[FOTO] Tot Het Ontbindt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[FOTO] Tot Het Ontbindt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:40

Na bijna 3 maanden, heel veel bloed, zweet en tranen is mijn baby af. Sinds 3 juli 2009 ben ik officieel in het bezit van mijn diploma Fotografische Vormgeving aan de Fotovakschool.
Mijn zogenoemde baby is een serie die ik heb gemaakt samen met de Nederlandse rapper Steen. Hiervoor ben ik de afgelopen 3 maanden met hem op pad geweest tijdens de promotie tour van het nieuwe album van hem en Spinal, Tot Het Ontbindt, en met die serie ben ik dus hartstikke hard afgestudeerd.
Mijn afstudeerserie bestaat voornamelijk uit achter-de-schermen-foto's, maar ik heb ook elk concert van begin tot eind gefotografeerd.

Afbeelding
1. Steen
Afbeelding
2. Steen
Afbeelding
3. Spinal
Afbeelding
4. Spinal
Afbeelding
5. Spinal
Afbeelding
6. Steen
Afbeelding
7. Spinal & Steen
Afbeelding
8. Steen

De mensen die mij kennen weten het al; technisch perfecte fotografie heeft mijn interesse nog minder dan absoluut niet.
Vorige week kreeg ik opeens een zwart-wit obsessie en nu is dus de helft van de serie zwart-wit. Ik snap zelf nog steeds niet helemaal waarom. :D

CoronaLime

Re: [FOTO] Tot Het Ontbindt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 22:14

Ikv ind 't opzich wel leuke foto's maar ze zijn niet helemaal juist, maar je zegt uit jezelf al wel dat je dat niet boeit :P

3 Vind ik echt heel gaaf, alleen jammer van de persoon rechtsonder..

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 08:32

IloveMickey schreef:
Ikv ind 't opzich wel leuke foto's maar ze zijn niet helemaal juist, maar je zegt uit jezelf al wel dat je dat niet boeit :P

3 Vind ik echt heel gaaf, alleen jammer van de persoon rechtsonder..

Ik ben geen fotograaf en misschien ligt het daar aan, maar ik snap dat nooit helemaal: "Ze zijn niet helemaal juist." Wat is er niet juist? Waarom is het niet juist? Zolang er geen rare strepen en dingen in zitten en als een foto mooi is, is hij toch mooi? :o?

Ik vind er heel erg veel sfeer in zitten Jamie. :j Door die foto's kan ik voelen hoe het is op zo'n concert zonder er echt bij geweest te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 08:47

Ligt eraan, als je verder kan kijken dan puur techniek wel, maar sommige mensen vinden dat moeilijk en als je gaat letten op dingen als volledige scherpte, doortekend zwart en wit, ruis, dan zijn het geen goede foto's nee.
Als je verder kan kijken dan dat, wat creatievere kanten van fotografie kent en dat soort werk, dan zul je het waarschijnlijk meer waarderen.
Als ik met een artiest werk zorg ik dat de stijl aansluit bij de persoon, en vooral bij de muziek, alhoewel het altijd mijn eigen handtekening moet bevatten.

En Steens muziek is zoals de stijl van de foto's. Grof en hard en een creatief zooitje met daaronder een hele duidelijke eigen lijn.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 22:39

Hallo Guernica!
Wat knap dat je je opleiding hebt afgerond! Gefeliciteerd! :list:

Ik ben zeer beginnend fotografe (echt zeer beginnend, heb mijn camera sinds donderdag 9 july) en heb meteen zaterdag mijn eerste concert mogen fotograveren... Ik weet dus nu uit de minimale ervaring dat het niet zo gemakkelijk is, maar wel bijzonder gaaf! Zou morgen weer gaan! *-:)

Ik vind je serie bijzonder! Voor mij springen foto 4 en 5 er bovenuit. Dat ze niet scherp zijn... Boeien! het licht op foto 4 is geweldig! En op foto 5 ZIE je hem denken: F*ck you! Geweldig! _/-\o_

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 10:37

Citaat:
De mensen die mij kennen weten het al; technisch perfecte fotografie heeft mijn interesse nog minder dan absoluut niet.

En juist daarom maak je ontzettend gave foto's die spreken en van het scherm afspatten!!
Mooie serie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 11:58

Bedankt beide! :)

@Agossie; de Meern! Wat leuk, daar heb ik mijn hele jeugd gewoond!
Welk concert ben je geweest? Heel veel succes verder!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 12:01

Ik ben zaterdag bij Tesla geweest. Heb wel een paar mooie plaatjes ertussen zitten, al zeg ik het zelf!

Waar heb je gewoon? Ik woon nu in die nieuwbouwwijk, Veldhuizen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 12:09

Ik woonde in Het Weer.

Tesla ken ik niet, maar goed, concert is een concert. :D

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 12:24

Het weer ken ik wel ja! Leuke wijk is dat.

Tesla is een amerikaanse rockband die al sinds 1985 bestaat. Ik ben vanaf 1991 fan, dus was helemaal in de wolken toen ik hoorde dat ik mijn camera er mocht uitproberen!
Ik heb slecht 3 foto's geplaatst in een ander topic:
[HK] Mannen met lang haar

Niet zozeer de meest spectaculaire foto's. Ik heb alle 'gelukte' foto's op myspace gezet. Er zitten wel een paar geslaagde tussen, dacht ik! (en de band zelf ook!)

Irre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 08:19

Mooi gedaan en bravo voor je afstuderen! Ben je in A'dam afgestudeerd? Ik heb fotografische vormgeving in Apeldoorn gedaan en zou net als jij nu zijn afgestudeerd. Ik ben er echter mee gestopt vorig jaar omdat het niet meer te combineren was met mijn gezin, het ging ten koste van de kinderen. Toch baal ik er wel van.. ik ben wel naar het afstuderen van mijn klasgenoten geweest maar stond er zelf helaas niet tussen.
Wat ga je nu doen nu je diploma binnen is? Heb je al opdrachten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:06

Ja in Amsterdam. Deed je de 2 of 4 jarige opleiding?
Ik zou een jaar als fotograaf in het buitenland gaan werken, was allemaal geregeld maar ik heb het omgegooid en me aangemeld bij de Kunstacademie in Den Haag.
Opdrachten heb ik wel, verschillende rappers graag hetzelfde willen doen als ik met Steen heb gedaan, maar ik moet even kijken of ik daar tijd voor heb en wie er een tour start binnenkort.

Wel graag even ontopic blijven verder. :))

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:15

Mooi hoor!

Lekkere rauwe serie, past mooi bij het genre. Sfeer zit er goed in. Ik vind 3 erg vet , mede door je gekozen standpunt, en hoe 'Spinal'? :P in het beeld staat. 4 vind ik ook erg goed, krachtige uitstraling. Eén vind ik zelf de minste uit de serie. Vind hem er wat meer buiten vallen doordat hij closer is dan de rest, en ik de foto lieflijker vind overkomen dan de rest.

Verder mooi hoor, en gefeliciteerd! :D

Irre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:53

Guernica schreef:
Ja in Amsterdam. Deed je de 2 of 4 jarige opleiding?
Ik zou een jaar als fotograaf in het buitenland gaan werken, was allemaal geregeld maar ik heb het omgegooid en me aangemeld bij de Kunstacademie in Den Haag.
Opdrachten heb ik wel, verschillende rappers graag hetzelfde willen doen als ik met Steen heb gedaan, maar ik moet even kijken of ik daar tijd voor heb en wie er een tour start binnenkort.

Wel graag even ontopic blijven verder. :))

Ga je aan de kunstacedemie verder met je fotografie of een andere richting uit? Ik heb 4 jarige traject gedaan trouwens.. nou ja, 3 jaar dan :-)

Voor mij vallen de kleurenfoto's er uit maar dat komt ook omdat ik gewoon weg ben van zwart wit en dan ook het zwartwit met dichtgelopen zwartpartijen. Het is prettig om te zien dat iemand eens niet ala Ansel Adams doortekeningen wil laten zien maar gewoon een sfeer schept die past bij het onderwerp.

_Fleurtjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:02

Mooie foto's! Ik heb jou aan het werk gezien op Roffest.

Ik vind die Steen maar een enge gast, maar misschien dat ik irl wat normaler is.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:09

rauw...dit thema(zeg ik dat zo goed) staat goed bij je stijl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 19:11

Kunstacademie ga ik (mits ik toegelaten word uiteraard) fotografische richting doen. Documentair.

@_Fleurtjuhh_: leuk! Woon je in de buurt?
Haha dat hoor ik vaker. Ik vind 'm dik oké, beetje apart zo nu en dan maar ik heb gelijksoortige vrienden dus het is voor mij ook niks nieuws.

@Jasmijn, daarom heb ik inderdaad ook voor Steen gekozen en niet voor een andere rapper. :)

Bedankt allen!

Irre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 19:19

Nou succes in elk geval! Hopenlijk kun je komend jaar lekker aan de slag daar. Is toch weer een andere insteek dan fotovakschool. Ben benieuwd! Documentair is mooie richting.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 22:14

Ik ben absoluut een kleurfan, er zijn weinig b / w foto's die mij kunnen boeien. Foto 3 springt er daarom voor mij echt uit. Bij deze foto proef ik de sfeer echt. :)

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 21:50

het zijn goede fotos
maar er is er maar eentje die er bij mij uitspringt
en dat is 3 !
deze is echt super!!

de sfeer de kleur en de rook ! echt super!

edit
heb je site bekeken
vind de fotos daar beter, je bent erg goed in concertfotografie!!

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 13:53

Veirl schreef:
Ik ben absoluut een kleurfan, er zijn weinig b / w foto's die mij kunnen boeien. Foto 3 springt er daarom voor mij echt uit. Bij deze foto proef ik de sfeer echt. :)

Wat ik zie is een dikke middelvinger op de derde foto, beeeeeeetje jammer ;-) Dus een echte sfeerproever vind ik dit niet hoor :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 13:56

Ik vind deze foto's echt geweldig, het ruige en ruwe in de techniek, de ruis, heerlijk. Foto's waar ik me heel goed in kan vinden. Mijn complimenten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 15:51

Litterbox schreef:
Veirl schreef:

Wat ik zie is een dikke middelvinger op de derde foto, beeeeeeetje jammer ;-) Dus een echte sfeerproever vind ik dit niet hoor :)

Snap niet echt waarom een oud topic opgevist moet worden om dit te zeggen? :=
Maar goed, heb je hun muziek wel is gehoord? Als er iets in de sfeer van hun concert past zijn het middelvingers. ;)

@Unwritten; dank je. :D