnen in het zand? Het lijkt nu namelijk alsof de benen aan elkaar gelijmd zitten.