Ik fotografeer nu zo een hmm ff denken een maand of 3 niet intensief maar gewoon af en toe een shoot om te oefenen, ik wordt veel mee gevraagd naar wedstrijden..
Maar het probleem is als ik foto's maak van het springen hoe krijg je paard en ruiter scherp????????? Hier heb ik met dressuur geen last van.. :S met mij scherp stel punten..
Ik heb van alles geprobeert nu heb ik een zaterdag tijdens onze kring geprobeerd handmatig scherp stellen maar ik ben nog niet tevreden..
Hier 2voorbeeldjes van een zaterdag.. uploaden is kwaliteit wel meer achteruit gegaan
1.

2.

De © die er in zit heb ik niet gemaakt maar men vriend, de foto's worden automatisch in een weblog gezet.. De foto's zijn onbewerkt ik kan dit namelijk niet

tevens zijn deze foto's van af de zijkant gemaakt en niet gewoon in het parcour zelf dus een beetje rennen voor de goede hindernissen..
Ik heb deze foto's met een Canon EOS 40D en een Canon 70-300mm IS USM F/4.5.5 gemaakt..
Een paar ruiters van onze club hebben me voor morgen weer gevraagd maar ik wil toch echt goede scherpe foto's hebbe
HELP ME
Heb iig lekker kunnen oefenen met het EK Junioren & Young Riders zo naast de deur!