[SCH] Fantasycharacters als speedpaintings

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CaPrIoLe`79

[SCH] Fantasycharacters als speedpaintings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 19:29

Een aanrader voor alle tekenaars en schilders hier, gewoon heel lekker als tussendoortje.
Je neemt gewoon een doek en een foto en in een paar wilde streken in blauw, roze en paars probeer je op een abstracte manier de paarden neer te zetten, maar ze toch wel herkenbaar te houden.
Leuk oefenmateriaal is bijvoorbeeld Lodewijk van Iceprincess, want als je dat witte hoofdje maar laat terugkomen is hij al herkenbaar. Maar ook bonte paarden of juist aparte rassen zijn een hele leuke uitdaging. De paarden hieronder zijn trouwens van bokkers.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

pinuts

Re: [SCH] Fantasycharacters als speedpaintings

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 20:58

mooi, erg leuk.. maar moet zeggen dat als je toch "ruig" bezig gaat, wel met meer kleuren, vormen etc mocht experimenteren, vind het nog iets te voorzichtig. Maar het is zeker een goede oefening, en leuk om te doen, vooral als je van jezelf erg realistisch werkt, kan dit een deur zijn naar meer.. Het is een mooi begin, maar ik denk dat je er meer uit kan halen.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 11:31

Erg leuk! Ik vind vooral nr 2 goed geslaagd. Soms zijn de verhoudingen een beetje zoek, ik kan me voorstellen dat dat met opzet is, alleen ik vind het nu nog een beetje storend, maar kan me voorstellen als je dit vaker doet, dat juist heel gaaf kan worden!

Voor mij zou het niets zijn (wel eens geprobeerd), want ik wil toch weer teveel details enzo.

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 11:49

Toen ik je tekst nog niet had gelezen, en ik zag de eerste foto, dacht ik meteen hé da's Lodewijk!
Die is goed herkenbaar.
Voor de rest zijn de verhoudingen té ver zoek. Dat ik het storend vind worden. Bij de anderen vind ik dat juist wel leuk!
Leuke tussendoortjes!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 22:16

Haha, ik word hier voor een realist aangezien _O-
Mn oorspronkelijke werk zijn abstracte paarden die door een wirwar van felgekleurde bubbels en figuren heen galloperen. Bokkers die hier al langer zitten weten dat nog wel. :=
Dit is een typisch voorbeeld van hoe mijn schilderijen er altijd hebben uitgezien:
Afbeelding
Hier ben ik aan het experimenteren met het simpel houden van de omgeving. Omdat ik deze speedversies binnenkort als budgetportret ga aanbieden en de uitgewerkte versies als luxeportret.

Nog wat bijgewerkt, omdat de verf toch nog niet ingedroogd was:
Afbeelding
Afbeelding

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 09:16

Ik zou de achtergrond niet te druk maken of lichtere kleuren gebruiken. Anders is het: zoek het paard. Zoals bij je voorbeeld van je oudere werk hier als bovenste. Persoonlijk vind ik dat te druk.

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 11:05

Dat vind ik juist gaaf ;)
Ik herkende lodewijk ook, maar wel alleen aan het witte koppie, om eerlijk te zijn ;) Neemt niet weg dat het supergaaf is +:)+

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 11:37

dan vind ik dat dit werk niet veel afwijkt van je oorspronkelijke werk eig.. want daar kloppen de verhoudingen ook niet

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 12:42

pinuts schreef:
dan vind ik dat dit werk niet veel afwijkt van je oorspronkelijke werk eig.. want daar kloppen de verhoudingen ook niet

Inderdaad, alleen omdat ik ineens veel opdrachten kreeg waarin men vroeg om een wat realistischer portret ben ik de paarden preciezer gaan neerzetten, deze werkjes zijn weer mijn eigen ding, alleen wat rustiger gehouden qua achtergrond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 15:15

pinuts schreef:

Maar moet dat dan? := Ik vind overigens van wel. Misschien bedoel je haar opvallende stijl? Als je goed kijkt zie je toch echt verschillen in deze speedpaintings en het werk wat ze normaal gesproken maakt.

Ik vind deze werkjes juist erg gaaf, vooral de Fjord vind ik goed uitgepakt! Lekker simpel gehouden en toch is je stijl nog erg herkenbaar. +:)+

Om even kritisch commentaar te geven; Het 3e schilderij vind ik het minst. Het paard en de achtergrond komen erg overeen kwa kleur, wat het paard een beetje doet verdwijnen. De witte vlek op de buik vind ik wat te heftig, dat had iets subtieler gekund.

De andere 3 heb ik niets op aan te merken. Dat uit-verhouding-zijn heeft wel iets, maar dat is dan weer mijn persoonlijke mening :)

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 15:41

plauder: nee maar ff over de verhoudingen enz.. Dat bedoel ik ermee, ze maakt iets totaal anders zegt ze, vond ik zelf dus wel meevallen. Ik vind je oorspronkelijk werk erg leuk, dit vind ik dan juist wat ingetogen ofzo, als ik zie wat je normaal gesproken maakt! echt heel mooi.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 21:53

Leuk gedaan hoor, ik zou het eigenlijk ook eens moeten oefenen - gewoon zonder schets alles meteen neerzetten, is vast super leerzaam. De vierde is mijn favoriet denk ik, daar zit echt wat 'power' in. Ik herken de pony volgens mij ook, maar ik weet zo even niet welke boktnaam erbij hoort. :P

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 10:23

Ik vind het juist gaaf! Het heeft een bepaald iets waar ik zo gauw mijn duim niet op kan leggen, het is gewoon iets wat je niet zo maar tegen komt. Gewoon je eigen stijl, en er worden nu tips gegeven waardoor je eigen stijl weg zou vallen. Ik doe het je niet na, en het is na mijn mening geen zoek-het-paard plaatje :n het is gewoon een prachtig abstract schilderij, en bij abstract hoeft het niet perse te kloppen na verhouding etc. Bij mij is abstract juist: hoe het niet hoort te zijn, hoe het net in je hoofd komt.

Mijn mening is dus eigenlijk: Prachtig!

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:44

zo, ziet er lekker actievol uit! goede keuze om idd de gevlekte knolletjes te nemen in bewegende pose... geeft samen met jouw stijl een dynamisch trekje aan het geheel... vind dit een heel leuke oefening

*kirt stiekem: jaaaaaa de bubbelllssss.......alleen kan ik nu niet meer zeggen wat ik toen altijd zei wahahaha*

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 18:49

Die bubbels blijven populair, krijg er nog altijd mails over. :=

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 20:16

Mooie actie en leuke schilderijen!
Vind ze wel wat minder af lijken dan je vroegere schilderijen,
maar kan me ook voorstellen dat mensen dat ander juist weer te druk vinden. Nu heb je een mooie mix gevonden en met een snelle krachtige toets de paarden toch gelijkend op doek gekregen, gaaf hoor!